20 Şubat 2014

Bebeklerde Diş Çıkarma

Bebeklerde diş çıkarma dönemlerinin nasıl zor geçtiğini, çocuğu olan arkadaşlarımdan hep duymuştum. Bebek ateşlenir başında beklersin, huysuz olur, mız mız olur, mutsuz olur ne yapacağını şaşırırsın, iştahsız olur zor yedirirsin, geceleri çok uyanır nasıl uyutacağını bilemezsin, bir yandan da çook ağlar çaresiz kalırsın demişlerdi. Bunları duyunca  biraz gözüm korkmuştu açıkcası, diş çıkarma dönemimiz hayli zor geçicek diye hazırlamıştım kendimi.

 Kaan ilk dişini 8 aylıkken çıkardı, geçtiğimiz Temmuz ayında. Elleri sürekli ağzında dişleri kaşınıyor belli, oyuncak ya da her ne bulduysa herşeyi ağzına götürüyor, diş kaşıma oyuncaklarının yanı sıra bulduğu herşeyle dişlerini kaşımaya çalışıyor. Eller hep ıslak, üstü hep sırılsıklam çünkü ağzımızdan sular akıyor J Dişler mi geliyor diye bakmaya çalışıyorum ağzını açmıyor, değişik pozisyonlarda güldürmeye çalışıyoruz ki dişleri görür müyüz acaba diye J nihayet ben elimle kontrol edebildiğim bir anda görüyorum ki evet alt 2 dişimiz biraz işmiş, beyazlamışta, ilk dişlerimiz geliyoor.




O an itibari ile yaşayacağımız tüm sıkıntılara karşı kendimi hazırlamıştım, diş çıkarma senaryolarını çok iyi biliyordum ve zor birkaç gün bizi bekliyordu. Neyseki Kaan çok huysuz, mutsuz, mız mız olmadı, sadece 2 gece ağlayarak çok uyandı, salladım, pışpışladım, emzirdim tekrar uyudu, buzdolabından çıkmış soğuk yoğurt ve meyveleri  daha keyifli yedi,  bende yemeğini çok ısıtmadan verdim ya da çok zorlamadan yedirdim. 3.gün alt 2 dişini de çıkarmıştı, hiç korktuğum gibi olmadı neşesinden hiçbirşey kaybetmemişti, en önemlisi ateşlenmemişti. Böylece ilk dişlerimizi çok zorlanmadan çıkarmıştık, mutluydum.

Tam bir hafta sonra oyun oynarken güldüğü anda bu seferde üst 2 dişinin çook beyazladığını gördüm, elimle kontrol ettim, eyvah! Yine bir diş çıkarma dönemine giriyorduk! Anladım ki oğlum dişlerini teker teker çıkarmayacaktı, 2 şer 2 şer gidiyorduk. Üst 2 dişini de aynı ilk dişleri gibi sadece 2 gece çok uyanarak, keyfimiz çok bozulmadan,  şükürler olsun ki ağrısız, sancısız, ateşsiz çıkarmıştık. Kaan 9 aylık olduğunda artık 4 dişi vardı. Ben hızla dişlerimizi çıkarmaya devam edicez diye beklerken yeni bir diş gelmiyordu, galiba biraz ara vermişti.

Kaan 1 yaşına girdikten birkaç gün sonra gittiğimiz doktor kontrolünde, doktorumuz Kaan’ın azı dişlerini çıkardığını söyledi. Üstte 2 azı dişi nohut tanesi kadar şişmişti, daha azı dişleri için çok erken değil miydi!, azı dişleri azdırır derler, korkuyordum. Kaan’ın ellerini ağzından alamıyordum, derken birkaç gün içinde alt tarafta da 2 azı dişi yerinin nohut tanesi kadar şiştiğini gördüm, bu bir şaka olmalıydı, aynı anda 4 azı dişi!

Azılar azdırır derler, doğruymuş. Kaan diğer dişlerini çıkartırken daha önce de bahsettiğim gibi hiç zorlanmadı fakat azı dişlerimiz için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Geceleri benim için tam bir kabusa dönüştü, neredeyse 2 aydır geceleri yattıktan sonra sabaha kadar 7-8 kez  kalkıyor, ağlayarak uyanıyor, meme istiyor, emziriyorum sakinleşiyor, bazen çığlık çığlığa uyanıyor ve çok zor sakinleşiyor ve sabahına dişlerinden biri biraz patlamış oluyor, anlıyoruz ki çığlık çığlığa ağlıyorsa diş patlıyor, belli bir saat sonra uyanıyor ve yatağında da yatmıyor, meme, pışpış yatırıyorum kalkıyor, tekrar uyutuyorum yatıyorum vee kalkıyor sonunda bitkin düşüp yanıma alıyorum daha kafasını koyar koymaz uyuyor bana yapışık! Kafasını bazen kafamın üstüne koyuyor, kaçmaya çalışıyorum ama nafile.. her ne kadar onunla uyumak, nefesini hissederek uyumak tarifsiz bir mutluluk olsada doğru dürüst uyuyamadığım için dinlenemiyorum.

Gündüzleri ise enerjimizden birşey eksilmedi çok şükür, neşemiz keyfimiz yerinde sadece dişlerimiz çoooook kaşınıyor. Dişlerimize diş etlerini rahatlatıcak bir jel kullanıyorduk, yanımdan ayırmıyordum diyebilirim!, bu jelin yanı sıra özellikle bu dönem için zürafa Sophie elimizden düşürmediğimiz bir diş kaşıma oyuncağımız oldu. Gerçekten harika, uzun bacakları ile azı dişlerimizin olduğu yerleri ağzımızdan sular aka aka çok rahat 
kaşıyabildik.



Aynı zamanda İnce sulu dişlikleri de buzdolabında dondurarak çok çok kullandık, aklınızda bulunsun. Soğuk diş etlerine çok iyi geldiği için bu sancılı diş çıkarma döneminde donmuş parmak besinlerden de Kaan’a verdim böylece diş etlerini biraz rahatlatabiliyorduk, kesinlikle tavsiye ederim . Bu diş kaşıma oyuncaklarının dışında da oyuncak ya da eline her ne geçirdiyse hemen ağzına götürerek, dişini kaşımaya çalıştı diyebilirim. 



Çocuk mağazalarında satılan yumuşak banyo oyuncakları da birer diş kaşıma oyuncağı oldu bizim için, ördek, inek, köpek, balık hepsini çiğneye çiğneye dişlerimizi kaşıyoruz, banyo keyfi yaparken de oyun parkında oynarken de.

Son olarak keşfettiğim Nuk'un diş temizleme alışkanlığı geliştirici seti de harika bir alternatif diş kaşıyıcısı oldu.



Azı dişlerimizi çıkartırken de şükürler olsun ki ateşlenme yaşamadık, pek iştahsızlık  da yaşadığımızı söyleyemem sadece birkaç sabah kahvaltısını reddedip sadece sütünü içmek istedi ben de zorlamadım.
Şimdi son 1 azı dişimiz kaldı, o da bugün yarın patlar diye düşünüyorum ya da umut ediyorum diyelim. Geride bıraktığımız 2 ayda 3 azı dişi 1 alt diş çıkartmış olmanın verdiği yorgunlukla bir an önce kesintisiz uykuların olduğu ya da en azından 1 -2 kez uyandığımız gecelere dönmemizi diliyorum. Azı dişleriiiii size sesleniyorum, çıkın artık!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder