16 Mayıs 2015

Hamilelikte 32. Hafta




32. haftamı Ege'nin sıcaklarında tamamlarken, hareketlerim de iyice kısıtlanmaya başladı, çok çabuk yorulmaya başladım çünkü sıcaklar beni hayli rahatsız etti, sıcak bölgelerde yaz hamileliği gerçekten zormuş bunu anladım. Bu sıcaklar rahat nefes almamı bile engelliyor, evden dışarıya çıkmak istemedim, annemle babamın evinde olmanın keyfini çıkartırken, bol bol dinlenme şansı buldum.

Son haftalara doğru ilerledikçe kilo durumumda da biraz artış olmaya başladı, bunda ailemle olmamın etkisi de büyük tabii, başta annem olmak üzere, babannem, halam, tüm aile sen bizim yemeklerimizi de özlemişsindir diye başlayan cümleler sarfederek, bana çeşit çeşit yemek yaptılar, ben de burada en doğal besinlerle yapılmış birbirinden lezzetli ve sağlıklı yemeklerin keyfini çıkarttım,  meyveyi dalından koparıp yedim ve haliyle sağlıklı bir şekilde kilo aldım :) Sanırım on günde bir kiloya yakın kilo aldım. Doktorum bunun gayet normal olduğunu söylüyor, bebeğin ağırlığının büyük bir bölümünü son haftalarda aldığını düşünürsek, şimdilik herşey kontrol altında.

Hormanal değişikliklerin ve büyüyen rahmin etkisiyle sırt ağrılarım biraz arttı, hem belim hem sırtım için yastıksız oturamıyorum, otururken sırtıma mutlaka bir yastık koyuyorum. Sürekli aynı pozisyonda oturmak da rahatsız ediyor, sürekli pozisyon değiştiriyorum, yana doğru oturmak en rahat ettiğim pozisyon aslında, uzanırken de bacaklarımın arasına yastık alıyorum ya da ayaklarımın altına yastık koyup, ayaklarımın kalp seviyesinden yüksekte tutarak kan akışını hızlandırıyorum. Bu aynı zamanda ödem oluşmasını önlemek için de çok iyi oluyor.
Vücudumun ağırlık merkezinin de değişmesiyle, o meşhur hamile yürüyüşüme de kavuştum sonunda!!! sağa sola penguen gibi sallanarak yürümeye başladım :)

Bu hafta hamileliğimin son zamanlarında hiç yaşamadığım şiddetli baş ağrıları yaşadım, göz kapaklarıma kadar inen şiddetli baş ağrıları. Bu anlarda hemen kendimi karanlık bir odaya atıp, gözlerimi kapatarak bir süre uzandım, bu dinlenme baş ağrılarıma  çok iyi geldi.

Sıcakların da etkisiyle geceleri uyumada zorluk çektiğim bir hafta oldu, yatmadan önce odayı klimayla iyice soğutsam da, bir de gece yarısı uykumun ortasında bacağıma giren şiddetli kramplarla uyanmak beni çok zorladı. Uykumun en tatlı yerinde birden bacağımda inanılmaz acı veren kasılmalar hissederek uyandım ve o kasılmanın yarattığı kaslarımdaki acı tüm gün devam etti. Doktorum bu bacak kramplarının magnezyum eksikliğinden kaynaklandığını söylüyor, kesinlikle katılıyorum çünkü birkaç gece magnezyum takviyesi almayı unuttum ve o unuttuğum gecelerde hep bacaklarımda ani kasılmalarla uyandım. O günden beri magnezyum takviyesini atlamadan alıyorum.
Babam aynı zamanda günlük aldığım süt ürünlerinin dozunu da arttırmamı söylüyor, kalsiyum desteği de çok önemliymiş.

Bu hafta bebeğin beyinsel ve sinir yapıları gelişiyor, kalsiyum açısında zengin besinler tüketmek bu yüzden de çok önemli.

Kalsiyum açısından zengin besinler diyince süt ve süt ürünleri ve yeşil yapraklı sebzeleri bol bol tüketebilirsiniz. Ben taze meyvelerle soğuk soğuk meyveli sütler yapıp içiyorum bu sıcaklarda çok iyi geliyor, özellikle şu an tam mevesiminde çilekli süt, ve tazecik yeşilliklerle bol salatalar öğünlerime eşlik ediyor. Her gün bir avuç badem, fındık ve ceviz  de tüketiyorum, bebeğin beyin gelişimi için çok önemli. Sıcakların başlamasıyla günlük su tüketiminizi arttırmayı da ihmal etmeyin.



Bu haftalarda yani gebeliğin son trimesterinde rahim bazı Braxton Hicks kasılmaları diye bilinen yalancı kasılmalar uygulayabiliyor. Bu kasılmalar bazen gebeliğin 2. trimesterinde de görülebiliyor özellikle daha önce hamilelik yaşamış kadınlarda daha erken dönemde görülebiliyor. Peki nedir  bu Braxton Hicks kasılmaları? Daha önce hiç duymamış olabilirsiniz, ben de ilk hamileliğimi yaşayıncaya kadar duymamıştım.

Rahmi oluşturan kaslar 30-60 saniye kadar kasılıp daha sonra gevşiyor. Bu kasılmalar zaman zaman iki dakika ve üzeri sürebilen rahmin üst kısmından başlayıp aşağıya doğru yayılan bir sıkılma hissine benziyor. ilk hamileliğiniz ise bu kasılmalarla eyvah! doğum mu başlıyor!!! paniğine kapılabilirsiniz, ben Kaan'a hamileliğimde bu kasılmaları yaşayıp, panikle doğum mu başlıyor???? diye doktorumu aradığımı hatırlıyorum!!!

Sakin olun, bu kasılmaların gerçek kasılmalar olup olmadığını pozisyon değiştirerek anlayabilirsiniz. Pozisyon değiştirdiğinizde, otururken ayağa kalkmak gibi, kasılmalar duruyorsa bunlar yalancı kasılmalardır ama yine de zaman kaybetmeden doktorunuzla iletişime geçmekte  ve durumu bildirmekte fayda var.

Braxton Hicks kasılmalarının özellikleri nedir?

·       Kasılmalar ritmik yani düzenli değildir, böylece doğum kasılmalarından ayırt edebilirsiniz.
·       Kasılmalar arasındaki süre kısa değildir
·       Kasılmaların şiddeti sabit olmayıp değişkendir.
·       Ağrı vermekten çok rahatsızlık yaratıcıdır.
·       Sıklığı ve şiddeti giderek artmaz

Braxton Hicks kasılmalarını tetikleyebilen durumlar nedir?

·       Bebeğiniz ya da siz çok hareketli ve aktifseniz
·       Karnınıza sertçe dokunulursa
·       Mesaneniz çok dolu ise
·       Cinsel ilişki sonrasında
·       Uzun süre susuz kalmışsanız bu kasılmalar yaşanabilir.

Peki bu kasılmalarla baş etmenin yolları nedir?

·       Pozisyon değiştirmek en öncelikli yapılması gereken. Örneğin uzun süredir ayakta ve dolaşıyorsanız uzanın ya da kasılmalar siz oturur ya da uzanırken başladıysa, ayağa kalkıp kısa bir yürüyüş yapın ve durumunuzu değerlendirin.
·       Ilık bir duş yapın, bu gerçekten çok iyi geliyor.
·       4-5 bardak su için. Kasılmaların sebebi uzun süre vücudun susuz kalmış olması da olabilir.


Her ne kadar bu kasılmaları anlamaya çalışıyor ve baş etme yollarına başvuruyor olsanız da doktorunuzu vakit kaybetmeden durumunuzdan haberdar etmekte fayda olucaktır. Öncelikle sakin olun, sizi en doğru yönlendirecek kiş doktorunuz olucaktır.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder