9 Şubat 2015

Hamilelikte 19. Hafta

19. haftamı da devam eden uyku eğitimimizle biraz yorgun ama keyifle bitirdim. Artık karnım hızla büyüyor kilo almaya da başladım, çok yemiyorum aslında az az sık sık yiyorum, arada kaçamaklarım da oluyor tabi geç saatte yediğim tatlılar gibi ama diyet yapmıyorum. Hamilelikte dengeli beslenmek önemli, zayıflamak amaçlı diyet kesinlikle yapılmamalı çünkü bebek annenin yediklerinden besleniyor bu yüzden vücudun ihtiyacı olan gerekli besinleri protein, vitamin gibi almamak anneye ve bebeğe zarar vericektir. O yüzden kilo takıntısı yapmadan ama kontrolden de çıkmadan dengeli ve sağlıklı beslenmek bu dönemde çok önemli.



Daha birkaç hafta önce karnım çok belli bile değilken birden büyüyen karnım beni korkutmuyor değil!!! Karnımın hızla büyümesi bir de eyvah çatladım! korkusu yaşattı bu hafta bana. Daha önce de söylediğim gibi çatlak kremimi çok düzenli kullanıyorum. Geçen gece karnım çok gerildi ve kaşındı, hemen çatlak kremimi sürmeliyim diye düşünürken, Kaan'ı uyuturken koltukta uyuyakalmışım. Sabah uyandım ve çatlak kremimi karnıma sürerken karnımda oluşan çizgileri görüp paniğe kapıldım! Çatladımmmm!!!. Bir gece kremimi sürmedim ve çatladım işte! diye.


Gözlerime inanamayıp evdeki bütün aynaları gezdim, ışıktan mı yanılıyorum acaba diye ama hayır tüm aynalarda o çizgileri gördüm. Birkaç saat sonra tekrar karnıma baktığımda o izler yoktu! Sanırım yatış şeklimden dolayı o izler oluşmuş, nasıl sevindim anlatamam. Çatlaklar genelde kalıtsal özelliklere bağlı olarak anne adaylarında oluşuyor, benim annemde olmamış, ben de ilk hamileliğimde çatlak sorunu yaşamadım. Ama yine de önlem almakta fayda var.

Çatlaklar karında, meme dokusunda ve bazı anne adaylarında kalçaların büyümesine bağlı olarak bu bölgelerde oluşabiliyor. Gerilen cilt kaşınmaya başlıyor, bu durumlarda olabildiğince kaşımamak gerekiyor, kaşıma çatlak oluşumuna sebep oluyor, hemen kuruyan cildinizi yağlarla ya da kullandığınız bir kozmetik nemlendirici ile nemlendirin. Bol sıvı tüketilmesi de cilt kuruluğunu önlemede yardımcı oluyor. Çatlak kremleri ya da yağlar da cildi nemlendirerek çatlak oluşumunu engelliyor ya da şiddetini azaltıyor. Ancak çok düzenli kullansanız dahi çatlak oluşumuna cildin eğilimi var ise ne kadar önlem alsanız da cildin çatlamasının önüne geçemeyebiliyorsunuz ve malesef çatlaklar kalıcı oluyor.

Bu dönemde ciltte bazı belli belirsiz kahverengi lekeler de ortaya çıkabiliyor, panik olmayın!. Bu lekeler hamilelik sürecinde bazı hormon seviyesindeki artışlardan kaynaklanıyor ve genellikle alın, burun, yanaklarda görülüyor bazen meme uçlarında, koltuk altlarında ve genital bölgede de oluşabiliyor. Güneş bu lekelerin artmasına sebep olabiliyor o yüzden hamilelik boyunca uzun süre güneşe maruz kalmamak ve yüzü koruyan güneş kremleri kullanılması gerekiyor. Yaz döneminde her gün olmakla beraber, güneşi günlerde koruyucu bir güneş kremi, şapka ve gözlük kullanmadan dışarıya çıkmamak gerekiyor. Bu lekeler genellikle doğumla kayboluyor ama uzun süreli ve korunmadan güneşe maruz kalınması lekelerin daha uzun süreli kalıcı olmasına sebep olabilir. İlk hamileliğimin uzun bir bölümü bahar ve yaz aylarına geldiği için, yaz boyunca koca şapkalar ve gözlüklerle gezdiğimi ve tüm cildime koruyucu krem sürmeden dışarıya çıkmadığımı hatırlıyorum.

Bu güneşe hasret kaldığımız kış günlerinde güneş koruyuculara çok ihtiyaç duymasak da, bahar aylarıyla beraber bebeğe giden kan akımını arttırmak için açıkhavada yapılacak düzenli yürüyüşler sırasında, cildi korumayı ihmal etmemek, koruyucu bir güneş kremi sürmeden güneşli günlerde dışarıya çıkmamak gerekiyor.

Hamilelik döneminde yapılan düzenli egzersizler de gerçekten hem kilo alımını kontrol altında tutuyor hem de bebeğin sağlıklı gelişimi için çok önem taşıyor ve kesinlikle anne adayı kendini daha iyi hissediyor.  Kaan'a hamileliğimde yoğun çalışıyordum ve pek de egzersiz yapabilecek vaktim olmuyordu açıkcası sadece hafta sonları yürüyüş yapabiliyordum. Tam da bu haftalarda şiddetli bel ağrılarımın başlamasıyla fizik tedaviye başlamıştım, o yüzden bu haftalarda tekrar aynı ağrıları yaşayacak mıyım diye biraz geriliyorum.
Şiddetli bel ağrısı çektiğim o dönemde doktorumun bana sırt üstü yüz, beline çok iyi gelicek önerisiyle uzun bir süre düzenli yüzdüm ve gerçekten bel ağrılarım için çok iyi geldi ve kendimi çok sağlıklı ve zinde hissediyordum. Hamilelikte düzenli egzersiz yapmanın önemini o dönemde çok iyi anladım, hem kendimi çok iyi hissediyordum ağrılarım azalmıştı, hem de bebeğim için çok önemliydi. Bu yüzden havaların ısınmasını ve açık  havada düzenli yürüyüş yapabileceğim günleri iple çekiyorum!!



Bu haftalar itibari ile oğlum artık dışarıdan gelen sesleri duyuyor ve bu seslere tepki verebiliyor. Ben Kaan'la kardeşi hakkında konuşurken, Kaan karnımı severken ya da öperken oğlumun vurmaya başlamasından bizi duyduğunu hissediyorum!!!! İşte içimin en kıpır kıpır olduğu, gözlerimin dolduğu o anlar! Kaan o kadar tatlı seviyor ki karnımı, bir de kardeşim orda e ee yapıyor anne! diyor, sonra içeriden minik oğlum eliyle koluyla vurmaya başlıyor, çıldırıyorum!!!
Bu his gerçekten inanılmaz, bebeğinizin artık sizi duymaya başladığı bu haftalr itibari ile onunla bol bol konuşmanızı ya da müzik dinletmenizi tavsiye ederim. Size tepki verdiğinde mutluluktan uçucaksınız!




.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder