9 Nisan 2015

Olimpik Anneler

Bu hafta P&G Türkiye davetiyle, P&G ve Türkiye Milli Olimpiyat Kongresi işbirliği ile Türkiye'de çocukların sporla büyümesini sağlamak amacıyla başlatılan ve beni çok heyecanlandıran Olimpik Anneler projesini dinlemeye gittim.



Kimdir bu 'Olimpik Anneler'? derseniz, Çocuğuna spor yaptıran her anne Olimpik Anne'dir diyebilliriz.

Olimpik anneler projesinin temel vizyonu, bugün ve gelecek nesiller için bireylerin yaşamlarını iyileştirmek üzere ülke çapında spor bilincini yaygınlaştırmak, spora ve sportif aktivitelere yönlendirmek.  

Projenin ilk hedefi spor yapan çocuk sayısını 2 yıl içerisinde 2 katına çıkarmak ve spor kültürünün oluşmasına destek olmak.



Bu hedefe gidecek olan yolda somut adımlar atılmasını sağlayacak yol haritasını oluşturmak için ülke çapında “Türkiye’nin Spor Kültürü” araştırması gerçekleştirilmiş.


Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de spor tesisi sayısı artmasına rağmen aileler ve çocuklar arasında düzenli spor yapma oranları oldukça düşük seviyelerde. Türkiye'de
10 çocuktan 2'si düzenli spor yaparken, bu oran özellikle metropollerde düşüyor!!

Biz bu toplantıda annelerle Çocuklarımız sporla büyüyor diyebilmemiz için ne yapabiliriz? Sorunlarımız neler? Spor yapan çocukların oranı özellikle metropollerde neden düşüyor? Bir anne olarak nerelerde sıkıntı yaşıyoruz? Çocukluk yıllarımızda bizler sporla buluştuk mu? Ailelerimizle sıkıntı yaşadık mı? Ne kadar desteklendik? Akademik kaygılarımız buna engel oldu mu? Çözümlerimiz neler olabilir? diye uzun uzun konuştuk.



Annelerin neredeyse hepsinin kendi gençlik yıllarında ya da şimdi çocuklarında yaşadıkları tecrübeler çok benzer, akademik başarı kaygısı, anne babanın çocuğum spora bu kadar vakit ayırırsa derslerinden geri kalır endişesi, spora yeterli desteği vermeyen okul tercihleri, metropollerde ise meetropol hayatının koşuşturmacası ve vakit darlığı şikayeti.

Fakat araştırmalar gösteriyor ki, çocuklar düzenli spor yaptıklarında daha sağlıklı bireyler oluyorlar, fiziksel ve zihinsel olarak güçleniyorlar, disiplinli olmayı ve hayatlarını planlamayı öğreniyorlar ve akademik anlamda daha başarılı oluyorlar.

Biz annelere bu noktada yapacak çok iş düşüyor. Herşeyden önce güç birliği, gönül birliği yapmamız, çocuklarımıza ilk önce spor sevgisini ve spor kültürünü vermemiz gerekiyor. Onları ilk önce anneleri olarak bizlerin spora teşvik etmesi gerekiyor. En başta, çocuğum spora çok vakit ayırırsa derslerinden geri kalır, akademik başarıyı yakalayamaz algısını kırmamız gerekiyor. Çocuklar anne babalarını örnek alır, ailesinde sporla ilgilenen, bunu yaşam tarzı haline getirmiş bireyleri gördükçe sporu daha çok benimser. Spor yapan çocuk sağlıklı olur, disiplinli yaşamayı öğrendiği için derslerinde de bu disiplini gösterir, enerjisini bu yönde harcayacağı için kötü alışkanlıklardan uzak durur, televizyon karşısında tüm vaktini geçiren bir çocuktan daha sosyal olur, arkadaşlık ilişkileri güçlü olur, takım çalışmasını, başarmanın nasıl bir mutluluk olduğunu öğrenir.



Ben küçük yaşlarda yüzmeye başlamış ve sonra ortaokul lise yıllarımda 7 yıl hem okul hem de bir klüp takımında lisanslı voleybol oynamış bir anne olarak, sporun bir çocuğun hayatını nasıl olumlu yönlendirdiğini biliyorum, yaşadım. Ailemin de desteği ile yıllarca çok yoğun spor hayatımla birlikte akademik başarım hep yüksek oldu, hep burslu okudum, derecelerle okullarımdan mezun oldum. Bu yüzden oğlumun da küçük yaştan itibaren sporun hep hayatında olmasını istediğim için 1,5 yaşında onu jimnastiğe başlattım, bundan sonra da yaşı ilerledikçe ilgi duyduğu alana doğru onu yönlendirerek sporun hep hayatında olmasını sağlayacağım.

Uzun soluklu bir proje olsa da, projeyi dinledikten sonra ilk duyduğumdaki heyecanımın ne kadar haklı olduğunu gördüm. Ben bu projeyi gönülden destekliyor ve yeni nesil annelere yani bizlere çok inanıyorum, yapılacak çok iş var ama ben bize güveniyorum ve ben de bir OLİMPİK ANNEYİM diyorum!




Projenin detayları;


















P&G 
Türkiye’nin anneler ve çocukları arasında yaptırdığı ‘Türkiye’de Spor Kültürü’ araştırmasına göre;

Türkiye’de 10 çocuktan 2’si düzenli spor yaparken, metropollere gittikçe bu oran düşüyor

P&G Türkiye ve Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi (TMOK) tarafından Türkiye çapında başlatılan “Olimpik Anneler” projesi kapsamında “Türkiye’nin Spor Kültürü” araştırması gerçekleştirildi. Araştırmanın amacı, annelerin çocuklarını spora yönlendirmelerini teşvik etmek amacıyla yürütülen Olimpik Anneler projesi için bir yol haritası çıkarmak. Araştırmadan çıkan en çarpıcı sonuçlardan biri Türkiye’de spor tesisi sayısı artmasına rağmen aileler ve çocuklar arasında düzenli spor yapma oranları oldukça düşük seviyelerde. Üstelik spor yapma oranının
en düşük olduğu iller metropoller.

Prima, Ariel, Gillette, Orkid ve Head & Shoulders gibi markaların yaratıcısı P&G, Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi (TMOK) işbirliğiyle Türkiye’de çocukların spora teşvik edilmesi için Olimpik Anneler projesini yürütüyor.

Türkiye’de çocukların sporla büyümesini sağlamak amacıyla yürütülen Olimpik Anneler projesinin hedefi, bugün ve gelecek nesiller için bireylerin yaşamlarını iyileştirmek üzere ülkede spor bilincini yaygınlaştırmak. Bu kapsamda yol haritası çıkarmak üzere “Türkiye’nin Spor Kültürü” araştırması gerçekleştirildi. Araştırmanın amacı Türkiye’de spor konusundaki mevcut tabloyu gözler önüne sermek, anneler ve çocukların spor bilincini ve alışkanlıklarını ölçümlemek.

TNS’ye yaptırılan araştırma kapsamında metropol (İstanbul, Ankara, Antalya, Bursa ve İzmir), batı, orta ve doğu olarak ayrılan 4 bölgeyi temsilen seçilen 1013 kişiyle görüşüldü. 5-13 yaş arası çocuk sahibi olan 25-45 yaş aralığındaki annelerle konuşuldu.

Türkiye’de 10 çocuktan sadece 2’si bilinçli olarak spor yapıyor
Erkek çocuklarının en çok yaptığı sporların başında futbol, basketbol ve koşu yer alıyor. Kız çocukları ise en çok yüzme, bisiklet ve voleybol ile ilgileniyor. 100 aileden sadece 1'i çocuğunu spora yönlendirmeden önce araştırma yapıyor.

Çocuklar spor yapmak yerine bilgisayar başında vakit geçiriyor
Anneler çocuklarının boş zamanı olmamasından yakınmalarına rağmen çocuklar ortalama 2 saatlerini TV/ PC başında geçiriyorlar. Düzenli spor yapmayan çocuklar spor yapan çocuklara oranla daha fazla televizyon izliyor. Üstelik tatil zamanlarında da spor yapma oranlarında hiç bir artış görülmüyor.

Sporun bölgelere göre değişiklik gösterdiği görülüyor
Orta ve batı bölgelerinde düzenli spor yapan çocukların sayısı diğer bölgelerdekilere oranla daha fazla. Doğudakiler düzenli spor yerine sokakta oyun oynamayı tercih ederken metropollerdeki çocuklar zamanlarını televizyon veya bilgisayar başında geçiriyor.

Ebeveynlerde de spor yapma oranları çocuklarınkinden çok farklı değil
Her 10 anne babadan 2’si düzenli spor yapıyor. Spor yapan annelerin yaklaşık yarısı spor olarak yürüyüş yapıyor, bunu da daha çok çocuklarını okula götürme, markete gitme gibi aktiviteler için gerçekleştiriyorlar. Erkeklerse en çok yürüyüş ve futbolla ilgileniyor.

Ücretsiz spor tesis oranı yüzde 75 ama talep düşük
Türkiye’deki spor tesisleri sayısı sanılanın aksine ortalamanın üzerinde bir orana sahip. Anket yapılan bölgelerde ücretsiz spor tesis oranı yüzde 75. Bu rakam Türkiye’de spor tesislerinin arttığına işaret etmekle beraber spor yapma oranlarında yükselme gözlemlenmiyor. Özel spor salonu üyeliği ise sadece yüzde 3’lük bir kesimi kapsıyor.

Türkiye’nin Spor Kültürü” araştırması özetle, Türkiye’de yeterli sayıda ücretsiz spor tesisi olmasına rağmen spor yapma oranlarının çok düşük olduğunu, bunda da özellikle ailelerde spor bilincinin eksik olmasının ve sporla ilgili önyargıların etkili olduğunu ortaya koyuyor.

“Çocuğuna spor yaptıran her anne Olimpik Annedir”

Olimpik Anneler hareketi ile çocuğuna bilinçli ve düzenli olarak spor yaptıran her anne “Olimpik Anne” olarak tanımlanıyor. Bu nedenle özellikle kadınlar arasında duyuru ve farkındalık çalışmalarının önemli olduğu inancı ile bu yıl P&G’nin, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı ile 1993’ten beri yürüttüğü ERDEP (Ergenlik Dönemi Eğitim Programı) kapsamında 600 bin kız ve 200 bin anneye; yeni doğum yapan anneler için hastane paketi programı kapsamında broşürlerle 730 bin anneye; kapıdan kapıya pazarlama programı kapsamında ise 2,6 Milyon ev kadınına ulaşılarak sporun faydalarının ve Olimpik Anneler hareketinin anlatılması hedefleniyor.

Olimpik Anneler Kurulu kuruldu
Olimpik Anneler hareketi spora önem veren sporcu anneleri, çocuklarına spor yaptıran anneler ve fikir önderlerinden oluşan “Olimpik Anneler Kurulu” tarafından destekleniyor. Olimpik Anneler Kurulu’nda şu isimler yer alıyor: Milli sporcu anneleri Alev Aydemir, Belma Alben, Nursel Vardarlı, Serpil Soylu, Ayşe Elerman Nemrutlu, triatlon sporcusu Dilek Baytan, eski profesyonel basketbolcu Gergena Branzova, özel sporcu annesi Gülser Özkan ve gazeteci Yonca Tokbaş.

Olimpik Anneler il il gezerek ülkedeki spor potansiyelini açığa çıkaracak

Her biri farklı görevler üstlenen Olimpik Anneler Kurulu üyeleri il il gezerek buralardaki spor potansiyelini ortaya çıkarmak üzere valilik ve il gençlik ve spor müdürlükleri gibi birimleri ziyaretlere başladı. Olimpik Anneler Kurulu ilk ziyaretlerini Türkiye’de en az lisanslı kadın sporcunun olduğu Bayburt’a yaptı ve Bayburt Valiliği’ni ziyaret etti. İkinci ziyaretlerini Çanakkale’ye yapan Olimpik Anneler Kurulu, Çanakkale Valiliği’ni ziyaret edip bölgede öne çıkan spor olanakları üzerine görüşmelerde bulundular. Anneler son olarak lisanslı faal sporcu sayısı, büyük kentlerin tümünden fazla olan Kocaeli’ni ziyaret edip Kocaeli Valisi ile ildeki spor potansiyelini görüştüler. Olimpik Anneler Kurulu’nun il ziyaretleri önümüzdeki dönemde de devam edecek.

P&G Türkiye ve Kafkasya Kurumsal ve Marka İletişim Grup Müdürü Durak Dilhan, araştırma sonuçlarından yola çıkarak Olimpik Anneler kapsamında Türkiye çapında spor yapma bilincini arttırmaya yönelik kampanyalar düzenleyeceklerini açıkladı ve şöyle devam etti:
Sporun aileler ve çocuklar üzerindeki olumlu etkileri çeşitli araştırmalarla kanıtlanmış durumda. Biz de Olimpik Anneler Projesi ile Türkiye’de çocukların düzenli spor yapma alışkanlığı kazanmalarına katkı sağlayabilmek için çeşitli kampanyalar düzenleyeceğiz. Kampanyanın ülke çapına yayılması için Olimpik Anneler Kurulu ile Türkiye’nin farklı bölgelerinde bilinçlendirme aktiviteleri yapacağız. Markalarımız ile annelere ve çocuklara ulaştığımız tüm mecralarda sporun faydalarını, çocukların sporla çok daha sağlıklı, özgüvenli, disiplinli ve sosyal olabileceklerini aktaracağız. Bu proje kapsamında çocuğuna spor yaptıran her annenin Olimpik Anne olduğu anlayışını yaygınlaştırarak anneleri çocuklarına spor yaptırmaları için teşvik edeceğiz.”


Daha fazla bilgi için olimpikanneler.com web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder