23 Mart 2015

Hamilelikte 24. Hafta



Hastalıkla başlayıp hastalıkla biten bir hafta oldu malesef benim için. Malesef diyorum çünkü hamilelikte grip olmak gerçekten çok zor, bir tek grip değil aslında hasta olmak zor. İlaç kullanamıyor olmak iyileşme sürecini biraz uzatıyor, süreç uzayınca da anne adayı için daha yorucu geçiyor bir de evde ilgileilmesi gerekn başka bir çocuk daha varsa!!!

En büyük korkum da Kaan'a geçirmekti aslında, evin içinde nereye kaçabilirim ki. Bir de böyle dönemlerde, ne kadar kaçmaya çalışırsan çocuk o kadar düşkün olur ya anneye, işte tam da öyle bir hafta geçirdik. Ben uzak durmaya çalıştıkça üzerime çıktı, sarıldı, kucağımdan inmedi, yanıma gelip gelip yattı. Kendime zor bakıyorum, bir de o hasta olmasın diye dua ettim hep, neyseki Kaan hasta olmadan toparlayabildim.

İlk önce boğaz ağrısı ile başladı hastalığım, sonra ağzım burnum tıkandı rahat nefes alamadım derken tüm vücudum dökülmeye başladı. Doktorum bol su, bol istirahat ve bol C vitamini almalısın dedi. Hamilelikte kullanılabilen tek ağrı kesiciyi kullandım, boğazım için sürekli gargara yaptım ve bol su içerek, bol sebze, salata ve meyve tükettim. Kaan izin verdiği sürece de dinlendim diyebilirim. Bu süreçte çok dışarıya çıkmamak olabildiğince dinlenmek de çok önemli, özellikle havasından ötürü çok sağlıksız olan alış veriş merkezlerinden uzak durmak gerekiyor. Kendi kendimi iyi tedavi ettiğime inanıyorum, ilk 3 günün ardından vücudumun dökülmesi bitti en azından, beslenme de bu süreçte çok önemli çok iştahınız olmasa da bol sebze meyve yemenizi öneririm, vücudunuzun toparlanması için iyi beslenmeniz gerekiyor. Aynı zamanda karnınızdaki bebeğin de iyi beslenmenize ihtiyaç duyduğunu unutmayın! Ben sebze yemeklerinin yanı sıra, bulduğum tüm mevsim sebzelerinden farklı farklı salatalar yaparak, gün içinde de bol meyve tüketerek beslendim, kesinlikle tavsiye ederim, vücudunuzun toparlanması için vitamine ihtiyacı var.

Hasta olduğum için doktorumun bu hafta yaptırmam için önerdiği 'şeker tarama testini' de yaptıramadım. Hiçbir belirti göstermeden hamilelikte şeker hastalığı gelişebiliyor, son dönemlerin oldukça tartışılan bir konusu olan şeker yükleme testi 24-28 haftalar arasında yapılabileceği için doktorumun da onayıyla önümüzdeki hafta tamamen toparlanınca yaptırmaya karar verdim. İlk hamileliğimde gebelik şekeri çıkmamıştı umarım bu hamileliğimde
de çıkmaz, gerçekten anne adayı için çok zor bir süreç, çok yakın bir arkadaşımın hamileliğinde bu sorunla nasıl uğraştığına çok yakından şahit olmuştum. En başta anneyi çok strese sokuyor, o bile yeter aslında.



Bu hafta karın ve göğüs bölgemde şiddetli kaşıntılar da yaşamaya başladım, kaşımamam gerektiğini bilsem de bazen kendimi tutamıyorum!, aslında kaşımamak en doğrusu, karın ve göğüsler büyüdükçe cilt iyice gerilmeye başlıyor, kaşınma hissi hissettiğim zaman tekrar hemen kullandığım çatlak önleyici kremimden sürerek cildimi nemlendiriyorum, sanırım yakında çatlak önleyici kremimi çantamda taşımaya başlıycam :)

Bebeğimin karnımdaki hareketleri de her geçen gün güçlenmeye başladı, nasıl sert tekmeler yumruklar atıyor anlatamam çünkü kemik ve kas dokusu hızla gelişmeye devam ediyor.Bu haftadan itibaren bebeğin kalsiyum ihtiyacı artıyor, o yüzden kalsiyum açısından zengin besinlere günlük beslenmede biraz daha fazla yer vermekte fayda var. Unutmayın, bebek her zaman annenin vücudundan kalsiyum ihtiyacını karşılıyor ama anne vücudunda eksilen kalsiyumu yerine koymazsa kemiklerindeki depo giderek azalıyor. Bol kalsiyum desteğine bu haftadan itibaren başlamayı unutmayın!!!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder