10 Haziran 2014

Uyku Eğitimi Vol. 1


Kaan'ı memeden kesmeden önce tek korktuğum şey onu nasıl uyutacağımdı. Kaan emerken memede uyuyakalıyordu ve sonra yatağına yatırıyordum, gece uyanmalarında da biraz emiyor ve yine memede uyuyakalıyordu. Doğduğu günden beri daha farklı bir şekilde uyutmamıştım. Memeden kesmeyi düşündüğüm zamanlarda beni en çok endişelendiren konuydu, çok stres oluyordum.

Memeyi keserken aynı zamanda uyku eğitimi de vermeyi düşündüm fakat memeden kesme çalışmalarımızın ilk gecesinde yaşadıklarımızdan sonra bunun Kaan için çok ağır olacağına karar verdim ve hemen vazgeçtim. Memeden keserken birkaç gece Kaan'ı yanımızda yatırdık, bu şekilde sakinleşiyordu ve uyuyabiliyordu gece meme için kalkıp anne diye ağladığında yanında olduğum için hemen bana sarılıp uyumaya devam ediyordu. 

Tam 1 haftada memeden kesmiştim artık meme aramadan hayatımıza devam ediyorduk fakat bu süreçte Kaan bana sarılarak uyumaya alıştı. Ben de emerken alışkın olduğu anne kokusunu aradığını düşündüğüm için bu şekilde uyutmaya karar verdim. Memeyi bırakmak onun için çok önemliydi, doğduğu günden beri alışık olduğu düzen birkaç günde değişivermişti. Terkedilmişlik hissi yaşatmak istemedim ve uyumak için o alışık olduğu anne kokusuna ihtiyacı olduğunu hissediyordum.

Artık yeni bir uyku düzeni başlıyordu bizim için. Her uyku saatimizde odasına gidiyor ve odasındaki koltuğa oturarak onu kucağıma alıyordum. Bana sarılıyor ve ben hafif sallanarak ve biraz ninni mırıldanarak onu uyutuyordum. Aslında Kaan'ı uyutmak korktuğumdan çok daha kolay olmaya başladı, beni hiç yormuyor, kısa bir süre içinde kucağımda uyuyakalıyordu ve sonra onu yatağına yatırıyordum.


Yaklaşık 3 hafta sonra Kaan'a uyku eğitimi vermeye karar verdim. Öyle ağlatarak, yatağına bırakıp odadan çıkarak, kapıda ağlamasını bekleyerek yapamayacağımı biliyordum, çocuk için sağlıklı olduğuna da inanmıyorum.

Önce odasında yatağının başında onunla konuştum 'annecim artık büyüdün, kendi yatağında kendine uyuyabilirsin, ben hep senin yanında olacağım, merak etme'. Sonra odasındaki müzik kutusundan seçtiğimiz klasik müziği çalmaya başladım. Kaan'ı yatağına koydum ve başını okşayarak annecim uyku saatimiz geldi şimdi yatıyoruz, ben senin yanındayım, diyerek onu yatırdım.
Tabiki hemen kalktı ve elleriyle beni al işareti yaptı, mızmızlandı. Yatırdım kalktı, yatırdım kalktı, kaç kez yatırdığımı ve onun kaç kez kalktığını hatırlamıyorum. Bu sürede sakinliğinizi korumak ve sabırlı olmak çok çok önemli.
Ben yatırdıkça, kalkmasına da izin verdim, kalkıp ellerini açtığında anne beni al diye onu asla yatağından almadım hemen eğilip ona sarıldım, sarıldık, kısık sesle burdayım annecim şimdi yatıyoruz diyip bir daha yatırdım. Bunu da kaç kez yaptığımızı hatırlamayorum.
Tabiki bu süreçte ağladı da ama krizlere girmedi çünkü onunla ten temasımı hiç kesmedim, başını okşadım, kalktıkça sarıldım, yanından hiç ayrılmadım, odada yanlız asla bırakmadım. 1, 1,5 saat sonra uyuyakaldı ama ben de bitmiştim. İlk gece olmasına rağmen kendimi başarılı hissediyordum. Gece uyandı bir huzursuzluğu vardı ağladı ve çok kucağıma gelmek istedi zorlamadım kucağımda uyuttum, yatırdım.
Ertesi gün gece de aynı şeyleri yaşadık. Yatırdım, kalktı, anne al beni dedi, biraz ağladı ama sonunda uyudu. 3.gün artık yatağına yatırdığımda kalkıp beni al demesi kalmamıştı, kalkıyordu ellerini açıp bana sarılıyordu ve kendini yatağa bırakıveriyordu. Başını okşayarak burdayım annecim diyerek onu uyutuyordum. eğitimimizin iyi ilerlediğini düşünüyor ve yatağına yatırıp iyi geceler annecim diyip odasından çıkacağım günlerin çok yakın olduğuu düşünüyordum.

Fakat gece yarısı uyanmalarında çok ağlıyor ve ısrarla kucağıma gelmek istiyordu, bende ısrarcı olmadan kucağımda uyutuyordum. Ertesi günü dişlerinden süphelendim ve kontrol ettiğimde 4 köpek dişinin de nohut tanesi gibi şiştiğini gördüm. Köpek dişleri geliyordu, huzursuzluğun sebebi anlaşılmıştı.

1 gece daha denedikten sonra uyku eğitimimize ara vermeğe karar verdim. Çünkü ısrarcı olmak hem onu hem de beni yıpratacaktı. bu sürede yine odasında, müziğimizle, benim kucağımda uyuduktan sonra yatağına yatarak uyumaya devam etti.

Köpek dişlerimizin uzun süren patlama sürecinden sonra rahatladık diyecekken, 1,5 yaş doktor kontrolümüzde doktorumuzun hadi gözün aydın Pelin son dişler de 2.azılar geliyor demesiyle biraz daha bu şekilde devam etmeye ve tüm dişlerimiz tamamlandıktan sonra uyku eğitimimizi tamamlamaya karar verdim.

Bu süreçte Kaan müziğiyle uyumaya çok alıştı.  Artık bizim bir rutinimiz biz banyodan sonra odamızdan çıkmıyoruz en azından buna çok özen gösteriyorum, anlıyor ki yavaş yavaş uykuya geçiyoruz,uyku için hazırlıklarımızı yapıyoruz, dişlerimizi fırçalıyoruz, artık uyku saati geldi annecim diyorum ve Kaan hemen müzik kutusunu gösterip aç diyor, müziğimizi açıyoruz ve o dakikadan sonra artık onunla kısık sesle konuşmaya başlıyorum ve koltuğuma oturup onu kucağıma alıyorum ve kısa bir süre sonra kucağımda uyuyor ve yatağına yatırıyorum.

Uyku düzeni için bir rutin çok önemli bunu bebeğinizle birlikte belirleyebilirsiniz. Her gün aynı şeyleyi yaparak uykuya geçmek kısa bir süre sonra onun uyku zamanının geldiğini anlamasını sağlıyacak.
Müzik de bebeğinize vereceğiniz uyku eğitimde size çok yardımcı olacaktır. Önce çocuğunuzu rahatlatıcak tek bir parça seçin ve her uyku saatinde yatağına yatırdığınızda bu müziği çalın, kısa bir süre sonra bebeğiniz bu müziği duyduğunda uyku saatinin geldiğini anlayacak ve hemen uyku haline geçicektir.

Dişlerimizin tamamlanıp biran önce uyku eğitimimizi tamamlayacağımız günleri heyacanla bekliyorum. Uyku eğitimimizi tamamladığımızda sizlerle tekrar paylaşacağım. Bu sürecin başında olan ya da tam ortasında olan annelere ve  yeni başlamayı düşünen annelere  sabır diliyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder