21 Aralık 2014

Hamilelikte 11. Hafta


Kaan'a hamileliğimde 5. ayda çok şiddetli bel ağrıları yaşamıştım, oturduğum yerden kalkamıyor, rahat oturamıyor ve yatamıyordum, çok şiddetli bel ağrısı çekiyor, canımın acısından ağlıyordum. Günlerce işe gidemeyip, eşimin beni fizik tedaviye götürdüğü günler oldu.





Bu hamileliğimde de aynı şeyleri yaşaycağım endişesiyle gerilmiyor değilim açıkcası. Galiba bu yüzden bu hafta sırtım, belim tutulunca çok korktum, birkaç gün önce sabah yataktan acı içinde kalktım daha doğrusu kalkamadım, sırtımı belimi hareket ettiremiyorum, Kaan kucağıma gelmek istiyor alamıyorum, eyvah dedim yine mi bel ağrılarım başlıyor. Hemen kas gevşetici kremler sürüp, sıcak uygulama yaptım, yetmedi hemen yakı yapıştırdım sırtıma ve belime.





Sonra doktorumla konuştum bana ilerde yaşayabileceğim bel ağrılarım için bu haftalardan itibaren dikkat etmem gerektiğini söyledi, bir kere sakin kalkıp otur bunu bir alışkanlık haline getir dedi, ben biraz hızlı oturup kalkıyorum, baze kendimi atrak oturuyorum hatta bunu doktorumun gözünün önünde de defalarca yaptım, o yüzden beni sürekli uyarır. Otururken koltukla belin arasında boşluk olmasın, belini mutlaka yastıkla destekle ve eğilip kalkarken de belinden eğilme, dizlerinle çök diye tavsiyelerde bulundu, ben de artık bu konularda çok dikkatli olmaya çalışıyorum. Neyse ki bel ve sırt ağrılarımda 2 gün içinde bitti ama bunu kendime bir uyarı olarak alıyorum, bundan sonra kesinlikle daha dikkatli olacağım. Bel sağlığı için ayakkabı seçimine de dikkat etmek gerekiyor, topuklu ayakkabılarla vedalaşma zamanı gelmiş olabilir!



11. haftamın sonunda ilk kilomu da almış bulunuyorum, yaklaşık 500 gr almışım, bu haftalardan itibaren haftada 500 gr gibi kilo alımları hamilelerde normal olarak görülüyor. Fakat bu kilo alımı ve kaç kilo alındığı gebeden gebeye göre değişiklik gösterebiliyor, o yüzden kimseyle kendinizi kıyaslamayın. Sadece yediklerinize dikkat edin, bol kalorili ve sağlıksız besinlerden uzak durun, bebekte beslenme alışkanlığının da anne karnında başladığını unutmayın. 



Onun yerine daha sağlıklı besinler seçin, arada bir kaçamaklar tabiki olur, ben bu hafta Kaan'ın hasta olmasından ötürü gecem gündüzüme karışmış bir haldeyken bol kalorili birkaç öğün geçirmiş olabilirim, hamilelikte hele böyle yemek yapmaya vakit bulamadığın zor durumlarda birkaç defaya mahsus böyle kaçamaklar olabilir diye kendimi avutuyorum ama onun dışında beslenmeme dikkat ediyorum:)




Bebeğin bu hafta itibari ile hemen hemen tüm organları oluştu ve hızla bir büyüme evresine girdi, büyümesi büyük bır hızla devam edecek. Parmakları artık birbirinden ayrılıyor, resmen bir bebek görüntüsünde diyebiliriz! Dış genital organları da gelişti ama ultrasonda görülecek boyutta değil, bu haftalarda konuşulan cinsiyet tahminleri genelde yanılgıya sebep olabiliyor, anne baba her ne kadar doktorun bir tahmin yapmasını beklese de heyecanlı bekleyişin neticesi için birkaç haftaya daha ihtiyaç var. :)








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder