17 Nisan 2015

Hamilelikte 28. Hafta



Hamileliğimin sonlarına doğru hızla yaklaşırken ve karnım hızla büyürken nefes almada zorluk çekmeye devam ediyorum. Bir de bu hamileliğimde hiç olmadığım kadar hasta olduğum için o burun tıkanıklığım, dolayısı ile nefes almada çektiğim zorluk bitmiyor. Uyurken ağızdan nefes alıp sabaha şiş bir boğazla uyanıp, yutkunmakta zorluk çektiğim bir haftayı daha geride bıraktım. Boğazım için bol gargara yapıyor ve  bağışıklık sistemini güçlendirici bir madde olarak C vitamininden zengin bol sebze ve meyve tüketiyorum.

Öğünlerimde çok az yesem de birden çatlayacak gibi hissetmem, oturduğum yerden kalkarken ya da uzun süre ayakta kaldığım zamanlarda ben burdayım diyen bel ağrılarım, karın ve göğüs bölgemdeki kaşıntı ve gerginlikler 3. trimestere girdiğimi sıklıkla hatırlatıyor bana. Çok şükür ki reflü şikayetim yok, yatmadan hemen önce çok aşırı birşey yiyip içmemeye dikkat ediyorum, sadece ılık sütüm, o da çok rahatsız etmiyor, bu hafta yatmadan önce çılgınca yediğim dondurmaları saymazsak tabii. Boğazım kötü olduğu halde  dondurma yeme isteğime engel olamadığım geceler oldu evet, hamileyim diyip yedim ben de.





Bu hafta sık sık idrara çıkma şikayetim inananlımaz arttı, bu yüzden de artık dışarıda olduğum zamanlarda su içmekten korkar oldum! Ya sıkışırsam stresi başladı. Bu şikayetimin sebebi bebeğin idrar kesesinin üzerinde oturmasından kaynaklanıyormuş. Bebeklerin %50 si bu haftalarda baş aşağı değilde bu şekilde oturur pozisyonda durabilirmiş, sonra baş aşağı pozisyona dönermiş. Annecim, bir an önce pozisyonunu değiştirirsen çok mutlu olacağım.

Artık yere eğilip birşey almakta, eğilip ayakkabı giymekte ya da Kaan'a ayakkabılarını giydirmekte de iyice zorlanır oldum. Çorap giyme maceramdan bahsetmiyorum bile! Eğilirken ayrı, kalkarken ayrı zorlanıyorum! Neyseki babet sezonu açılıyor :) çok mutluyum. 

Bebeğimin de her geçen gün  hareketlerinin daha da güçlendiğini yer değiştirmelerinden, tekmelerinden hissedebiliyorum, her geçen gün büyüyor ve güçleniiyor. Onun büyüyüp güçlenmesi için benim beslenmem ne kadar önemli ise, ruh halimden de bir o kadar etkilendiğini biliyorum. Yapılan araştırmalar da bebeğin anne karnındayken, annenin yaşadıklarından birebir etkilendiğini gösteriyor, o yüzden duygusal gelgitlerin çok yoğun olduğu hamilelik döneminde, moralimi yüksek tutmaya çalışıyorum.

Bebeğimin artık 5 duyusu da tam olarak gelişmiş durumda, parmaklarını emebilir, göz kırpabilir, hıçkırabilir. Annenin sesini rahatlıkla ayırt edebilir durumda, o yüzden Kaan uyuduktan sonra bebeğimi seviyor ve onu ne kadar sevdiğimden bahsediyorum. Kaşları, kirpikleri de çok belirginleşmiş, saçları da uzamaya devam ediyor! Oğlumu görmek için sabırsızlanıyorum, annecim, ilk kontrolümüzde ellerin ve ayaklarınla yüzünü kapatmazsan çok sevinicem :) seni çok seviyorum!!!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder