2 Aralık 2014

Hamilelikte 8. Hafta

Hamileliğimin 8. haftası içinde mide bulantılarım malesef devam ediyor, yine de kusmadığım için kendimi şanslı hissediyorum. Eminim o çok daha yorucu bir durum. 12. haftaya kadar bu bulantılarla yaşayacağımı kabullendim,  ama umarım daha fazla sürmez. :(



Mide bulantılarımı tetikleyen, koku hassasiyetim de devam ediyor, kokuya karşı her zaman hassastım ama bu dönemde özellikle beni rahatsız edebilecek kokulardan olabildiğince uzak duruyorum, bazen harika bir parfüm kokusu bile bana çok kötü gelebiliyor. Özellikle yemek kokuları bana çok çok ağır geliyor, o yüzden pişirmeden yiyebileceğim yiyecekleri tercih ediyorum. Özellikle bol limonlu salatalar, ızgaralar, çeşitli meyveler, kalsiyum yönünden zengin peynir, süt, yoğurt gibi besinler midemi çok rahatlatıyor. Tatlı besinler yerine hafif tuzlu ve ekşi yiyecekler bulantılarımı azaltıyor.








Bu hafta rahmin hızla büyümesi ve mesanenin üzerine yatması ile birlikte sık idrara çıkma şikayetim de başladı bu yüzden gece boyu birkaç kez uykumdan uyanıyorum. Rahim biraz daha büyüdükçe mesanenin üzerinde kalkıcak fakat 3.trimesterden sonra tekrar mesanenin üzerine yatacak. Kaan'a hamileliğimi düşünüyorum da ilk haftalarda olduğu kadar son günlerde de çok sık idrara çıkma şikayeti yaşıyordum.

Gebeliğin birinci trimester döneminde çeşitli cilt problemleri de yaşayabilirsiniz. Gebelik hormonlarının etkisiyle bu haftalarda cildinizde yağlanma ve buna bağlı olarak sivilcelenme olabilir. Benim cildimde bu haftalarda minik minik sivilceler çıkıp çıkıp kayboluyor. Kaan'a hamileyken de aynı cilt sorunlarını yaşadığımı hatırlıyorum ama sonra geçiyor. Gebelikte cildin yağ salgısı arttığı için ciltte sivilcelenme gibi sıkıntılar yaşanabiliyor ama birinci trimesterden sonra geçiyor, siz de böyle sıkıntılar yaşıyorsanız endişelenmeyin, kalıcı olmuyor.

İlk hamileliğimde birinci trimesterde unutamadığım anılarımdan beri de uykuya aşırı eğilim halimdi. İş yerinde bilgisayar başında çalışırken kafamın bir an öne düştüğü ve birden silkelendiğim anları unutamam. Yine bu haftalarda uykuya aşırı eğilim halim var, bu hamileliğimde çalışmıyor olsam da Kaan tüm vaktimi aldığı için yine uyuyamadan günümü geçiriyorum diyebilirim ama Kaanla oyun oynarken gözlerime resmen perde iner gibi olduğu da olmuyor değil. O yüzden Kaan'ı öğle uykusuna yatıracağım zamanlarda onu uyutmaya çalışırken onunla birlikte benim de uyuyakaldığım günler oluyor bu aralar.  Kaan'ın kucağımda kıpırdamasıyla gözümü açıp uyuyakaldığımı farkediyorum, nasıl şuursuz bir uykuya dalmaysa bu :)

,


Uyku eğiliminin yanı sıra, aşırı bir yorgunluk hissi de hissediyorum, daha doğrusu çok çabuk yoruluyorum, kolum kalkmıyor bazen.  Henüz kilo almamış olsam da vücut şeklimde birden değişti. Göğüslerde dolgunluk gömleklerimin kapanmamasına, ve karnımın birden şişmesi var olan pantalonlarıma sığamamama sebep oldu, evet!
Şişkinlik ve hazımsızlık da bu haftalarda sık görülen şikayetlerden, hamilelik hormonları metabolizmayı yavaşlattığı için, bu sebeple az az sık sık yemek, gaz yapacak yiyeceklerden uzak durmak, ve bol su tüketerek lifli yiyecekler tercih etmek sizi rahatlatacaktır. Son günlerde unutkanlığımı da, eşimin Pelin sen bir vitamin takviyesi al istersen demesiyle daha da farkettim. Ama bu belirtlerin hepsi hamileliğin bu döneminde çok normal.




Bu haftalarda yine hamilelik dönemi öncesindeki adet günlerinize denk gelen günlerde, adet sancılarına benzeyen ağrılar yaşayabilirsiniz, daha da ilerisi hafif kanamalar bile yaşayabilirsiniz. Panik olmayın hemen doktorunuzla görüşün, rahim sanki adet görecekmişsiniz gibi adet göreceğiniz günlerde kasılabiliyor.



Bu dönemi mümkün olduğunca her fırsatta dinlenmeye çalışarak geçirmek, hatta erken uyumak,  bulantılara göre beslenmeye çalışmak (pişmeden tüketebileceğiniz yiyecekler gibi, bol bol meyve yemek gibi), daha vücudunuzu sıkmayacak kıyafetlere geçmek (ufak ufak hamilelik alışverişleri yapılabilir ), doktorunuz gerekli görür ise, tavsiyesi ve yönlendirmesi ile vitamin takviyelerine başlamak, bu dönemi en rahat şekilde geçirmenizi sağlayacaktır.
Bebeğiniz ise inanılmaz bir hızla büyümeye devam ediyor, bu hafta geçen haftaki büyüklüğünün 2 katına ulaşmış durumda.  Kıkırdak şeklinde olan kemik taslakları önümüzdeki haftalardan itibaren kemikleşmeye başlayacak. Henüz perdeli bir durumda olsa da el ve ayak parmakları da tamamen oluşmuş durumda. Bu hafta yapılan bir ultrasonda bebeğinizin kalp atışlarını çok net görebilirsiniz, ilk hamileliğiniz ise o hızlı kalp atışlarının sesini duyunca, gözlerinizin dolmasına engel olamayacaksınız!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder