19 Mayıs 2015

Hamilelikte 33. Hafta



Artık oturmak, kalkmak, yatmak oldukça zor değil mi??? Otururken kendimi rahat hissedeceğim pozisyonu sağlamak için, artık dört beş yastıkla oturuyorum, çok komik :) Akşamları oturduğum ya da yattığım yerden kalkarken eşimden destek alıyorum, gündüzleri ise oğlumla yerde oyun oynadıysak kalkarken ondan bile küçük de olsa destek alıyorum :) Kocaman basket topu yutmuş göbeğimle çorap falan giymem zaten imkansız artık, neyseki yaz geldi, babet ve sandalet sezonu açıldı!!! Kaan da kendi ayakkabısını kendi giymeyi öğrense herşey süper olucak. :)

Bu hafta öğlen yemeklerini biraz ihmal ettiğimi söyleyebilirim, sıcaklardan öğlenleri canım yemek yemek istemiyor, kendimi aç bırakmıyorum, soğuk soğuk meyveler tüketiyorum, ya da süt içiyorum, hamilleikte öğün atlamak aslında hiç doğru değil ama asla yemek istemiyorum. Özellikle bu haftalarda kilo alımı özellikle bebek için çok faydalı, ben de en azından sağlıklı birşeyler yiyorum diye avutuyorum kendimi.

Bu hafta artık bedenimin de dinlenmeye ihtiyaç duyduğunu hissediyorum, o yüzden fırsat buldukça dinleniyor ve Kaan öğle uykusuna yattığında ben de onunla bazen onunla birlikte uyuyorum, o birkaç saatlik gündüz uykusu harika geliyor.


Bebeğim hızla kilo alırken, yeri gittikçe daraldığından daha zor ve sert hareket ediyor. Bazen öyle bir eliyle ya da o minik topuğuyla ittiriyor ki resmen avcumun içinde hissediyorum!! Bazen de biraz daha ittir oğlum, birazdan ayağın çıkıcak diye konuşuyorum onunla, sonra toparlanıyor :)
Kemikleri sertleşerek iskelet yapısı iyice oluşmaya başlıyor ama kafa tasındaki kemikler doğum kanalında kolay geçmesi için tam olarak kaynamamış durumda oluyor, bu bile mucize değil mi?

Bebekler bu haftalarda zamanın çoğunu uyuyarak geçiriyorlarmış. Bir süre bir sessizlik hissederseniz hemen endişelenmeyin ama günde birkaç kez bebeğin hareketliliğini test edin. 1 saat içinde her kımıldamasını, tekmesini, yer değiştirmesini, ittirmesini sayın, 1 saatin sonunda en az on kez bebeğin hareketlerini hissetmiş iseniz sorun yok, hissetmemiş iseniz bir şeyler atıştırıp tekrar hareketlerini sayın, sizi rahatsız edicek uzun süreli bir sessizlikte mutlaka hemen doktorunuzla görüşün.

Kocaman göbeğimle sığamayacağım yerlerden geçmeye çalışıp sıkışıp kalmalarım, yerdeki minik oyuncakları göremediğim için üzerlerine basıp düşme tehlikelerim de oluyor artık, vücudun ağırlık merkezi de değiştiği için bir takım sakarlıklar yaşanabiliyor, aman dikkat!!!



Son birkaç haftadır inanılmaz bir unutkanlık da yaşıyorum, çok önemli şeyleri not etmeye alarmlar kurmaya başladım!!! Çok fena... Başta eşim olmak üzere, yakın arkadaşlarım da idare ediyor artık beni :)

Haftalar ilerleyip göbek daha da büyüdükçe nefes almak gerçekten zorlaşıyor. Kaan'a hamileliğimden de hatırlıyorum, son haftalar iyice zorlu geçiyor, büyüyen karın tüm organları sağa sola itiyor, buna akciğerler de dahil tabii, akciğerler tam kapasite genişleyemiyor ve yarım nefes alıyormuşsunuz gibi bir his oluyor, olabildiğince dik durup derin nefes almak çok rahatlatıyor.

Bu haftalarda ayaklarda şişme yaşanması da çok normal, ki mevsim itibari ile daha da fazla yaşanabiliyor. Ancak sizi rahatsız edecek kadar elde ve yüzde şişme yaşanması, şiddetli başağrıları, şimşek çakması, mide bulantısı, kusma, karın ağrıları, şişmelerin 2-3 gün gibi bir süre içinde tekrardan artması gibi durumlarda preeklampsi diye bilinen gebelik zehirlenmesi söz konusu olabileceğinden mutlaka doktorunuzla konuşmalısınız. Gebelik zehirlenmesi, tansiyon yükselmesi, idrarda protein ve vücutta şişmeyle seyreden çok ciddi bir durum olup tüm hamilelerin bu konu hakkında fikir sahibi olması gereken bir rahatsızlıktır, mutlaka aklınızda olsun.

Bu hafta geçen hafta yaşadığım gibi şiddetli baş ağrıları yaşamadım neyseki, sıcakların ve yorgunluğun baş ağrısı yaptığını düşünüyorum. Fırsat buldukça dinlenmeye çalışıyorum, hemen ilaca sarılmıyorum. Ağrı kesici ilaçlar hiç basit ilaçlar değil, size ve bebeğinize çok farklı yan etkileri olabilir, o yüzden mutlaka doktorunuza danışarak kullanmayı ihmal etmeyin. Birçok doktor gebelik süresince sadece bir ağrı kesiciyi öneriyor zaten.

Doğum yaklaştıkça bebeğimi de iyice merak eder oldum, bir kere bile yüzünü göstermedi ultrason kontrollerimizde, hep elleriyle ve dirsekleriyle yüzünü kapatmış bir şekilde poz veriyor. O karnımda durmadan elini kolunu hareket ettiren halin hiç yok ultrason kontrollerinde annecim, elini yüzünden çekmeden öylece duruyorsun, anlaşılan sen de Kaan gibi son kontrole kadar hiç göstermeyeceksin kendini, merakla ve heyecanla bekliyoruz seni oğlum... Sağlıkla gel...















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder