6 Mart 2017

Yoğurtlu Pazı Sapı Çorbası





Kış sebzeleri içerisinden pazı bizim evde sıklıkla pazı sarma olarak soframızda. Pazı sarma sarmak, yaprak sarmaya kıyasla yapması biraz daha zahmetli, Baran da sanırım bu yüzden çok seviyor. J

Pazının yapraklarını sarma için hazırlarken damarlarını çıkarıyorsunuz, ben o damarları ve kalın sapları bir bütün halinde çıkarıp, tencerenin dibine yerleştirip sarmaları üzerine diziyordum.

En son pişirdiğimde annem yanımdaydı ve pazının saplarından yapabileceğim harika bir çorba öğretti bana, içinde yoğurt ve peynir altı suyu da olan çok besleyici bir çorba. Baran da bayılarak içtiyse, daha ne isterim J Tarifi sizinle de paylaşmak istiyorum, ben de bayıla bayıla içtim. Hem pazının saplarından da faydalanmış olduk hem de çok faydalı alternatif bir çorba tarifimiz oldu J

Malzemeler

1 kase küp küp doğranmış pazı sapı (ben 2 bağ pazının sapından hazırladım)
1 küçük boy küp küp doğranmış patates
1 küp küp doğranmış havuç
2 diş sarımsak (ince kıyılmış)
1 orta boy soğan (ince kıyılmış)
1 fincan pirinç (ya da bulgur)
4 bardak su ( ben 1 bardağını peynir altı suyu koydum)
1 çay bardağı yoğurt
1 çorba kaşığı un
Zeytinyağ
Tuz, karabiber

Hazırlanışı

İnce kıyılmış soğan ve sarımsağı zeytinyağında kavurun. Sonra sırayla Küp küp doğranmış havucu, patates ve pazı saplarını ekleyip, kavurmaya devam edin. Sebzeleri kavurduktan sonra, 3 bardak su ve 1 bardak peyniraltı suyunu ekleyip, kaynatın. Su kaynayınca 1 fincan pirinci ekleyin.
Ayrı bir kasede yoğurdu un ile çırpın. Yemeğin kaynayan suyundan kasenin içine birkaç kaşık alıp karıştırın ve yoğurt un karışımını tencereye yavaşça döküp, karıştırın. Sebzeler yumuşayıncaya kadar kısık ateşte pişmeye bırakın. En son ocağın altını kapatıp, tuz ve karabiberini ekleyin.


Baran’ın bayılarak yediği bu besleyici çorbayı umarım tüm kuzular severek içer.

Şimdiden afiyet olsun J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder