13 Ocak 2017

Yumurtasız Limonlu Kek Tarifi

Baran'ın inek sütü  ve yumurta alerjisi sebebiyle ona kek, kurabiye gibi ara öğün oluşturabilecek atıştırmalıklar hazırlayamıyordum.

17. ay kontrolünde keçi sütü ve keçi yoğurdu ile denemeler yapmaya başlayacağımızı konuştuğumuzda mutluluktan havalara uçmuştum.

Keçi sütünü şimdilik kek içinde ve sütlaç olarak deniyoruz. İlk kek denememde Baran ne tepki verecek diye çok heyecanlıydım.
Neyin dokunacağı belli olmaz ve sütün dokunup dokunmayacağını net bir şekilde anlamak adına sade bir kek yapmayı tercih ettim. İçine sadece hoş bir aroma versin diye limon kabuğu rendeliyorum, bir de Baran limonu çok seviyor :)  Hatta ekşi olan herşeyi çok seviyor bunu da hamileliğimde kavanoz kavanoz turşu yememe, salataya bol limon sıkmama, nerde ne ekşiyse onu tüketmeme bağlıyorum :) Çocuk alışkın anne karnından :)

İlk kek denememiz başarılı oldu yani Baran'a hiç dokunmadı o yüzden günlük beslenmesinde bir ara öğünde 1 dilim kek yiyor, hatta bazen sabahları bile kek diye tutturuyor , kahvaltıısndan sonra da veriyorum.

Yeni yeni kekin içine farklı şeylerde koymaya başladım, ilk denemem Baran'a dokunmadığını bildiğim ve severek tükettiği birşey olan yaban mersini oldu. Sürekli aynı şeyi yemekten sıkıldığı için yavaş yavaş alternatifler yaratmaya başlıyorum. Limonlu ve yaban mersinli de çok lezzetli bir kek oldu. Ben de çok sevdim, Baran sayesinde ben de aylar sonra yiyebilecek bir tatlı buldum :)

Siz de içine çocuğunuza dokunmayan gıdalar  ekleyerek  keki çeşitlendirebilirsiniz. Bence ceviz de çok yakışır ama şuan cesaret edmiyorum. Bir sonraki kontrolümüzde doktorumuzla konuştuktan sonra deniycem.


TARİF 

Malzemeler

·       1,5  su bardağı süt
·       1 su bardağı toz şeker (şekerini damak zevkinize göre azaltıp arttırabilirsiniz, ben bardağı tam doldurmuyorum, 1 parmak eksik koyuyorum)
·       Yarım su bardağı sıvı yağ
·       2 su bardağı un
·       1 paket kabartma tozu
·       1 paket vanilin
·       2 orta boy limon kabuğu rendesi, limon büyükse 1 tane yeterli
·       İsteğe bağlı yaban mersini, kuru üzüm, kuru kayısı, ceviz vs.

Yapılışı

Süt, sıvı yağ ve toz şeker derin bir kap içerisinde mikser yardımı ile çırpılır.
Üzerine un, kabartma tozu ve vanilin eklenerek tekrar çırpılır.
Son olarak rendelenmiş limon kabukları eklenerek tekrar çırpılır.
Yağlanmış ve unlanmış kek kalıbına karışım dökülür ve eklemek istediğiniz başka bir malzeme var ise yaban mersini, kuru üzüm, ceviz vs. eklenir.
Daha önceden 175 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 45-50 dakika pişirilir. (pişme süresi fırınına göre değişiyor, 45 dk sonra fırını açıp kürdan yardımıyla pişip pişmediğine bakabilirsiniz, kürdanı keke batırdığınızda temiz çıkıyorsa kekiniz pişmiş demektir)
Bu arada fırının kapağını ilk 20 dk hiç açmayın, sonra o kek neden kabarmadı dersiniz :)

Umarım bayılarak yer minikler :)

Afiyet olsun :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder