27 Mart 2015

Hamilelikte 25. Hafta


Hastalıkla boğuşarak geçirdiğim 24. haftamın ardından, sağlığıma tekrar kavuşmuş bir şekilde 25. haftaya başladım çok şükür. Bu  haftanın sonunda aylık rutin doktor kontrolümüz var ve minik oğlumu göreceğim için çok çok çok heyecanlıyım. Kaç kilo oldu, boyu nasıl, sağlıklı mı, herşey yolunda mı ve acaba yüzünü gösterecek mi??? çok merak ediyorum!

Doktor kontrolümüze kadar, 24. haftada iyileşince yaptırmak üzere ertelediğim şeker yükleme testimi bu hafta başında yaptırmaya karar verdim, böylece kontrolde doktorumla sonuşları yüz yüze de konuşabiliriz.


Şeker yükleme testi son zamanların en tartışılan konularından, ben de bu haberler ilk çıktığında, önce hemen babama sonra da doktoruma danışmıştım testi yaptırmalı mıyım?, yaptırmamalı mıyım? diye. Hamileliğinden önce şeker hastalığı olmayan anne adaylarında bile sadece hamilelikte şeker hastalığı ortaya çıkabiliyor ve bu şeker hastalığı anne ve bebeği bu süreçte olumsuz yönde etkiliyor. Bu yüzden ben iki doktorun da yönlendirmesiyle şeker tarama testini yaptırmaya karar verdim.

Bu test ilk önce aç karnına yapılıyor, aç karnına kanınız alınıyor ve sonra ilk yüklemede 50 gr şeker içeren bir içecek içiyorsunuz ve çok fazla hareket etmeden 1 saat bekliyorsunuz. 1 saat sonunda tekrar kanınız alınıyor. Sonuçları da gün içinde alıyorsunuz. Hem aç karnına hem de yüklemeden sonra yapılan testlerin sonucu 140 mg / dl. altında olmalıdır. Üstünde olursa doktorlar tekrar 75 ya da 100 mg şeker yükleme testi istiyor.
Bu testi Kaan'a hamileyken de yaptırmıştım, değerlerim olması gereken aralıklarda çıkmıştı, çok şükür ki şimdi de öyle çıktı, çok mutluyum, tatlılara devam! :)

Bu hafta fiziksel olarak bir yorgunluk hissetmeye başladım, bir de nefes almakta zorluk çekmeye, karnımın da hızla büyüdüğünü düşününce daha şimdiden böyleysem diye endişelenmedim değil doğrusu. Bir kaç gece de üst üste bacaklarımda kasılmalar oldu, zor uyudum. Bir de hatırı sayılır derecede diş eti kanamalarım var, hatta her fırçalamamda.

Doktor kontrolüne gittiğimizde doktoruma bu şikayetlerimden bahsettim, diş eti kanamalarım için her diş fırçalamanda oluyor mu? diye sordu, evet diyince kalsiyum eksikliğinden kaynaklanıyor dedi, kalsiyum desteği alıyorum ama evet bazen ihmal ediyorum, yakalanmış oldum, artık daha dikkatli kullanıcam bir de gün içinde tükettiğim kalsiyum içeren gıdaları artttırmaya karar verdim, bebiş nasıl çekiyorsa kalsiyumu, depolarda boşalmaya başladı sanırım.

Yorgunluğum ve nefes darlığım içinse ekstra demir hapı başlamamı önerdi doktorum, bacaklarımdaki kasılmalar için de magnezyum desteği, yani ne var ne yok boşalmış vücutta diyebilirim. Anne adayının sağlığı için kendisine bakması çok önemli, bu gibi şikayetleriniz varsa mutlaka doktorunuza danışın ve sizi yönlendirmesine izin verin.


Minik bebeğimi de gördük kontrolde, hızla büyümüş kendisi, 912 gr ve 33 cm boyunda olmuş bile, çok hızlı büyüyor, bu gerçekten inanılmaz bir mucize. O kadar hareketli ki dört boyutlu ultrasonografi de bile göremedik yüzünü, eliyle koluyla kapattı suratını, bir ara ayağını bile koydu yüzüne, bebeklerin anne karnındaki duruşları gerçekten inanılmaz. Kaan da kendini son haftaya kadar göstermemişti, bu minik de öyle olucak sanırım, aslında bu haftalar net bir görüntü almak için en güzel haftalar, daha ileriki haftalarda bebek büyüdükçe rahim duvarına yaslanıyor ve görüntü almak çok zorlanıyor. Doktorum bir dahaki kontrole kadar arada istersen gel tekrar bakalım dedi, dayanamazsam tekrar şansımı deneyebilirim :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder