13 Mart 2015

Hamilelikte 23. Hafta

Bebeğim tombullaşmaya devam ederken ben de onunla birlikte büyüyorum, kocaman bir karnım oldu daha şimdiden.  Kime göre kocaman bir karın derseniz tabii kendimi bir önceki hamileliğimle kıyaslıyorum, Kaan'a hamileyken bu haftalarda bu kadar büyük bir karnım yoktu.



Ağırlaştıkça da o korktuğum sırt ve bel ağrılarım başladı bu hafta, neyseki Kaan'a hamileliğimde yaşadığım gibi şiddetli değil. İlk hamileliğimde yaşadığım bel ağrılarıyla oturamıyor, yattığım yerden kalkamıyordum, bir süre fizik tedavi görmüştüm umarım bu hamileliğimde öyle şiddetli bel ağrıları yaşamam. Buaralar Kaan'ı da biraz fazla kucağımda taşıdım, sanırım onun da etkisi oldu. Ne kadar dikkat etmeye çalışsam da oğluma ben baktığım için gün içinde onu hiç kucağıma almamam mümkün olmuyor. Zaten anne kucak diyerek gelip sarılınca hiç kıyamıyorum ki.

Karnımın büyümesiyle karnımdaki koyu çizgi (linealigra) da belirginleşmeye başladı yavaş yavaş. Büyüyen karnım içinde bebeğim, bu hafta itibariyle hızla kilo almaya başlıyor ama umarım ben de aynı hızla kilo almam :)

Şuan içerde henüz geniş bir alanın varken bunu çok iyi kullanan sevgili oğlum, kol ve bacak kaslarını gayet iyi çalıştırdığını ve dünyaya gözlerini açtığında çok antremanlı olacağını düşünüyorum. Tekmelerine, yumruklarına, hatta ve hatta içerde yer değiştirmelerine çok alışmış olsam da hala en ufak bir hareketinle yüzümde kocaman bir gülümseme oluyor. Artık hareketlerin dışarıdan da görülebilir durumda, büyüdüğünde karnımda nasıl hareket ettiğini beraber izleriz belki. Geceleri bazen çok hareket ettiğin için de uyumakta zorluk çekiyorum bazen, doğru ve daha bu haftalarda böyle olması ilerleyen haftalar için de beni korkutmuyorda değil aslında, uykusuz geceler beni mi bekliyor yoksa?

Bu aralar hafif hafif mutfak faresi gibi mutfak dolaplarını karıştırıken de buluyorum kendimi, evet bebeğim büyüyor ve ben biraz açıkmaya başladım. Sağlıklı atıştırmalıklarla bu anları geçirmeye çalışsam da itiraf ediyorum hep de sağlıklı şeyler istemiyor canım, tereyağlı biskuvi ve gofret kaçamakları yapabiliyorum bazen! ne yapayım canım istiyor ve bir de sütlü tatlılar soğuk soğuk harika oluyor.

Gebelik döneminde hem kendini hem de bebeği herşeyden koruman gerektiği için ayrı bir sorumluluk duygusu, ayrı bir hassasiyet oluşuyor anne adayında. En başta da sağlıklı beslenmeliyim, hasta olmamalıyım gibi. Hamilelikte bebek için tehlikeli olabilecek hastalıklardan biri de toksoplazma. Toksoplazma evcil hayvan dışkılarıyla da bulaşabiliyor, evcil hayvanınız varsa ya da çevrenizde haşır neşir olduğunuz bir evcil hayvan varsa aşılarının tam olmasına bu dönemde özellikle dikkat edin. Toksoplazma iyi yıkanmamış sebze ve meyvelerden de bulaşıyor ve de iyi pişmemiş çiğ etlerden. Bu sebeple gebeliğimin başında bir toksoplazma testi yapmıştık zaten, genelde de bunu tüm doktorlar istiyor,  ama yine de son kontrolümde bu haftalarda tekrar bir toksoplazma testi yapmamızın iyi olacağını söyledi doktorum. Önlem için, hamilelik boyunca çiğ et ve iyi pişmemiş et kesinlikle yememek gerekiyor, ve evde biz ne kadar iyi yıkarsak yıkayalım restaurantlarda yediğimiz çiğ sebze ve meyveler de o kadar özenli yıkanmamış olabiliyor, o yüzden dışarda salata tarzı yiyeceklerin çok da tecih eilmemesi iyi bir önlem olabilir.

Tüm hamilelere sağlıklı, bel ağrısız ve keyifli gebelik dönemi diliyorum...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder