5 Mayıs 2015

Hamilelikte 31. Hafta


30. haftamın son günlerinde, rutin doktor kontrolüne gittiğimde doktoruma doğumdan önce son kez bir seyahate çıkmak istediğimi söyledim ve bu seyahatin hamileliğimle ilgili bir sıkıntı yaratıp yaratmayacağını sordum. Doğumdan önce son bir kısa mola ve aile ziyareti yapmak istiyordum. Doktorum gerekli kontrolleri yapalım her şey yolundaysa tabii ki çıkabilirsin dedi. Gerekli kontrollerim yapıldı ve doktorum seyahatimde bir engel bulmadı, ama yine de uçağa binmeden önce sorulmasına karşı uçağa binebilir raporumu yazdı. Bu raporun çok gerekli olacağını düşünmüyordum aslında raporla uçağa binmek için daha erken olduğunu düşünüyordum ama hiç de düşündüğüm gibi olmadı, hostesler tarafından hemen raporumun olup olmadığı soruldu. 31 haftalık hamileyim dediğimde çok şaşırdılar, o kadar göstermiyormuşum, sevindim ama yine de beni 30 haftanın altında düşünmelerine rağmen raporu talep edeceklermiş onu anladım. Hamileliğinizde özellikle son trimesterde bir seyahat planınız var ise doktorunuzdan rapor almadan yola çıkmamanızı tavsiye ederim.
Doktorum artık kendimi yormadan hareket etmemi söylüyor, çok fazla ayakta kalmadan hareket et, ayakta kaldığın sürece ayaklarında ödem ve şişlikler oluşur diye uyardı, biraz hamile olduğumu hatırlayarak sakin davranmamı öneriyor aslında.

Bu haftayı da grip olmakla olmamak arasında geçirdim, bu sene olduğum kadar hasta olduğumu hatırlamıyorum zaten, önlem için bu hafta alışveriş merkezi gibi kapalı ve kalabalık ortamlardan uzak durdum, oğlumu okula göndermedim, çünkü o da hasta, grip olan kimseyle görüşmedim, kendimi korudum ve sık sık ellerimi yıkayıp, vitamin takviyesi aldım ve bol bol meyve sebze tükettim, neyse ki gribe yakalanmadan atlattım, bu hafta itibaren havaların ısınmasıyla bir daha grip riskim olmaz diye düşünüyorum, umarım da olmaz hamilelikte hasta olmak gerçekten çok zormuş.


Bugünlerde diyaframım kasılmış gibi hissediyorum, büyüyen rahim tüm organları yukarıya doğru itiyor. Nefes almakta zorluk çekiyorum, böyle derin derin nefes alamıyorum, sanki yarıda kesiliyor gibi hissediyorum. Bu halime bir de şimdi tıkanıklık hissi veren şişmiş bir burun eklenince ve polenlerle birlikte bahar alerjim de başlayınca, nefes almak daha da güçleşiyor, bunun için burun bantları ve okyanus suyu gibi spreyler kullanıyorum çok iyi geliyor tavsiye ederim. Bunlar hamileliğin rutin semptomlarından ama yine de bir anne olarak bazen bebeğim bu durumdan etkileniyor mu diye düşünmeden edemiyorum,  ama aslında endişe etmek yersiz çünkü bebek plesentadan gayet güzel oksijenini alıyor.

Çok sık idrara çıkma şikayetim zaten devam ediyor ve bu artık doğuma kadar da sürecek, büyüyen rahim idrar kesesine fazlasıyla baskı uyguluyor ve bu geceleri beni uykudan bile uyandırıyor, hamilelikte kesintisiz uyku diye bir şey yok bu kesin J Bebek kesinlikle anneyi doğum sonrasına hazırlıyor diye düşünüyorum J

Doğum yaklaştıkça endişelerim de artıyor aslında, ilk doğumda yaşayacaklarımdan bir haberdim ve rahattım, normal doğum istediğim için özellikle araştırmamıştım ama şimdi tüm süreci biliyor olmak da biraz geriyor beni ama o hissim üzerinde çok durmamaya ve içimde bastırmaya çalışıyorum. İkinci doğumlar hep daha kolay olur diye duyuyorum, Kaan’ın doğumu da zor olmamıştı zaten ama süreç sancılı J umarım kolay bir doğum olur.


Bebeğim, bu hafta karnımda yılan gibi kıvrılarak yaptığın hareketlerinle hepimizi çok şaşırttın, babanla dakikalarca seni izlediğimiz anlar oldu, biz senin yer değiştirmelerinle heyecanlandıkça sen daha çok hareketlendin, bizi duyduğundan eminiz, seni böyle seyretmek inanılmaz bir duygu, seni o kadar merak ediyoruz ki… Kaan da yaz planlarını seninle yapıyor şimdilik, yazın arkadaşlarınla denize gidecek misin dediğimizde hayır ben annemin karnındaki bebekle, kardeşimle gideceğim dedi! Çok şaşırdık, sizin tanışma anınızı da çok merak ediyoruz canım oğlum…


Seni çok seviyorum…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder