1 Mart 2015

Hamilelikte 21. Hafta

Minik bebeğim karnımın içinde hiç durmadan hareket ediyor demiş miydim???
Hiç uyumadığını düşündüğüm anlar olmuyor değil. Eller, kollar durmadan çalışıyor, tekmeler, yumruklar atılıyor. Bazen karnımda gözle görülür dalgalanmalar da oluyor, işte diyorum yer değiştiriyor! Bir de tatlı yediysem, iyice çoşuyor içerde oğlum. Hoşuma gitmiyor da değil, onu bu kadar hissediyor olmak muhteşem bir duygu.

Bebek anne karnında neden bu kadar hareket ediyor diye çok merak edip araştırdığımda, bebeğin kendini bizim dünyamıza hazırladığını öğrendim! Bebek doğduğunda vücudundaki tüm kaslarının çok iyi çalışır durumda olması için, içeride düzenli olarak hareket edermiş. Kaslar çalışmadığında kitlesel olarak erime eğilimine girermiş, o yüzden benim, bebeğim çok hareket ediyor, sürekli vuruyor diye düşündüğüm anlarda aslında içerde egzersiz yapıyormuş. İşte tam da bu sebeple tatlı, çikolata gibi gıdalar yediğimde bebeğimin hareketleri hızlanıyormuş. O dışarıdan gözle görülebilecek dalgalanmalar da sürekli aynı pozisyonda yatan bebeğin, rahatsız olup pozisyonunu değiştirmesinden kaynaklanıyormuş.



 Bu hafta 2 kez de burun kanamam oldu, kanama derken öyle şiddetli bir kanamadan bahsetmiyorum, birkaç damla sonra da kendi durdu. Kaan'da böyle birşey yaşadığımdan emin olamadım, doktorumla konuştum, damarlarımdaki kan miktarının artması sebebiyle, dış ortama açık olan burun içi kılcal damarlarının daha kolay çatlayabilir duruma gelmesinden kaynaklanırmış, gebelikte bu durum yaşanabilirmiş, rahatladım en azından sebebini öğrenmiştim artık. 

Gebelikte oluşabilecek varislerden daha önce de bahsetmiştim, bacak damarlarına baskı arttığı için anne adayında varis oluşabiliyor. Bunun oluşumunu engellemek için yapılacak en güzel şey uzun süre ayakta kalmamak aslında. Ama evde 27 aylık yerinde durmayan bir oğlum varsa ayakta kalmamak pek mümkün olmuyor tabii. Ama varis problemini en aza indirmek için her gün düzenli egzersiz yapılabilir ben onu da yapamıyorum o yüzden oturduğum zaman bacaklarımın altına yastık koyarak, bacaklarımı mümkün olduğu kadar yüksekte tutuyorum. Varis konusunda bir de hamile çorapları öneriliyor ben elbise giydiğim günlerde bu çorapları tercih ediyorum.

Tabiki büyümeye de devam ediyoruz, çok hızlı karnım büyüyünce aslında birden ne oldu bana da demedim değil ama artık kocaman bir karnım olduğunu kabul ediyorum :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder