22 Aralık 2014

Hamilelikte 12. Hafta


Hamile olduğumu öğrendiğim günden beri daha önce de sık sık dile getirdiğim gibi, tüm gün süren şiddetli mide bulantıları yaşadım. Gerçekten çok zormuş, yaşamadan anlaşılacak bir durum malesef değil. İlk hamileliğimde hiç mide bulantıları yaşamamıştım ve ilk aylarımı çok rahat geçirmişim şimdi daha iyi anlıyorum. Doktorum bu sürecin 12. haftadan sonra azalarak biteceğini söylemişti. Çok nadir olsada hamilelik boyunca devam edebiliyormuş. Öyle olmaması için çok dua ettim çünkü gerçekten çok yıpratıcı bir süreç. 12. haftayı tamamladığım gün gerçekten mide bulantılarım bıçak gibi kesildi, inanamıyorum! Artık rutine binen mide bulantılarımdan, sabah uyanır uyanmaz çalkalanmaya başlayan ve tüm gün devam eden mide bulantılarımdan eser kalmadı, çok şükür. Artık yemek pişirebiliyorum, yemek kokularından rahatsız da olmuyorum, çok şükür.



Bu hafta itibari ile mide bulantıları azalarak geçeceği için buna bağlı olarak kilo alımı daha hızlı gerçekleşecektir. Hamilelikte kilo alımı birçok anne adayının en merak ettiği konuların başında gelmiyor mu?. Hamileliğimi kaç kilo alarak tamamlıycam?  Aldığım kiloları ya veremzsem? sorusu akıllardan çıkmayan soruların başında geliyor. Gebelikte aşırı kilo alımı hem anne hem de bebek için riskli olduğu gibi, kilo almamak için yetersiz beslenmenin de anne ve bebek için zararlı etkileri olduğu doktorlarımız tarafından biz hamilelere sıklıkla hatırlatılıyor.  Bu yüzden hamilelik boyunca dengeli ve sağlıklı beslenmek, az az sık aralıklarla yemek, günlük kalori ihtiyacının büyük bir kısmının protein içeren besinlerle sağlanması, karbonhidrat ve yağ tüketimine dikkat edilmesi çok önemli.



12. hafta itibari ile yorgunluk hissim de bu günlerde azalmaya başladı, kendimi daha enerjik hissediyorum ve her geçen gün bunun artacağını da umuyorum. Hamilelikte 12. hafta gerçekten bir dönüm noktası, hamileliğin en güzel döneminin başlangıcı da diyebiliriz. Hem çok kilo almadığınız, eski görüntünüzden çok birşey kaybetmediğiniz hem de enerjinizin geri döndüğü bir dönem. Şimdi keyif zamanı!



Cildimde bozulmalar, ufak tefek sivilcelenmeler devam ediyor, bunlar bu gebelik haftalarında çok normal. Bu ciltteki sivilcelenmeler ya da ciltteki gerginlik bebeğin kız ya da erkek olacağına dair yorumlara da sebep olmuyor değil  ama bunlar tamamen hormonların değişikliğiyle ilgili ve geçici bir süreç o yüzden cinsiyet yorumları yapmak çok da doğru olmayabilir.

Bebek bu hafta bir limon büyüklüğüne ulaşmış durumda, ultrasonografide ellerini, bacaklarını, ayaklarını, yüz hatlarını ve bebeğinizin nasıl hareket ettiğini zıpladığını, ağzını açıp kapadığını herşeyi görebilirsiniz. O da hızla büyümeye devam ediyor, onun bu hızlı gelişimine sahit olabilmek harika bir his! o yüzden her doktor kontrolu sonrası bir sonraki için çok heyecanlanırım...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder