17 Ocak 2014

Ek Gıdaya Geçiş



Ek gıdaya geçiş dönemi biz anneler için heyecenlı ve bir o kadar da kafa karıştırıcı bir dönem olabiliyor. Hele bir de bebeğimiz ilk 6 ay boyunca sadece anne sütü ile beslendiyse!

Hangi sebzelerle başlanmalı?  blendır kullanmalı mı ? küçük parçaları yutabilir mi? sever mi? yer mi? derken kafada bir sürü soru oluşuyor???En yakın arkadaşlara(annelere)danışılıyor, internetten araştırmalar yapılıyor.

Kaan 6 ay boyunca anne sütü haricinde hiçbirsey tatmamıştı, su bile, bu yüzden ek gıdaya geçtiğimizdeki tepkisini çok merak ediyordum. Doktorumuzun yönlendirmesiyle ek gıdaya;




ilk hafta günde 1 öğün ile (öğle) başladık ve gün içinde anne sütü ile beslemeye devam ettim.
İlk haftanın sonunda kahvaltı ile öğle yemeğinin arasına ara öğün olarak 1 meyve ekledim.
3.hafta da akşam üstü yoğurdunu günlük beslenmemize ekledik.
4. Hafta ise öğlen yemeğimizi, çeşitli sebzeleri 2 gün ara ile sebze çorbamıza ekleyerek zenginleştirdim. Ve böylece 1 ayın sonunda bir ana iki ara öğün olmak üzere günlük beslenmemizi şekillendirmiş olduk.

Kaan ilk günlerde çok az yiyordu ama beğenmediği için hiç kusmadı, ben de zorlamadım, sonra yavaş yavaş alıştı ve her geçen gün daha fazla yemeğe başladı, yaz sıcağının ve ilk dişlerimizin yarattığı sıkıntıları ve iştahsızlıkları saymaksak 1 ayın sonunda onun için hazırladığım porsiyonları bitiriyor diyebiliriz ;).

Aşağıda sizlerle geçtiğimiz 1ay boyunca her hafta oluşturduğum menüleri ve nasıl pişirdiğim ile ilgili bilgileri paylaşıyorum.


Küçük notlar :

- Buharda pişirdiğim sebzeleri önce tel süzgeçten geçirdim sulu püre şeklinde fakat  Kaan en küçük parçalara bile takıldığı için sonra blendırdan çektim ama sizin bebeğiniz yiyebiliyorsa tel süzgeçten geçirmek en iyisi ;)
- Sebzeleri pişirdikten sonra 1 çay kaşığı zeytinyağı ekliyorum ve pişirdiğim yemekleri 2 gün oğluma yediriyorum. Besleyiciliği açısından 2 günden fazla dolapta saklamıyorum.
- Her gün farklı bir meyve veriyorum. ( yaz mevsiminde meyve çeşitliliği açısından şanslıydık ;) )
- Öğünler arasında doktorumunda yönlendirmesi ile 3 saat açlık bırakmaya çalışıyorum Kaan genelde 2,5 saat dayanıyor, böylece itiraz etmeden hazırladığım yemekleri yiyor. (öğün aralarında emzirmeye devam ediyorum.)
- Öğün süresini de 30 dakika olarak belirledim, yeni ek gıdalarla tanışan bebeklerimize yedirmek biraz uzun sürebiliyor ;) 30 dk dan sonra zorlamıyorum ve mama sandelyesinden kalkıyoruz.
- Damak zevkinin gelişmesi ve yemek yediğinin bilincine varması için yemek boyunca tv açmıyor ve oyuncak vermiyorum, başbaşa yemeğimizi yiyoruz :)


1. Hafta: Öğle- ilk 2 gün- 1 havuç+ 1 patates + 1 çay kaşığı irmik
                3. Gün itibari ile - 1 havuç + 1 patates + 1 çay kaşığı esmer pirinç

2. Hafta: ara öğün 1 meyve ( elma , kayısı 2 adet )
              Öğle - sebze - 1 havuç + 1 patates + 1 çay kaşığı esmer pirinç

3. Hafta : ara öğün - 1 meyve ( elma , armut , şeftali , kayısı )
               Öğle- sebze - 1 havuç + 1 patates + 1 çay kaşığı esmer pirinç
               Ara öğün - yoğurt ( tencerede mayalayarak ya da yoğurt makinesi kullanarak yapılmış ev yoğurdu, ben yoğurt makinesi kullanarak yapıyorum)

4. Hafta : ara öğün - 1 meyve
               Öğle sebze - 1 havuç + 1 patates + 1 çay kaşığı esmer pirinç + 1 kabak + enginar +2 tel taze fasulye + 1 çay kaşığı sarı marcimek + 50 gr kuzu külbastı ( piştikten sonra eti çıkartıyoruz) her 2 günde bir yeni bir sebzeyi yemeğimize ekleyerek sebze çorbamızı zenginleştirdik.


Afiyet olsun...


;) Baba der ki : Benim de hayatımda ciddi değişiklikler oldu eskiden Yörsan tava yoğurdu dışında yoğurt yemezken bende oğlumla beraber ev yoğurdu yemeye başladım. Nefisss...

1 yorum:

  1. Merhaba,
    Blogumu beğenmenize çok sevindim, çok teşekkürler. Ben de sizin blogunuzu takibe aldım.
    Sevgiler,
    Pelin

    YanıtlaSil