23 Kasım 2016

Pirinç Sütlü İrmik Tatlısı Tarifi

Pirinç sütü ile tanıştıktan sonra Baran için yumurtasız ama süt ile yapabileceğim tarifler aramaya başladım.

İlk aklıma gelen tariflerden biri sütlü irmik tatlısıydı. Bizim için iyi bir ara öğün alternatifi olabilirdi, muhallebi gibi yiyebilirdi. Fikrinin bile beni nasıl mutlu ettiğini anlatamam.

Pirinç sütünü alır almaz hemen denedim ve harika oldu!  Hatta bu kadar güzel olacağını düşünmemiştim. Tam 13 aydır ağzına sütlü bir tatlı ya da sütlü herhangi bir yiyecek girmemiş biri olarak acaba bana ne olursa güzel mi gelecekti diye düşünerek birkaç kişiye daha tattırdım, herkes beğendi!



Baran sadece ilk yaptığım gün yedi, sonra dolapta durduğu için soğuk olmasını sevmedi sanırım, genel olarak soğuk hiçbir şeyi yemiyor çünkü. Haliyle tatlının devamını ben yedim, bayıla bayıla :)



Tarifte, yumurta, tereyağ, margarin yok. Siz yiyebiliyorsanız zeytinyağ yerine margarin de koyabilirsiniz.

Pirinç Sütlü İrmik Tatlısı için Malzemeler :
·       1 lt pirinç sütü
·       1 su bardağı irmik
·       1 su bardağı şeker
·       2 limon kabuğu rendesi (ben çok sevdiğim için 2 limon rendesi koyuyorum, .ok sevmiyorsanız 1 ya da hiç koymayın ama bence çok yakışıyor :) )
·       1 çorba kaşığı zeytinyağ
·       1 paket vanilya


Yapılışı:

Tüm malzemeyi zeytinyağ hariç, bir tencereye alıp koyulaşana kadar pişirin.
koyulaşınca içine zeytinyağ ilave edip biraz daha karıştırın. Sonra ıslatılmış borcama dökün. Biraz soğuyunca alerji yoksa üzerine biraz tarçın serperek servis edebilirsiniz.
Baran hafif ılıkken tarçınsız yedi, ben soğuduktan sonra tarçınla :)




Beklentiyi yüksek tutmuş olabilirim ama bu damak zevki ve dediğim gibi 13 aydır sütlü hiçbirşey yemiyorum ve bana harika geldi :) umarım siz ve kuzularınız da beğenir :)

Şimdiden afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder