1 Mayıs 2015

Hamilelikte 30. Hafta


O çok uzak görünen 30. Hafta geldi çattı işte! 30. Hafta deyince doğum çok yaklaşmış gibi hissediyorum, bir panik alıyor beni, daha hazır değilim ki ben !!! Doktoruma da aynı şeyi söylediğimde Pelin, daha 10 hafta var neredeyse 2,5 ay dediğinde biraz sakinleştim, ay konuşalım hafta konuşunca strese giriyorum ben. J Hormonlarım da beni ele geçirdi bu haftalarda, her geçen gün daha da duygusallaşıyorum sanki,  inanılmaz sulu göz oldum, Kaan bana canım annem diye koşup sarılınca, seni çok seviyorum annecim diyerek defalarca öpünce gözlerim dolup dolup taşıyor. Ne yapıyım, O’na kıyamıyorum, sanki üzülecekmiş hissinden alıkoyamıyorum kendimi.

Karnımın hızla büyümesi de doğumun yaklaştığını hissettiriyor haliyle, ben Kaan’da doğuma giderken bundan biraz daha büyük bir karnım vardı. İkinci hamileliğimde kesinlikle daha büyük bir karnım var, ikinci doğumunu yapan arkadaşlarımdan hep duyardım, ikinci gebelikte karın daha hızlı çıkıyor ve daha büyük oluyor diye, benimde aynen öyle oldu. Aynı zamanda bebeğin de Kaan’dan daha büyük olacağını düşünüyorum çünkü Kaan’a kıyasla daha önde gidiyor, karnımın büyük olmasında onun da etkisi olmalı.



Sıcakların başlamasıyla önümüzdeki haftaların da daha zor geçeceğini düşünmeye başladım çünkü şimdiden ekstra bir ateş basması yaşıyorum, buzlu buzlu sular içiyorum, nefes almalarım zorlaşıyor, buzdolabının içine girip oturasım geliyor ve çılgınca dondurma yiyorum!!!

Kaan’a hamileyken çalıştığım dönemde tüm gün ayakta ya da masa başında oturduğum zamanlarda sıcaklarla birlikte ayaklarım gün sonunda inanılmaz şişiyordu, o dönemde giydiğim babetleri hamileliğim sonrasında bir gün giymek istediğimde ayağımdan çıkan, yana doğru genişlemiş babetlerimi görünce o dönemde ayaklarımın nasıl şiş olduğuna inanamadım! Şimdi öyle sıkıntılarım yok derken geçen hafta aldığım babete bu hafta ayağım girmeyince gerçeklerle tekrar yüzleştim, hormonların etkisiyle gevşeyen kaslar ayakların yayılmasına sebep oluyor. Bu yüzden yeni aldığım babetlerimi seneye giymek üzere rafa kaldırdım. Bu dönemde, sıcaklarında etkisiyle biraz büyük ayakkabılar almakta fayda var.

Bu hafta spor ayakkabılarımı giyip deniz kenarında bol bol yürüyüş yaptım, kesinlikle kendimi çok iyi hissettim, hamilelikte yapılan egzersizler doğum için de çok önemli, havaların güzelleştiği bu günlerde çok sıcak saatleri tercih etmeden, kendinizi çok yormadan, günde 30 dakikalık yürüyüşler yapmanız sizi çok rahatlatacaktır, tavsiye ederim.

Bu haftalarda yaşanabilecek reflü şikayetine karşı da doktorum  beni  uyardı, bu haftaya kadar hamileliğimde bir reflü şikayetim olmadı ama bu bundan sonra olmayacak anlamına gelmiyor. Yatarken vücudun üst kısmını alt kısmına göre daha yukarıda tutmak, daha yüksek bir yastık kullanmak, yemekten hemen sonra uzanmamak, reflüyü tetikleyecek hamur işlerinden ve asitli içeceklerden uzak durmak reflü için alınabilecek önlemlerden.

Bu haftanın en güzel yanı seni görmek oldu bebeğim, her ne kadar ellerinle yüzünü sımsıkı kapatmış olsan da. Rutin kontrolümüz için doktora gittik, çok şükür herşey yolunda, olması gerektiği gibi,  gayet de sağlıklısın, karnımın birden bire daha çok şişmesini de anladık seni görünce çünkü bir hayli büyüyerek 1750 gr olmuş ve 42 cm boyuna ulaşmışsın! Hızla büyüyorsun, tabiki bende J


Seni çok seviyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder