10 Aralık 2014

Hamilelikte 10. Hafta



Bu hafta bebeğinizin hareketlerini ultrasonda görebilirsiniz!!!

10. haftada bebek artık amniyon sıvısı içinde hareket etmeye başlıyor, henüz hissedemiyor olsak da, ultrasonda bebeğinizin hareketlerini görebilirsiniz!

Ben bu hafta gittiğimiz doktor kontrolumüzde minik bebeğimin hareketlerini gördüm!!! O minicik elleri, kolları, ayakları durmadan bir hareket halindeydi. Haftalar sonra bebeğinizi küçük bir fasulye tanesinde minicik bir insan modelinde görünce, bir de hareketlerini izleyince yine heyecandan çılgına dönebiliyorsunuz! İkinci hamileliğim olsa da, heyecanı hiç değişmiyor inanın!!! insan içindeki o minik mucizenin hareket ettiğini görünce kalbi yerinden çıkıcak gibi, yine yeniden heyecanlanıyor!

Aynı zamanda bu hafta bebek nefes alıp verme hareketlerine de başlıyor, amniyon suyu yutmaya ve ilk kez idrar yapmaya başlıyor!



Kaan'a hamileliğimde, çalıştığım dönemde, sürekli masa başında oturarak çalıştığım için kan dolaşımım yavaşlıyordu ve ayaklarımda şişme oluyordu, hele hamileliğimin son dönemlerinde yaz sıcaklarında bu iyice artmıştı. İş çıkışı eve dönerken ayaklarımın nasıl şiştiğine inanamıyordum. Gün içinde kan dolaşımımı hızlandırmak için en azından 2 saatte bir şirketin içinde 10 dk yürüyordum. Yürümek kan dolaşımınızı hızlandıracağı için ayaklarda şişme ve varis gibi sorunlardan sizi uzak tutar.Hamileliğinizi masa başında çalışarak geçiriyorsanız, 2 saatte bir yürüyüş yapmayı ihmal etmeyin, çalışmıyor iseniz gün içinde açık havada yapacağınız yarım saatlik bir yürüyüş size çok iyi gelicektir. Ben bir de akşamları eve geldiğimde uzanıp ayaklarımı kalp seviyesinden yüksekte tutuyordum, bu da kan dolaşımını hızlandırmak için iyi bir çözüm.



Hamilelik döneminde vücudun kan hacmi arttığı için  vücudun farklı bölgelerinde bacak, ayak gibi, toplardamarlar belirginleşmeye başlayabiliyor. Diş etlerinde şişmeler olabiliyor, bu benim ilk hamileliğimde özellikle son dönemde yaşadığım bir sorundu, diş etlerim çok şişmişti ve sıklıkla diş eti kanaması yaşıyordum. Dişlerimi fırçalarken diş etlerim çok kanıyordu. Bu hamileliğimde ise daha 10. haftadan diş etlerimde hafif şişmeler başladı umarım hamileliğimin sonuna kadar bu şekilde devam etmez. Diş etlerinizin ve bebeğinizin dişlerinin sağlığı için yeteri kadar flor almalısınız, flor içeren bir diş macunuyla dişlerinizi düzenli fırçalamak çok önemli!



Yeterli miktarda kalsiyum alımı da bebeğinizin kemik ve dişlerinin gelişimi için hamileliğiniz boyunca çok çok önemli.  Gebelik döneminde normal dönemde aldığınız kalsiyum miktarının da nerdeyse 2 kat fazlasını almalısınız. Kalsiyum yönünden zengin gıdalardan sütü içemiyorsanız, diğer süt ürünlerini yoğurt, peynir gibi daha çok tüketmeye çalışın. Aynı zamanda koyu yeşil yapraklı sebzeler de kalsiyum yönünden zengindir, bol ekşili salatalar mide bulantılarınıza da iyi geleceği gibi, kalsiyum ihtiyacınızı karşılamanızı da sağlar. Ben ilk günlerde süt içemiyordum, onun yerine bol miktarda peynir, yoğurt ve ayran tükettim, şimdi özellikle gece yatmadan önce ılık bir süt içiyorum, biraz rahat uyumamı da sağlıyor.  




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder