19 Nisan 2015

JOHNSON'S İLE ÇOK DAHA FAZLASI

Bu hafta katıldığım JOHNSON’S® markasının İstanbul’da gerçekleştirdiği toplantıda, yeni kampanyası ile çocuk gelişiminde banyo zamanının ardında yatan bilimin önemine dikkat çeken  JOHNSON’S®ın tüm dünyada başlatığı 'çok daha fazlası' kampanyasını dinledim. Televizyon programcısı Esra Erol’un moderetörlüğündeki toplantıda,  Yeni Doğan ve Çocuk Hastalıkları Uzmanı Dr. Gülnihal Şarman, Johnson & Johnson Profesyonel Program Müdürü Ecz.Buket Halvaşi ve dünyanın bir numaralı parfüm üreticisi Givaudan’dan Anne Churchill, dokunmanın, banyo-masaj ritüelinin ve kokunun bebek gelişimi üzerindeki etkileri ile ilgili bilimsel verileri bizlerle paylaştılar.

JOHNSON’S® duyuların bebek gelişimindeki önemine dikkat çekerken, araştırmalarda elde edile bulgularla, dokunma ve kokunun çocukların sosyal, duygusal ve fizyolojik gelişimi üzerindeki faydalarını vurguluyor ve banyo ve masajın aslında göründüğünden çok daha fazlası olduğunun altını çiziyor.


ÇOKLU DUYU UYARIMI VE BANYO-MASAJIN FAYDALARI,
Çoklu Duyu Uyarımı; doğumdan sonra ilk üç yıl içerisinde bebeğin iletişimini, zekasını, sosyal ve  duygusal gelişimini destekleyen beyindeki birçok sinirin hızlı gelişimini etkilemektedir.
Sağlıklı ve premature bebeklerin daha az stres hissetmesine, daha iyi kalitede ve sürede uyumasına, prematüre bebeklerin daha kısa sürede hastaneden çıkmasına ve hızlı kilo almasına fayda sağlamaktadır. 
İşitme, dokunma, görme, motor koordinasyon ve denge  duyuları olmak üzere tüm duyular, bebekle sıcak ve sakin bir sesle konuşarak, masaj aracılığıyla dokunarak, göz kontağı kurarak ve yatay şekilde sallayarak uyarılabilir.
Bunları Biliyor muydunuz????
Banyo ve masaj ritüellerinin tüm duyuların uyarılarak bebekler için deneyimlerin yaratılması için ideal bir fırsat olduğunu biliyor muydunuz?
Araştırmalar;
·       Baloncuklar ile oynamanın bebeğin el-göz koordinasyonunu geliştirmesine ve nesneleri keşfetmesine yardımcı olduğunu göstermiştir.

·       Banyo sohbeti yapılan bebeklerin akranlarına nazaran, 2 yaşına geldiklerinde daha  geniş  bir kelime dağarcığı ile konuştuklarını göstermiştir. Aynı şekilde çocukların 3 yaşına kadar duydukları sözcükler, gelecek akademik başarıları ile ilişkilendirilmektedir.

·       Bebeklerin hoş kokulu bir banyo ürünü ile yıkandıklarında, kokulu banyo ürünü ile yıkanmayan bebeklere kıyasla, ebeveynlerine %30 daha fazla bağlılık sergilediklerini ve bu bebeklerin uyku öncesinde ağlamalarının yaklaşık %25 daha az olduğunu ortaya koymuştur.

·       58 anne-bebek çifti ile yapılan bir çalışma, kokulu banyo ürünü ile ılık bir banyo sonrasında uyku vakti rutini uygulanan bebeklerde uykuya dalma süresinin %37 daha kısa olduğunu ve sabah uyandıklarında çok daha iyi bir ruh halinde olduklarını göstermiştir .

·       Bebeğin büyümesi ve gelişmesi, iletişim kurması ve öğrenmesi için ebeveynin sevgi dolu  rutin dokunuşlarının ve masajın çok önemli olduğunu gösteriyor . Rutin olarak dokunulma ve masaj deneyimi yaşayan bebeklerin (bu deneyimleri yaşamayan bebeklere kıyasla), %50 daha fazla göz teması kurduğu, aynı zamanda genel anlamda üç kat daha fazla olumlu ifade sergileme (gülümseme, göz teması) olasılığı olduğunu göstermektedir.

·       Banyo ve masaj aracılığı karşılıklı cilt temasının kurulmasının hem bebeklerde hem de ebeveynlerde stres düzeyini (kortizol) azalttığını göstermektedir.

JOHNSON'S®  Global Banyo Raporu
JOHNSON'S®  Global Banyo Raporu Nielsen tarafından Türkiye’de ve Harris Poll tarafından yedi ülkede (İngiltere, Brezilya, Kanada, Çin, Hindistan, Filipinler, A.B.D)  internet üzerinden gerçekleştirilen ve küçük yaşta çocuğu olan 3900’den fazla ebeveynin katıldığı anket çalışması ile bir oluşturulmuş.
Dünyada ve Türkiye’de 3.900’den fazla ebeveynin katıldığı, JOHNSON'S® Global Banyo Raporu göre;
·       Türk ebeveynlerin %70’i banyo zamanının çocukları ile geçirdikleri en kaliteli zaman olduğunu ifade ediyor.
·       Türk ebeveynlerinin çoğu yine banyoyu çocukları ile geçirdikleri özel bir aktivite olarak tanımlıyorlar (71%).
·       Dünya genelinde ebeveynlerin yarısından azı (%42), banyo zamanını bebeklerinin beyin gelişimi için son derece önemli olduğunu söylerken, bu oran Türkiye’de %36.
·       Türk ebeveynlerine göre, beyin gelişimi için önem sırasında banyo, sağlıklı yemek, oyuncaklarla oynamak ve bebek ile iletişimden sonra geliyor.
·       Dünya genelindeki ebeveynlerin yaklaşık dörtte biri (%23) ile kıyaslandığında, Türk ebeveynlerin %32 si bebeklerinin beyin gelişimi için bebeklerine masaj yapmanın son derece önemli olduğunun bilincinde.
·       Türkiye’de ebeveynler çocuklarına haftada 2 kere banyo yaptırırken bu rakam dünya genelinde 6.
·       Türk bebeklerin banyo süresi* 18 dakika, dünya ortalaması ise 20 dakika.
·       Ebeveynlerin büyük çoğunluğu (%85) banyo ile ilgili olumlu duygular hissediyor.  Banyoyu bitirdikten sonra en yoğun hissettikleri duygu ise mutluluk.
·       Banyo, Türk ebeveynlerinin bebeklerini sakinleştirmek için başvurduğu yöntemler arasında ilk sıralarda geliyor.
·       Türkiye’deki 'Akıllı Telefon Kuşağı' ebeveynlerinin çoğu, çocukları ile ilgilenirken cep telefonlarının sıklıkla dikkatlerini dağıttığını kabul ediyor. Ebeveynlerin %61’i oyun sırasında, %55’i sarılma, kucaklaşma anlarında, %53’ü yemek zamanında cep telefonları ile ilgileniyor. Banyo zamanı ise, teknolojinin giremediği kurtarılmış bir bölge ve ebeveynler banyo zamanı sırasında cep telefonlarını nadiren kullandıklarını veya hiç kullanmadıklarını belirtiyorlar.  
·       Ebeveynler güzel kokan banyo ürünlerinin bebek banyosunun önemli bir parçası olduğunu belirtiyorlar.
·       Türk ebeveynlerin coğunluğu için banyo zamanı uyku rutininin bir parçası.
·       Türk anne ve babaları, birden fazla çocukları var ise beraber yıkadıklarını söylüyorlar.
·       Türkiye’de ve dünyada banyo zamanından genelde anneler sorumlu.
·       Ebeveynler çocuklarına yaptırdıkları ilk banyoyu “çok önemli bir an” olarak tanımlıyorlar.
·       Ebeveynler banyo sonrası çocuklarının kokusunun “dünyadaki en güzel koku” olarak tanımlıyorlar.
* Banyo süresine, banyoya hazırlık aşaması ve banyo sonrası çocuğu kurulama, saçını kurutma vs dahildir.

Bizim için de Kaan ilk banyosunu yaptığı günden itibaren banyo en keyifli vakit geçirdiğimiz yer ve zaman dilimi olmuştur. Kaan doğduğundan beri banyoyu çok seviyor, suda olmaktan çok büyük keyif alıyor, küvetini dolduruyoruz ve dakikalarca elleri ayakları buruş buruş oluncaya kadar suda kalıyor, bol bol köpüklerle ve banyo oyuncaklarıyla oynuyor. Sırayla balıklarını yüzdürüyor, Banyo oyuncaklarıyla hikayeler yaratıyor, öğrendiği şarkıları söylüyor.

Banyo bizim için hiçbir zaman hızlıca yıkanıp çıktığımız bir aktivite olmadı, aksine kaliteli vakit geçirdiğimiz, özel bir aktivite oldu, zaman kısıtlamamız olmadığı gibi, 1 saate yakın banyoda kaldığımız günlerde oluyor. Bir aksilik olmadığı sürece de doğduğu günden beri her gece yatmadan önce banyo yapıyoruz, banyo aynı zamanda bizim uyku rutinimizin bir parçası. Banyoda rahatladıktan sonra, banyo sonrası kremleriyle yaptığımız masajla iyice uykuya hazır hale geliyoruz. Masaj yapmak bebeklerin beyin gelişimi için son derece önemli, bu bilinçle masajını doğduğu günden beri ihmal etmemeye çalışıyorum.

Bebeğin büyümesi ve gelişmesi, iletişim kurması ve öğrenmesi için biz ebeveynlerin sevgi dolu   dokunuşlarına ihtiyaçları var, eskilerin her ağladığında kucağınıza almayın, çok kucakta tutmayın şımarmasın söylemlerinin aksine bebeğinizi bol bol kucağınıza alın, O'na dokunun, bol bol cilt temsaında bulunun.

Toplantı sırasında bizlere dağıtılan bir tül mendili 4'e katlayarak gözümüze tuttuk ve katlarını yavaş yavaş açtık, kulak tıkaçlarını hafif bol bir şekilde kulağımıza taktık ve  yeni doğan bebeklerin aslında ne kadar az gördüğünü ve duyduğunu deneyimledik, her geçen gün bebeklerin kulakları açılıyor ve birkaç ay sonra bizler kadar net görebiliyorlar, bu yüzden yenidoğan bebeklerin sağlıklı gelişimi için onlarla kuracağımız ten teması çok çok önemli. Bebeğinize dokunmaktan çekinmeyin, banyoda bolca vakit geçirip, ona bolca masaj yapın...


TÜRK EBEVEYNLERİN YAKLAŞIK ÜÇTE İKİSİ (%64) BANYO ZAMANININ BEYİN GELİŞİMİNDEKİ ÖNEMİNİ HAFİFE ALIYOR
JOHNSON’S®  yeni kampanyası ile çocuk gelişiminde banyo zamanının ardında yatan
bilimin önemine dikkat çekiyor
JOHNSON’S® bebek cilt bakımındaki 125 yıllık bilgi birikimini ile araştırmalarını bir adım öteye taşıyarak, sağlıklı bebek gelişiminin arkasındaki bilimi keşfediyor.  Duyuların bebek gelişimindeki önemine dikkat çeken JOHNSON’S®, araştırmalarda elde edilen bulgularla, dokunma ve kokunun çocukların sosyal, kognitif, duygusal ve fizyolojik gelişimi üzerindeki faydalarını vurguluyor; banyo ve masajın aslında göründüğünden çok daha fazlası olduğunu belirtiyor.
Banyonun ve masajın önemli rolünün ebeveynler tarafından anlaşılmasına yardımcı olmak için, JOHNSON’S® tüm dünyada “ÇOK DAHA FAZLASI” kampanyasını başlatıyor. Kampanya banyo ve masajın, ebeveynlere bebeklerinin duyularının tüm gücünü açığa çıkartabilme ile beraber bebeklerinin öğrenme, düşünme, sevme ve büyüme becerilerini geliştirmek için benzersiz bir fırsat sunduğunun altını çiziyor.
Dünya Sağlık Örgütü (WHO), bebeklerin sağlıklı büyümesi ve beyinlerinin gelişimi için bebeklerin tüm duyularının uyarılmasının gerektiğini belirtmektedir.  JOHNSON’S®’ın da desteklediği ve banyonun temizlenmekten çok daha fazlası olduğunu öne çıkartan uluslararası araştırmaların çıktıları ise oldukça etkileyici.
Bu araştırmalar, banyo sırasında baloncuklar ile oynamanın bebeğin el-göz koordinasyonunu geliştirmesine [1] ve nesneleri keşfetmesine yardımcı [1],2 olduğunu gösteriyor. Banyo sohbetleri, bebeklerin dil ve konuşma gelişimi üzerinde de etkili. Araştırmalar ebeveynlerin sohbet ettikleri bebeklerin  akranlarına nazaran, 2 yaşına geldiklerinde daha geniş bir kelime dağarcığı 3 ile konuştuğunu ortaya koyuyor. Banyo ve masaj aracılığı karşılıklı cilt temasının kurulmasının hem bebeklerde hem de ebeveynlerde stres düzeyini (kortizol) azalttığını 4,5  da aynı şekilde bu araştırmalar ile belirlenmiş. Rutin olarak dokunulan ve masaj yapılan bebeklerin (bu deneyimleri yaşamayan bebeklere kıyasla), %50 daha fazla göz teması kurduğu 6, aynı zamanda genel anlamda üç kat daha fazla olumlu ifade sergileme (gülümseme, göz teması) olasılığı olduğunu 7 çarpıcı bir sonuç olarak karşımıza çıkıyor. Yine bu çalışmalar bebeklerin hoş kokulu bir banyo ürünü ile yıkandıklarında, kokulu banyo ürünü ile yıkanmayan bebeklere kıyasla, ebeveynlerine %30 daha fazla bağlılık sergilediklerini 8 ve bu bebeklerin uyku öncesinde ağlamalarının yaklaşık %25 daha az olduğunu gösteriyor 9.
Banyo ve masajın bebeğin gelişimi için faydası araştırmalar ile kanıtlanmış iken, JOHNSON’S®’ın dünyada Türkiye dahil 8 ülkede  gerçekleştirdiği internet üzerinden yapılan anketin sonuçlarına göre, ebeveynlerin banyo ve masajın bilimsel faydalarını bilmediği görülüyor.  Dünya genelindeki ebeveynlerin sadece %42’si banyo zamanını bebeklerinin beyin gelişimi için son derece önemli bulduğunu söylerken, bu oran Türkiye’de %36 ile dünyanın da gerisinde. Bebek gelişimi için oldukça önemli olan banyo Türkiye’de toplam 18 dakika sürerken,  dünya ortalaması 20 dakika. Ayrıca, Türkiye’de ebeveynlerin bebek yıkama sıklığı da dünyadan oldukça düşük, Türk aileler çocuklarına haftada iki kere banyo yaptırırken bu rakam dünya genelinde 6, hatta Brezilya’da yıkama sıklığı haftada 9’a kadar çıkıyor. Dünya genelindeki ebeveynlerin %23’ü ile kıyaslandığında, Türk ebeveynlerinin %32’si bebeklerinin beyin gelişimi için masaj yapmanın son derece önemli olduğunu söylediğine dikkat çeken ankete göre, Türk ebeveynler dünya geneline göre dokunmanın gücünü daha önemli görseler dahi bu oran hala oldukça düşük.
JOHNSON’S®, ÇOK DAHA FAZLASI kampanyası kapsamında, 10 Mayıs 2015, tarihinde Anneler gününden itibaren yola çıkacak olan mobil “JOHNSON’S® Bebek Bakım Merkezi” ile ülke çapındaki hamilelere ve annelere bu bilimsel faydaları anlatmayı hedefliyor. 30’dan fazla ili ziyaret edecek olan “JOHNSON’S® Bebek Bakım Merkezi” dört farklı bölümden oluşuyor : “Seminer Köşesi”nde, annelere uzmanlar tarafından sağlıklı bebek gelişimi eğitimi verilirken; “Bebeğime Mektup Köşe”sinde, anneler doğacak bebeklerine duygularını ifade etme şansını bulacaklar.  Anneler eğitim alırken çocukları “Oyun Köşesi”nde hoşça vakit geçirebilecek ve “Sohbet Köşesi”nde ise anneler birbirleriyle deneyimlerini paylaşabilecekler.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder