4 Aralık 2014

Hamilelikte 9.Hafta

Hamileliğin 9.haftasında bebeğiniz ve siz hızla büyümeye devam ediyorsunuz. Siz ne kadar vücudunuzdaki şişkinlikler ve belinizin kalınlaşması yüzünden kıyafetlerinize girmeye zorlanıyor olsanız da hamile olduğunuz henüz dışarıdan belli olmaz ama ikinci hamileliğiniz ise karnınız biraz daha hızlı büyüyebiliyor :)

Hamilelik hormonlarının etkisinde bu haftalarda duygusal gelgitler de yaşayabilirsiniz. Kendinizi olur olmadık durumlarda bile aşırı hassasiyet gösterirken hatta ağlarken de bulursanız şaşırmayın!
Neden bu kadar hassasiyet gösterdiğinize ve gerildiğinize o anı atlattıktan sonra anlam veremeyebilirsiniz, ben bazen kendimi gereksiz yere oğluma sesimi yükseltirken buluyorum, daha tahammüllü olabilecekken bazen o an olamıyorum ve sonra kendime çok kızıyorum.





Hamileliğin bu gergin dönemini daha kolay atlatmak için psikologların önerdiği bir takım aktiviteler var. Örneğin, evinizde sizi rahatlatacak sakin ve sessiz bir ortam yaratın, belki sizi rahatlatacak bir müzik de size eşilk edebilir, oturun, elinizi göbeğinizin üzerinde gezdirerek bebeğinizi düşünün,  nefes alışlarınıza odaklanın ve hayal kurun. Sakin bir ortamda bebeğinize konsantre olmanın size çok iyi geleceğini ve bebeğinize bağlanma sürecinize destek olacağını göreceksiniz. Evde bir bebeğiniz var ve gün içinde bu aktivite için vakit ayıramayacaksanız, gece bebeğinizi uyuttuktan sonra bu aktiviteye zaman ayırabilirsiniz.



Bu haftalarda yine artan gebelik hormonları yüzünden mide yanmaları ve hazımsızlık yaşanabiliyor. Normalde benim midemi hiç rahatsız etmeyen sarımsak, bu günlerde bende mide yanmasına sebep olmaya başladı o yüzden artık yemiyorum ve midemi yakan tüm yiyeceklerden uzak duruyorum. Mide yanmasına sebep olan yiyecekler kişiden kişiye göre değişir bu yüzden bu haftalarda sizi rahatsız eden yiyeceklerden uzak durmaya çalışın.



Hamileliğiniz bu haftalarda her ne kadar dışarıdan belli olmuyor olsa da siz hamile olduğunuzu aklınızdan çıkarmayın, ilk hamileliklerde bu unutulacak bir durum olmasa da, ikinci hamileliklerde tüm gün oğlunuzun/kızınızın peşinden koşmaktan, onunla ilgilenmekten hamile olduğunuzu unutabiliyorsunuz. Ayakta çok fazla kalmayın, akşamları dinlenirken kan akışınızı hızlandırmak için ayaklarınızı kalp seviyesinin üzerine kaldırın, bunlar aynı zamanda hamilelikte oluşabilecek varis problemlerini de önlüyor.


Bu hafta itibari ile bebek için de yeni bir dönem başlıyor. Bu haftaya kadar ‘embriyo‘ olarak adlandırılan bebeğiniz artık ‘fetus‘ olarak adlandırılıyor.


Kafası, gövdesi, kolları, bacakları ile minicik bir insan görüntüsüne kavuştu o minik fasulye tanesi.
Bu hafta bebeğin cinsiyet farklılaşması da başlıyor, testis ve yumurtalıklar şekillenmeye başlıyor, cinsel organlar yerinde fakat cinsiyet ayrımının ultrason ile yapılabilmesi için birkaç hafta daha geçmesi gerekiyor, bebeğinizin cinsiyetini merak ediyorsanız birkaç haftaya daha ihtiyacınız var.
Ben oğlumu 13. gebelik haftamda öğrenmiştim, özellikle cinsiyet öğrenmek için gitmediğimiz rutin bir gebelik kontrolü sırasında, bu bebeğimi ne zaman öğreneceğimi ise merakla bekliyorum :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder