12 Ocak 2015

Hamilelikte 15. Hafta

Bol karlı, buz gibi bir haftayla hamileliğimin 15. haftasını da bitirdim. Kar sebebiyle evden çıkamamamız ve okula da gidemememiz neticesinde günlerimizi evde sabahtan akşama çeşitli aktiviteler yaparak geçirdik. Dinlenebilmek bir kenara tüm gün yaptığımız  sınırsız aktivitelerle ister istemez enerjim de yerine geldi, gün sonunda koltukta uyuyakalmamı saymazsak tabii:)

2. gebeliklerde bazen bu haftalarda anne bebeğin hareketlerini hissedebiliyormuş ama ben galiba henüz hissedemedim. İlk gebeliğimde 20 haftalık hamileydim Kaan'ımı hissettiğimde,  zaten ilk gebeliklerde bebek 20. haftaya kadar hissedilmeyebiliyormuş, 2. gebelikte ise anne bebeğin hareketlerine aşina olduğu için daha erken farkedebiliyormuş, ben de bebeğimi ilk hissedeceğim günü iple çekiyorum!!



Hamilelik hormonlarının zirve yaptığı bu haftalarda diş ve diş etlerinizde inanılmaz bir hassasiyet ve kanama yaşayabilirsiniz. Benim 12. haftamda diş etlerimde hassasiyet, hafif şişmeler ve kanamalar başladı bile. Bu yüzden doktorumunda yönlendirmesi ile hemen kalsiyum takviyesine başladım. Bu şikayetim henüz tamamen çözülmüş değil, böyle devam ederse de hiç ertelemeden diş hekimimin kapısını çalacağım.

Son iki haftadır kronik burun tıkanıklığı da yaşıyorum, özellikle gece yattığımda burnum çok tıkanıyor, doktorumla konuştuğumda artan progestoron hormonunun buna neden olduğunu söyledi, o yüzden endişelenicek bir konu yokmuş aslında. Ben yattığım odada geceleri soğuk buhar makinesi çalıştırıyorum, bu beni biraz rahatlatıyor, tavsiye ederim.

Hamilelikte günde en az 8 bardak da su içilmesi gerekiyor, yaz aylarında bu miktar  daha da arttırılmalı tabii. Hamileliğimi doktorumla konuştuğumuzda bana söylediği ilk şey, mide bulantılarından ötürü yemek yemede zorlansan bile, su içememenin bahanesi kesinlikle olmaz, olmuştu.  O su içilecek!


Ben zaten gün içinde bol su tüketen biriyimdir ama hamileliğimde biraz daha hassasiyet göstemeye çalışıyorum, doktorumun söyledikleri hep kulaklarımda... Mide bulantısı yaşadığım dönemlerde de su içmekte bir sıkıntı yaşamadım çok şükür, bu dönemde de içebildiğim için şanslıyım. Su metabolizmanın vazgeçilmez bir öğesidir, su içmeyi kesinlikle ihmal etmemek, günde en az 8 bardak su ve bol sıvı gıda tüketmek gerekiyor.
Gün içinde yeterli miktarda su içiyor muyum acaba?? diye endişeleniyorsanız, idrar renginizin açık sarı olmasından gün içinde yeterli sıvı aldığınızı çok rahat anlayabilirsiniz. Düzenli su tüketimi ve sulu gıdalarla beslenmek aynı zamanda hamilelikte yaşanabilecek potansiyel kabızlık probleminin de önüne geçer.

Bu hafta arasıra midemde yanma ve ekşime hissi de yaşadım, bu mide problemleri de 12. haftada başlanan vitaminler ve demir ilaçlarından kaynaklanabiliyor. Böyle zamanlarda 1 adet grissini ya da küçük bir parça kızarmış ekmek tavsiye ederim, onlar benim midemi hemen rahatlatıyor.

ikinci üç ayın içinde anneyle birlikte bebekte hızla büyümeye devam diyor. Bunu karnımın da hızla büyümesinden anlayabiliyorum. Değerler değişiklik göstermekle birlikte bu haftalarda bebeğin boyu 10-11 cm, ağırlığı 70 gr civarında. Kemikleri sağlamlaşmaya başlıyor ve kas gelişimi de hızla devam ediyor. O incecik derisi, incecik tüylerle kaplanmaya devam ediyor. Saç telleri ve kirpikleri kalınlaşmaya başlıyor, bebeğim büyüyor!!!






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder