19 Şubat 2015

Hamilelikte 20. Hafta

40 haftalık gebelik döneminin 20. haftasını tamamlayarak gebeliğimi yarılamış bulunuyorum!!! Bana bu ilk 20 hafta çok hızlı geçmiş gibi geliyor, ikinci hamileliğim olduğu için mi bilmiyorum ya da bundan sonra ağırlaştıkça daha yavaş geçiyor gibi gelicek çünkü Kaan'da sanki yıllardır hamileymişim gibi hissediyordum :) 

Son gittiğimiz 16. hafta doktor kontrolümüzden bu yana birden bire kilo aldım, tartıda gözlerime inanamaz oldum ve karnım da hızla büyüdü!!!


Daha öncede söylediğim gibi iştahım biraz açıldı ama fazla kalorili yiyecekler yemiyorum aslında, tamam itiraf ediyorum çok canımın isteyipte koca bir tabak bolonez soslu makarna yediğim de oluyor ama yine de ne yesem yarıyor diyebilirim bu günlerde. 



Daha az ya da fazla olmakla birlikte 20. haftaya kadar anne adayında 3,5-6 kilo arasında kilo alımı normal demişti doktorum, ben de tam 5 kilo aldım, bu haftadan itibaren ise yine her anne adayında farklılık gösterebileceği gibi haftada ortalama 450 gr alımı beklenirmiş.


Babam doktor olduğu için hamilelikteki kilo alımı halimi sürekli babamla paylaşıyorum, çok mu hızlı kilo aldım, yoksa normal mi baba diye sürekli babamla konuşuyorum. Babam da hamilelikte fazla kilo alımını sağlıksız bulan bir doktor, o yüzden o da kontrol altında kilo almamı öneriyor ama aynı zamanda da gebelikte olması gereken kilo dağılımını sıklıkla bana anlatıyor.  

Bazen biz anne adayları bebeğim henüz 350 gr iken ben nasıl 5 kilo almış olabilirim? Aşırı yağlı yiyeceklerden, fazla karbonhidrat tüketiminden ve abur cuburdan da uzak duruyorum, nasıl bu kiloları alıyorum??? gibi düşüncelere kapılabiliyoruz. Fakat sağlıklı bir bebeğin dünyaya gelmesi için gebelikte kilo artmalı. Alınan kilolar sadece yağ deposundan oluşmuyor, damarlarda dolaşan kan hacmi %50 oranında artıyor, göğüsler doğum sonra bebeği beslemek içi kendini hazırlıyor ve büyüyor, rahim büyüyor, vücut belli oranda su tutuyor, tüm bunlar anne adayına kilo artışı olarak yansıyor.

Hamilelik süresince bir anne adayının 12,5 kg aldığını ve 3400-3600 arası bir bebek dünyaya getiridiğini düşünürsek, anne adayındaki kilo dağılımı aşağıdaki görseldeki gibi oluyor.




Aslında gebelikte alınan kilolar, gebeliğin başında anne adayının vücut kitle endeksi ile de bağlantılı. Vücut kitle indeksi 20'nin altında olan zayıf anne adayları yaklaşık 16 kilo alıyormuş, ben sanırım bu gruba giriyorum, Kaan'da da 15 kilo ile doğuma girmiştim. Vücut kitle indeksi 20-25 arasında olan sağlıklı anne adaylarının ise 12- 12,5 kg alımı bekleniyormuş. Vücut kitle indeksinizi, vücut ağırlığınızı, boyunuzun karesine bölerek hesaplayabilirsiniz.

Hamilelikte alınan kiloların yaklaşık 6 kilosu bebeğin doğumuyla kaybediliyor, ben Kaan'ın doğumundan 5,5 kg vererek çıkmıştım ve ilk ağaya kalktığımda vücudumdaki hafifliğe inanamadığımı hatırlıyorum, vücutta tutulan suyun da atılımıyla doğumdan sonraki ilk hafta sonuna kadar yaklaşık 8 kilo vermiş olabiliyorsunuz, benim kilo kaybım Kaan'ın doğumunda aynen bu şekilde olmuştu. Fakat kalan kiloları vermek bu kadar hızlı ve kolay olmuyor, bunun için egzersiz ve diyet gerekiyor. Ama emzirme döneminde diyet yapmak çok sağlıklı değil o yüzden bu kilolar bana yapıştı artık, o kadar hızlı kilo veremiyorum endişesine kapılmayın. Ben Kaan'ın süt alerjisinden ötürü doğumdan sonra bir diyet yaptım ama bu diyet yasaklar yüzünden beni karbonhidratlarla daha çok buluştursa da 5. ayın sonunda doğumdan önceki kiloma kavuşmuştum sanırım ilk ayların yoğun temposu bu kiloları vermemi hızlandırdı.

Hamileliğimi yarıladım ve bu hafta itibari ile bebeğimin hareketlerini artık daha sık hissedebiliyorum, öyle ki artık hareketleri kıyafetlerimin üzerinden gözle görülür derecede olmaya başladı, içiride fıldır fıldır dönen, tekmeler, yumruklar atan bir oğlum var!!!



Öyle ki 20. hafta detaylı ultrason kontrolumüzde dahi tekmelerini ve yumruklarını atıyordu canım oğlum. Detaylı ultrason kontrolünde bebeğin anne karnında kontrol edilebilecek tüm kontrolleri yapılıyor, organları detaylı bir şekilde inceleniyor. Örneğin bebeğin gözü, merceğinin olup olmadığı görülebilirken, bebeğin gözünün görüp görmediğine tabiki bakılamıyor. Yapılan detaylı ultrason kontrolü neticesinde tam 362 gr ağırlığına gelmiş bebeğimin oldukça sağlıklı olduğunu öğrendik çok şükür. Aynı zamanda bebeğimin o minicik kalbinin 4 kapakçığıyla nasıl hızlı çalıştığını da görmek hem inanılmaz hem de harika bir duyguydu, içimde bir Can'ın, bir kalbin daha attığını bilmek, görmek muhteşem bir duygu. 

Karnım büyüdükçe ve bebeğimin hareketlendikçe onun varlığını daha çok hissetmeye başladım. Bir de artık dışardan gelen sesleri duymaya başladığı için, yüksek seslere ya da onunla konuştuğumda attığı yumruk ve tekmelerle tepki vermesi beni benden alan tarifsiz bir his, hamilelik hormonlarının etkisiyle de evet gözlerimin dolmasına engel olamıyorum bazen!

Şimdiden iletişime geçebiliyor olmaksa gerçekten inanılmaz bir duygu değil mi?, özellikle gece tüm günün koşuşturması bittiğinde elimi karnıma koyarak bebeğimle konuşmaya ve onu sevmeye bayılıyorum!!! 
Kaan'da da olduğu gibi bir yanım sana kavuşacağım günü iple çekerken bir yanım biraz daha kal orada bu varlığını vücudumda hissetmek inanılmaz bır duygu diyor oğlum...

Seni çok seviyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder