21 Ocak 2015

Hamilelikte 16. Hafta


Gebeliğimin 12. haftasında gittiğimiz doktor kontrolünde doktorum bebeğin genital tüberkül yapısının yukarıya doğru oluşundan bebeğin cinsiyetini erkek olarak tahmin etmişti. Fakat tabiki 12. haftada yanılma payı çok yüksek olduğu için doktorum cinsiyet tahmini için kesin bilgiyi 16. haftada konuşabiliriz dedi.

O bir ay nasıl geçer derken 16.hafta çattı geldi, bu süreçte bebeğin cinsiyetine dair tahminler de iyice artmıştı. Ağırlıklı kız bebek tahminleri yapılırken, daha ilk günden itibaren erkek diyenlerde vardı. Kontrole giderken hayli heyecanlıydım kabul ediyorum.


 Doktorum ultrasonografik kontrole başladığında bebeğimin yüz üstü yattığını gördük, Kaan'ı hiç böyle yatarken görmemiştik. Bebeğim minyatür bir insan modelindeydi, tüm organları gelişmiş artık hacmen büyüyecekti. Son gördüğümüzden bu yana bile hayli büyümüş, boyu 16 cm olmuş ve 164 gr ağırlığındaydı. Tüm kontrolleri yapıldı, herşey yolunda çok şükür. En sonunda kendini de gösterdi benim canım minik bebeğim, ikinci bir oğlum oluyor!!!! Heyecanım tarifsiz! Kaan'ımın ömür boyu yanında olucak bir kardeşi geliyor ! Çok mutluyum... 16. haftanın şüphesiz en güzel haberiydi minik oğlum!



16.hafta itibariyle bebekte down sendromu risk belirlemesi yapan üçlü test uygulanabiliyor, bu test için ideal gebelik haftaları 16-18. haftalar arası. 11-14. haftalar arasında ikili testiniz yapılmışsa doktorunuz üçlü testin yapılmasını gerekli görmeyebilir. Kaan'a hamileliğimde yapılmamıştı, bu hamilelliğimde de doktorum gerekli görmediği için ben yaptırmıyorum, 20. haftada detaylı ultrason kontrolüm yapılacak.

Bu hafta nefes darlığı sıkıntısı yaşadığımı hissettim, derin derin nefes alamıyorum sanki, yarım kalıyor aldığım nefes. Kendimi dinledikçe daha çok oluyor o yüzden kendimi dinlememeye çalışıyorum. Bu nefes darlığı hisssinin nedeni gebelikte artmış olan oksjen ihtiyacını karşılamaya yönelik olan solunum sistemi değişiklikleriymiş.  Bir de gebeliğe bağlı damarlarda artan kan miktarının yarattığı burun tıkanıklığı eklenince daha zor nefes alıyormuşum gibi geliyor. Ben de kendimi dinlememeye çalışıyorum, yoksa kısır bir döngü içine giriyorum.

Geceleri de koltukta bayılırcasına uykum geliyor, tam Kaan'ı uyuttum keyif yapayım biraz derken ne birşey izleyebiliyorum ne de okuyabiliyorum, gözlerimin kapanmasına direnemiyorum ama yatağıma yattığımda da uyumakta zorluk çekiyorum birkaç gündür. ilk hamileliğimin vazgeçilmez parçası olan hamile yastığıma tekrar sarılmaya başladım bu yüzden, uzun süreli birlikteliğimiz tekrar başlamış oldu böylece. Bir de sol tarafıma doğru yatmaya çalışıyorum bu nefes darlığı sorununa çare oluyor. Midem çok rahatsız değilse ılık süt içiyorum yatmadan önce, bir de ılık duş daha rahat uyumamı sağlıyor.


 Biraz de bebeğimden bahsedeyim, tam bir minyatür insan olmuş artık. Gözleri yüzüne doğru iyice yakınlaşmış, omur iliğini pozisyonu gereği inci gibi dizilmiş şekilde gördük, kulakları tam yerinde ve bacakları kollarından daha uzun artık. Yüz üstü yatarken bile o minik elleri kolları sürekli hareket halindeydi, kemikleri geliştikçe ve kasları güçlendikçe bu hareketleri daha da güçlü hissedilecek tabiki ve işte ben o günü sabırsızlıkla bekliyorum!!!





1 yorum:

  1. Ne heyecanlı zamanlardı, ikinci kez yaşamak da başkadır eminim.. Sağlıkla gelsin kuzucuk, rahat bir dönem geçirmen dileğiyle.

    Sevgiler:)

    YanıtlaSil