30 Ocak 2015

Hamilelikte 17. Hafta

Hamileliğimin 17. haftasıyla beraber karnım hızla ortaya çıktı diyebilirim,  aslında geçen haftaya kadar hala hamilelik öncesi pantalonlarıma girebiliyorken bu hafta kıyafetlerim biraz dar gelmeye başladı. Hatta geçen haftaya kadar hamile olduğum anlaşılmazken, bu hafta artık aaa hamile misiniz?? kaç haftalık? sorularıyla karşılaşmaya başladım!

Aslında çok kilo almadım, doktorum bu haftaya kadar 2,5-5 kilo alımının normal olduğunu söylemişti, ben de 3 kilo alarak bu sınırlar içinde kaldığım için mutluyum ama bu hafta itibari ile iştahımda kesinlikle bir artış olduğunu söyleyebilirim. Fakat yine de çok yiyemiyorum, biraz fazla yersem rahatsız oluyorum, karnımın çok gerildiğini hissediyorum o yüzden az az sık sık beslenmeye özen gösteriyorum.

Bu hafta itibari ile bebeğin cilt altı yağ depoları da hızla artmaya başlıyor ve bebek daha hızlı büyüyor. Bebeğin hızla büyümesi de annenin daha hızla kilo alacağı anlamına geliyor!!!

Bebeğin kemiklerinde kalsiyum depolanması da bu hafta itibariyle hızlanıyor, bu yüzden bebeğin kemiklerinin güçlü ve sağlıklı olabilmesi için bol miktarda kalsiyum açısından zengin gıdalarla beslenilmesi gerekiyor. Vücut zaten bunun sinyallerini de gönderiyor, ben sabahları kahvaltıda zaten çok peynir yerim, gün içinde yoğurt tüketirim akşamları da süt içip yatmaya özen gösteriyorum ama son günlerde bu ihtiyacımın arttığını görüyorum.
Doktorum bana bebek zaten annenin depolarından gerekli kalsiyum ihtiyacını karşılıyor, kalsiyumsuz kalmıyor ama sen kendin için bu kalsiyumu yerine koyamazsan, kemiklerinizdeki kalisyum depon azalır, demişti o yüzden bol miktarda kalsiyum içeren gıdalar tüketiyorum. Bol su içilmesinin de kemik ve diş gelişimi üzerinde çok olumlu etkileri var. Zaten hamilelik boyunca bol su tüketilmesi en dikkat edilmesi gereken konuların başında gelmiyor mu???

Kilo alma korkusuyla bazen anneler kendini aç bırakabiliyor ya da öğün de atlayabiliyor ama unutmamalı ki bebek için annenin kendini aç bırakmaması gerekiyor. Hızla büyüyen bebek için besin değeri yüksek sağlıklı besinlerle dengeli bir şekilde beslenmeye devam etmek çok çok önemli.

Hızla büyüyen bebeğiniz karnınızında hızla büyümesine sebep olacağı için olası karın çatlakları için çatlak önleyici kremler ve yağlar kullanmayı ihmal etmeyin. Ben bu hamileliğimde çok daha erken haftalarda yaşadığım karın gerginliği için çatlak kremi kullanmaya başladım, hatta son günlerde karnımın hızla çıkmasıyla gün içinde karnım gerildikçe kremimi düzenli olarak kullanıyorum.

Bu hafta Kaan'ın uyku eğitimine de başladım, ilk geceler elbette zor geçti, çok uzun süre ayakta kalmak zorunda kaldım, fakat uzun süre ayakta kalmak hamilelikte hiç sağlıklı bir durum değil, bacaklarda varis oluşmasına sebep olabilir. Bunu engellemek için uzun süre ayakta kalmamak, uzanınca ayakları kalp seviyesinden yukarıya kaldırarak dinlenmek gerekiyor.

Benim için bu haftanın en büyük süprizi ise heyecanla beklediğim o anın gelmesiydi! o minik bebeğimin, canımın parçası oğlumun ilk hareketlerini hissetmemdi! tarifi olmayan harika bir duygu bu! Hareketlerini hissedince hamile olduğumu, içimde bir canın olduğunu daha iyi anlıyorum, çok şükür... 




Minik bebeğimin artık bir ayak izi de var!

Hayatımıza hoşgeldin bebeğim, her geçen gün büyümeni keyifle izliyoruz...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder