4 Ocak 2015

Hamilelikte 14. Hafta

Gebeliğin ikinci trimester dönemi (2. üç aylık dönemi) hamileliğin en rahat, en keyifli dönemidir. Gebeliğin ilk dönemşnde ortaya çıkan şikayetlerin geçtiği, uykusuzluk ve halsizlik döneminin bittiği ve enerjinin geri geldiği en güzel dönemdir. Geçen hafta ne kadar iyi olsam da bu hafta anlam veremediğim bir yorgunluk  ve halsizlik hissim var, kendimi çok yorgun hissediyorum, hani kolum kalkmıyor denir ya aynen öyleyim. Dinlenmeye çok fırsatım olmasa da bulduğum her fırsatta dinlenmeye çalışıyorum.


Gebeliğin ilk aylarında görülen o mide bulantılarımın geçmesi ile hiçbir yiyecek maddesine karşı iğrenme hissim de kalmadı, çok şükür her şeyi yiyebiliyorum, mutfağa girip yemek pişirebiliyorum. Tabii mutfakla barışıp, tekrar herşeyi yiyebilmem ile birlikte hafif kilo almalarım da başladı.



Bu hafta itibari ile karnımın da iyice çıktığını söyleyebilirim. İlk hamileliğimde gebelik haftama göre karnım küçüktü, bol kıyafetler giydiğimde hamile olduğu bile anlaşılmıyordu, hatta 5 aylık hamileyken bir iş teklifi bile almıştım, hamile olduğumu söylediğimde de ilk önce inanmamışlardı. Doğuma da çok büyük bir karınla gitmedim aslında ama bu gebeliğimde sanki karnımın gebelik haftama göre daha büyük olduğunu hissediyorum, ilerleyen haftalarda bunu göreceğiz.

Bu haftalarda karnın iyice büyümesiyle birlikte göğüsler de hızla büyümeye devam ediyor. Büyümeye bağlı göğüslerde ve karında çatlamalar görülebileceği için, düzenli olarak nemlendirici, çatlak önleyici kremler kullanmak bu haftalardan itibaren çok çok önemli. Ben 12. haftamın sonunda karnımın gerilmeye başladığını hissettiğim anda hemen çatlak kremi kullanmaya başladım! ilk hamileliğimde hiç çatlağım olmamıştı, umarım bu hamilieliğimi de bu şekilde tamamlayabilirim.Göğüslerde büyümeyle birlikte aynı zamanda genişlemiş damarlarda gözlenebiliyor,bu duruma da gebelikle birlikte göğüslerde de emzirmeye hazırlık başlıyor diyebiliriz.

Gebeliğin 14. haftasından itibaren progesteron hormonunun etkisiyle düz kaslarda oluşan gevşeme, bağırsak hareketlerinin azalmasına ve buna bağlı olarak kabızlık şikayetlerinin ortaya çıkmasına sebep olabiliyor. Şayet böyle bir şikayetiniz var ise doktorunuzla paylaşmanızı tavsiye ederim. Bol sıvı ve lifli gıdalar tüketmek ve mümkünse yürüyüş yapmak da önemli. Sebze ve meyve tüketimini arttırmak, tam tahıl ve baklagiller yönünden beslenmek ve az az sık sık beslenmeye özen göstermek şikayeti aza indirmek için çok önemli.



Bebek bu hafta itibari ile nefes alıp verme hareketlerine de başlıyor, amniyon sıvıyı ağzıyla akciğerlerine alıyor ve tekrar ağzıyla dışarı veriyor. Düşüncesi bile mucize gibi değil mi?! Daha minicikken nefes alıp verme hareketlerine bile başlıyor! Boynu uzuyor ve çenesi de göğsünden uzaklaşmaya, artık ellerini kollarını serbestçe hareket ettirmeye başlıyor. Bu haftalarda bebekte baş parmağını emme hareketleri de görülebiliyor. Kaan'ı baş parmağını hatta ayak baş parmağını emerken bile ultrasonografi de görmüştüm, gerçekten harika bir görüntü! itiraf ediyorum o yüzden bebeğimi de bu halde görebilmek için ilk doktor kontrolünü iple çekiyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder