28 Nisan 2015

Hamilelikte 29. Hafta


Rahim büyüdükçe ve bebeğimin kilosu arttıkça, o baskı sırt ve bel ağrılarımı arttırmaya başladı. Bazen oturduğum yerden kalkerken belim çok ağrıyor. Artık bir değil üç yastıkla da oturmaya başladım, hamileliğimi son günlerinde yastıkların içinde boğulacağım bu gidişle :) 

Karnım büyüdükçe zaten sırt üstü yatamaz oldum, hep yan tarafa doğru yatıyorum genelde de sol tarafa doğru. Yatış pozisyonumun yanı sıra oturma şeklimde hafif yan olmaya başladı bazen düz oturunca miniğin ğöğsümün altına dayadığı ayaklarından rahatsız olabiliyorum, bir de daha rahat nefes aldığımı hissediyorum. Alanı daraldıkça aslında artık daha zor ve yavaş hareket ediyor ama kas ve kemik yapılarının gelişmesinden dolayı hareketleri inanılmaz güçlendi bazen canımı bile acıtıyor.

Kalkış pozisyonlarım da önce oturarak ve sonrasında ayağa kalkarak oluyor. Doktorum daha hamileliğimin ilk haftalarında ben yattığım yerden fırlayarak kalkarken, bana önce oturarak sonrasında ayağa kalkarak kalkmamı ve kendimi bu şekilde alıştırmamı söylerdi, şimdi zaten aksi şekilde kalkamıyorum bile! Eğilirken de çok zorlanmaya başladım, bazen tek başıma olduğumda Kaan'ı yüksek bir yere oturtup ayakkabısını öyle giydiriyorum.

Yorgunluk hissim de giderek artıyor, artık biraz yorulmaya başladım, biraz iş yapınca hemen koltuğa ya da yatağa kendimi atıp dinlenmek istiyorum, tabii annecim hadi kalk! daha gece olmadı, diye beni kaldıran oğlumu saymazsak :)


Hamileliğim boyunca saçlarım daha hızlı uzamaya ve dökülmemeye başladı, hatta arkadaşlarım saçların ne kadar canlandı son dönemde diyor, bu vücuttaki kan dolaşımının hızlı olmasından ve hücrelere daha fazla kan gitmesinden kaynaklanıyor tabii ama bunun doğum sonrasında avuç avuç dökülen saçlar olarak bana döneceğini de çok iyi biliyorum. Aynı şekilde tırnaklarım da çok hızlı uzuyor ama hamilelik hormonları tırnaklarımı daha kuru ve kırılgan hale getirdi, ne kullandıysam olmadı ben de çözümü kısacık keserek buluyorum:)

Havaların ısınmasına bir yandan sevinirken, artan vücut ısımla birlikte bazen yanıyormuşum gibi hissediyorum, inanılmaz bir hararetim var, kendimi çok sıcak hissediyorum, buz gibi sular içip serinlemeye çalışıyorum! Haziran sıcakları şimdiden beni korkutmaya başlamadı değil! Hamileliğimin son haftalarında evde klimanın karşısına hapsolucam galiba!


Neyseki vücudumda bir ödem yok, elimden yüzüğümü çıkarmam gerekicek kadar şişmedi henüz ellerim. Doktorum da her kontrolde vücudumda ödem var mı diye kontrol ediyor zaten bu konuda gayet iyi durumdaymışım :)

Geceleri uyurken bacaklarımda kasılmalar ve kramplar hissetmeye başladım, doktorum böyle durumlarda magnezyum takviyesi almamı öneriyor. Düzenli olarak magnezyum da almaya başladım.

Çok şükür tansiyonumda bir sıkıntı yok, tereddüt ettiğim anlarda hep ölçtürüyorum, neredeyse gebeliğimin başından beri aynı, düşük seyrediyor. Tansiyonun artması hem anne hem de bebek açısından risk taşıdığı için dikkat edilmesi gereken konuların başında geliyor.

Bu haftalarda bebeğin hareketlerini de kontrol etmek gerekiyor, bebeğin hareketlerinde azalma hissedilirse hemen doktorla görüşmek çok çok önemli. Bebekler gün içinde anne hareket halinde iken anne karnında beşikte sallanıyor gibi hissederek uyurmuş, ama anne ne zaman hareketsiz kalırsa bebek uyanırmış. 


Tam da geceleri tüm günün yorgunluğunun ardından yatağa girip güzel bir uyku uyumayı hayal ederken, bebeğin birden çılgınca hareket etmeye başlaması gibi! Sizde de böyle oluyor mu???

Biz de neredeyse her gece tam da böyle oluyor, bazen o kadar yorgun oluyorum ki o hareketlere rağmen uyuyorum ama gece hafif uykuya geçerken o minik oğlumun müthiş hareketleri işte beni uykumdan uyandırıyor! Uykum bölünmesin diye gece yatmadan önce yediklerime de çok dikkat ediyorum, özellikle çikolata gibi enerji vericilerden uzak duruyorum, kahve ise neredeyse hiç tüketmiyorum. Ama nafile, benim oğlum gece boyu uyumuyor, doğumdan sonra böyle olmaması dileğiyle :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder