10 Nisan 2015

Hamilelikte 27. Hafta



Hamileliğimin son 3 aylık dönemine yani 3. trimester dönemine girmiş bulunuyorum!!! her geçen gün heyecanım artıyor, doğuma her geçen gün bir adım daha yaklaşıyoruz!!!

Bu son 3 aylık dönemde, beni hızlı kilo artışları da bekliyor! Vücudum hızla öne doğru büyürken, kilo artışlarımla beraber dengem değişecek, ve o hamilelere has yürüyüşüm başlıycak, biliyorum!!

Bu son trimesterde kilo alımı daha fazla oluyor çünkü bebek hızla büyüyor ve kilo alıyor ve bebeğin sağlığı için annenin kilo artışı da normal oluyor. Bu sebeple anne adayının hem bebeğin sağlığı için hem de kilo kontrolü için bu dönemde yağ oranı düşük sağlıklı gıdalarla  beslenmesi çok önemli. Bazen çok sağlıklı yemediğim veya öğün atladığım günlerde yediğim herşeyi bebeğimle paylaştığımı düşünüp gerçekten çok pişman oluyorum!!! Anne adayının yediği herşeyi bebeğiyle paylaştığını düşünüp kesinlikle çok bilinçli beslenmesi gerekiyor.


Özellikle bu dönemde, kalsiyum ihtiyacı çok artıyor çünkü bebeğin kemikleri büyüyor ve sertleşiyor, bebek bu ihtiyacını anneden karşıladığı için, anne adayının  ileride kemik erimesi gibi problemler yaşamaması için vücudunda eksilen kalsiyumu, günlük ihtiyacından daha fazla kalsiyum tüketerek yerine koyması gerekiyor. Ben gün içinde yemeklerimin yanında yoğurt ve ayran tüketiyorum, kahvaltı da bol eynir yiyorum ve gece yatmadan önce de ılık bir süt içiyorum, uyumama da yardımcı oluyor.

İçinde olduğum haftalara, nefes alıp verme konusunda sıkıntı yaşamaya başladığım haftalar da diyebiliriz!!!  Büyüyen rahmin göğüs boşluğu ve karın boşluğunu ayıran kas tabakası olan diyafragmaya yaptığı baskı sonucu nefes almada zorluk çekmeye başladım. Biraz nefes darlığı yaşıyorum, sanki böyle derin derin nefes alamıyormuşum gibi hissediyorum. Mesela sırtüstü asla yatamıyorum artık, otururken dahi yastık kullanmadan rahat edemiyorum, geceleri ise sol tarafıma doğru hamile yastığıma sarılarak yatıyorum.

Bazen bu nefes darlığı yüzünden rahat uyuyamıyorum, burun tıkanıklığı da yaşıyorum, o da uyumamı zorlaştırıyor, bu şikayetlerin hepsi bu haftalarda çok normal aslında yüksek seviyelerdeki östrojen ve projesteron, burundaki mukozalara kan akışını arttırıyor ve bunların şişmesine sebep oluyor bu da burun tıkanmasına sebep olduğu için nefes almada zorluk çıkarıyor. Bu durumlarda serum fizyolojik ya da burun bandı kullanıyorum, tavsiye ederim.



Bazı geceler de minik oğlumun güçlü tekmeleri yüzünden uyuyamıyorum, ya da uykumdan uyandırılıyorum, ılık bir duş her zaman en iyi çözüm oluyor, kaslar gevşiyor, vücut rahatlıyor, sonra ılık bir süt ve yatakta biraz kitap okumak şu an için en iyi çözümlerden, hamile yastığımı saymıyorum artık, o zaten hep benimle!

Buarada bebeğimin hareketleri artık dışarından farkedilir ölçüde, uyuyamadığım zamanlarda sessizce neler yaptığını izliyorum, eşim de bebeğin inanılmaz yer değiştirmelerini gördükçe şaşkınlığını saklayamıyor! Gerçek bir mucize...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder