13 Şubat 2014

Bebeklere Şekersiz Kek


1 yaş beslenmemizde ara öğün olarak oğluma şekersiz kek pişiriyorum. Kekin üzerine meyve rendeleyip pekmez döküyorum ve biraz da anne sütüyle karıştırıyorum, oğlum bu şekilde bayılarak yiyor. Fakat son zamanlarda Kaan herşeyi kendi yemek istiyor o yüzden ben de kekin üzerine pekmez döküp parça parça eline vermeye başladım, sütünü yanında içiyor, meyveyi de kekin içinde pişiriyorum. Ayrıca meyve saatleri de yapıyoruz.

Siz de bebeğinizin tercihine göre kekinizin üzerine meyve rendeleyip pekmez döküp biraz da sütle ezerek yada üzerine pekmez döküp keki eline vererek yedirebilirsiniz. Sizinde keyifle tüketebileceğiniz bu kekin tarifini sizlerle paylaşıyorum, tüm miniklere şimdiden afiyet olsun ;)
Malzemeler:

3 yumurta
5-6 adet kuru kayısı
5-6 adet kuru incir
1 avuç kuru üzüm
1 tatlı kaşığı tarçın
3 çorba kaşığı dövülmüş ceviz ya da fındık ( tercihinize göre ben hep ceviz kullanıyorum)
1 çay bardağı süt
1 orta boy elma rendesi
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
16 çorba kaşığı tam buğday unu
Pekmez

Hazırlanışı

- Öncelikle kuru meyvelerinizi yıkayıp, üzerlerini geçicek kadar sıcak suda yumuşayıncaya kadar bekletin. Kuru meyveleriniz yumuşayınca minik minik doğrayın.
- Yumurtayı iyice çırpın ( pekmez yüksek ısıda zararlı olduğu için ben kekin içinde pişirmiyorum fakat siz içinde denemek isterseniz,  3 çorba kaşığı pekmezi bu aşamada yumurta ile çırpıyorsunuz) sütü ve sıvı yağı ekleyip tekrar çırpın. Elma rendesi, tarçın ve fındık yada cevizinizi ilave edip karıştırın. Kuru meyveleri ekleyin ve karıştırarak eşit bir şekilde hamura dağıtın. Son olarak tam buğday ununu, vanilyayı ve kabartma tozunu ilave edip karıştırın.
- Hamuru yağlanmış kek kalıbına boşaltın,
-170 derece fırında 30-35 dk pişirin .
- Kekinii çıkardıktan sonra biraz bekletin sonra servis yapabilirsiniz.

Afiyet Olsun ;)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder