3 Mart 2015

Hamilelikte 22. Hafta


22. haftamda ilk defa bir kasılma yaşadım, tam Kaan'ı öğle uykusuna yatırırken birden sol tarafımdan belimden kasıklarıma doğru inanılmaz kasılmalar oldu, birden nefesim kesildi, soğuk soğuk terler döktüm, bir yandan da Kaan'a hissettirmemeye çalışırken iki büklüm olmuştum bile. O uyuyuncaya kadar odasında koltuğa oturarak nefesimi kontrol etmeye çalıştım, sonra hemen uzandım ve o şiddetli kasılma bitince hemen telefona sarılıp doktorumu aradım.  Belimden kasıklara doğru bir kasılma olduğu için böbreklerden kaynaklanabileceğini söyledi doktorum, bol su içmelisin ve istirahat etmelisin  dedi. Birkaç kez tekrarlarsa da bir böbrek ultrasonunun gerekli olacağını söyledi. Çok şükür tatsız bir durum değildi, o gün çok yormadım kendimi, tüm gün dinlendim, bir daha da olmadı, ama korkmadım da değil. Birden nerden çıktı bu kasılmalar dedim, neyseki korkulacak bir durum olmadı.


Her ne kadar hamileliğimi evde geçiriyor olsam da evde 27 aylık yerinde durmayan oğlumla bazen zorlanmıyor değilim. Karnımdaki oğlumunda çok sakin olmadığını düşünürsek ikisi şimdiden hakkımdan geliyor benim, doğumdan sonrasını düşünemiyorum!!! Kaan çok hareketli bir çocuk ve erkek çocuk olarak daha koşuşturmalı oyunlardan hoşlanıyor, top oynuyor, atına biniyor, hopluyor zıplıyor derken gözümü pek ondan ayıramıyorum. Tüm gün o kadar yoruluyorum ki bazen, gecenin finali hayır uyumadım aslında cümleleriyle koltukta uyuyakalmalarımla sonlanıyor bu günlerde.

Bu hafta 20. haftada yapılan detaylı ultrason incelememizin kontrolü vardı, bebeğimin kalbine tekrar bakıldı, ve diğer kontrolleri yapıldı. Herşey yolunda çok şükür. Yüzünü gösterir belki demiştik ama malesef rahim duvarına çok yakın durduğu için tam olarak göremedik. Kaan da son haftalara kadar elleriyle yüzünü saklamıştı. Ama bir sonraki doktor kontrolümüzde kendisini gösterir bize umarım.

Bu hafta ile de minik bebeğim tam olarak yarım kilo olmuş bile, boyu da 28 cm ! Eller kollar durmadan hareket halinde yerinde durmuyordu yine :)  Keyifle büyüyoruz...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder