1 Şubat 2015

Hamilelikte 18. Hafta


Bebeğimin hareketlerini iyice hissetmeye başladım artık!!!, o kadar güçlü vuruyor ki canım oğlum, bunun nasıl muhteşem bir duygu olduğunu unutmuşum, itiraf ediyorum ki her hareketinde yüzüme kocaman bir gülüseme yerleşiyor yine!!!



Bebeğimin hareketlerini çok güçlü hissediyorum çünkü bebek artık başını, kollarını ve bacaklarını rahatlıkla esnetebilir bir durumda, bazen bir yumruk bazen bir tekme, bazen de vücudunu döndürerek. O yüzden özellikle ikinci gebeliklerde anne bebeğin hareketlerini bu haftalarda hissedebiliyor, ben bu kadar harekete oğlumun çok uyuduğunu da düşünmüyorum o ayrı :)
İlk hamileliklerde ise bebeğin ilk hareketlerini hissetmek için anne adaylarının birkaç hafta daha beklemesi gerekiyor. Ben Kaan'ın ilk hareketlerini 20. haftamda hissetmiştim.



Bu haftalarda bebek hızla büyümeye devam ediyor, kız bebeklerde rahim ve kordon tüpleri, erkek bebeklerde ise prostat bezi gelişmeye başlıyor.
Bebeğin ilk dışkısı da bağırsaklarda birikmeye başlıyormuş bu hafta itibari ile, bu doğumdan sonra dışarı atılacak ilk dışkı! Düşününce ilk dışkısını ne kadar uzun bir süre biriktiriyor değil mi?

Bebeğin tat duyusu da gelişiyor, artık acıyı ve tatlıyı ayırt edebilir durumda. Refleksleri giderek artıyor, esneme, gerinme gibi hareketleri yapıyor, hıçkırabiliyor, yutkunabiliyor. İlk hamileliğimi hatırlıyorum da, ultrasonografi kontrolünde biz Kaan'ı esnerken, hıçkırırken ve de su yutarken görmüştük, gerçekten inanılmazdı. Minicik bebeğini hıçkırırken izliyorsun, bütün vücudu hareket ediyor, ağzını açıp su yutuyor hepsi hala dün gibi aklımda...

Bebek dışarıdan gelen yüksek seslerden de irkilebiliyor artık, annenin kalp atışlarını da duyabiliyor, anneyle giderek artan nasıl müthiş bir bağ kuruluyor, inanılır gibi değil, bazen aklım gerçekten almıyor, doğum en büyük mucize değil de nedir???

Kıkırdak şeklinde olan kemikler kemikleşmeye başlıyor bu da sağlam güçlü kemikler için artan kalsiyum ihtiyacı anlamına geliyor. Günlük kalsiyum tüketimini arttırmayı ihmal etmeyin. Bacak ve köprücük kemikleri ilk kemikleşen kemiklermiş, güçlü bacaklar için kalsiyum şart!


Hamilelik döneminde annenin, bebeğin sağlıklı gelişimi için kendine bakması çok önemli, düzenli ve sağlıklı beslenmenin yanında, açık havada yürüyüş ve egzersiz, mümkünse hamile yogası yaparak kendini sağlıklı bir doğuma da hazırlaması gerekiyor. Şuan hava şartları çok izin vermese de ben güneşi gördüğüm an Kaan'ı da alıp hemen yürüyüşe çıkıyorum, vücudunuzun buna gerçekten ihtiyacı var. Bahar aylarında mümkünse her gün kısa yürüyüşler yapmanın vücudunuza ne kadar iyi geldiğini görüceksiniz.



Sağlıklı beslenirken bol sıvı içmeyi de ihmal etmeyin, kuru kayısı, incir, ceviz, kuru üzüm gibi besinleri ara öğünlerinizde tüketin hem sindirim sisteminin düzgün çalışmasına da yardımcı olacaktır. Bu kadar sağlıklı beslenmeye özen gösterirken sigara içilen ortamlardan uzak durun ve asla asla sigara içmeyin!!!!! yazmak bile istemiyorum ama içtiğiniz sigaranın dumanını kucağınıza aldığınız minicik bebeğinizin yüzüne üflediğinizi bir düşünün, yapabilir misiniz??? Karnınızdayken de bebeğinize böyle bir kötülük yapmayın.


Bu hafta Kaanla uyku eğitimimiz devam ederken, hayli yorgun düştüm aslında hala da devam ediyor, gece boyu 4-5 kez uyanıp Kaan'ın başında saatlerce beklediğim günler oldu. Dolayısıyla çok enerjik bir hafta geçirmedim. Bir de bebeğe giden kan akımının artması ile annenin damarlarında oluşan gevşeme, tansiyomun düşmesine sebep oluyor bu dönemde. Ani hareketler yapmamak gerekiyor, zaten doktorum bu konuda beni hep uyarır, uzandığın yerden sakince kalk, bunu bir alışkanlık haline getir,sen birden fırlıyorsun diye.
Bir de uyku eğitimi verdiğim bu günlerde Kaan uykusundan uyanıp anneee!!! diye seslendiğinde, gece benim yataktan nasıl fırladığımı görse!  Kaan'ın odasına girdiğimde bi an bayılacak gibi oluyorum, tansiyonumun düştüğünü hissediyorum, çünkü ani bir pozisyon değişikliğine karşı kalbin cevabı yavaş oluyor ve tansiyonunuz düşüyor. Gerçekten dikkat etmek gerekiyor, ben bir daha trabzandan kendini atar korkusuyla birden fırlıyorum sanırım ama artık yatağına alıştıkça bu korkumu da yenerim diye düşünüyorum.



Tansiyonunuzun düştüğü anlarda yapacağınız en iyi şey hemen yatağa ya da koltuğa uzanıp bacaklarınızı kalp seviseyinden yukarıya kaldırıp birkaç dakika böyle kalmak olsun. Böylece tansiyonunuz kısa zamanda normale döner. Tansiyon düşmesi bu dönemde durup dururken de olabileceği gibi, hamile olduğunu unutmadan ani hareketler yapmamak, dikkatli olmak gerekiyor. Bu da bu dönemde kendime en büyük notum olsun, yoksa bu ani fırlamalarım sonucu düşüp bayılacağım!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder