16 Kasım 2016

Alerji Diyet Listesi! Pregomin As 'ye Merhaba!

Geçtiğimiz ay yaptığım sıkı diyet sonucunda, diyetimizi konuşmak, sonuç vermiş mi görmek, doğru yolda mıyız diye sorgulamak ve yeni yol haritamızı  çizmek için gittiğimiz alerji profesörü bize bir diyet programı çkarıp, yeni öğünler oluşturdu. 

Yeni beslenme programımızın en temel değişikliği listeye yeni eklenen alerji maması oldu.

Doktordan çıkar çıkmaz koşturarak aldım. Tadının çok kötü olduğunu geçen yıl yumurta alerjisi nedeniyle hastaneye yattığımızda doktorumun emzirmeyeceksin! demesi üzerine deneyimlemiştik. Kötü bir kokusu var evet, bu yüzden doktorumuzun da yönlendirmesiyle birkaç farklı şekilde denemek için notlarımı aldım.

Listemizdeki ikinci büyük değişiklik pirinç sütü oldu. 'Süt' kelimesi bile heyecanlanmama yetmişti. Pirinç sütü ile sütlü tarifleri yapabilirdim!
Koşarak pirinç sütünü de marketten aldım.

Eve geldiğimde, elimde yeni tarif kitabım, pirinç sütüm ve Pregomin As mamasıyla oldukça zenginleşmiş hissediyordum.



İlk geceden 2 tarif denedim. Biri yumurtasız sütsüz kurabiye, diğeri pirinç sütüyle kek. İkisi de inanılmaz güzel oldu. Tatlıyı hayatından çıkarmış biri olarak ben de bayılarak yedim. Bu kadar uzun zaman sonra yiyebilecek atıştırmalıklar bulmak tarifsiz!

Doktorumuzun yönlendirmesiyle düzenlediğimiz günlük beslenmemiz de şu  şekilde oldu.

Kahvaltı: Her gün farklı bir alternatifi deneyerek.
·       Allerfree kurabiye (internette satılıyor), pekmez, alerji maması karıştırılarak
·       Gözleme (patatesli, sebzeli) (ben hep patatesli hazırladım)
·       Pirinç sütüyle pancake

Öğlen Yemeği:
·       sulu köfte
·       dolma
·       bulgur pilavı
·       haşlanmış kuzu eti
·       çorba (sebze çorbası, tavuk suyuna şehriye, ezogelin)
·       patatesli yeşil mercimek
·       pazı sarma

Ara Öğün :
·       Alerji Maması (Neocate ya da Pregomin AS ) aşağıdaki gibi farklı şekillerde hazırlayarak ;
1.     hazırlanan alerji mamasına meyve püresi ve pekmez ekleyerek.
2.     hazırlanan alerji mamasına haşlayıp blendardan geçirdiğin kuru kayısıyı eklenerek
3.     hurmayı haşlayıp, hurma suyuyla alerji mamasını hazırlayarak.


·       bir diğer ara öğün ise İrmikli muhallebi (pirinç sütüyle ya da alerji maması ile hazırlanmış)


Akşam Yemeği:
Yine menümüzde olan yiyebildiği yemeklerden.

Zaten bizim için en büyük sorun kahvaltı ve ara öğünler.

Kahvaltıda bir önceki yazımda bahsettiğim kitaptan da çok yararlanarak, yumurtasız menemen, patatesli gözleme, alerji maması ile pancake gibi farklı farklı tarifler denedim.

patatesli gözleme ve yumurtasız menemeni yedirebildim ama alerji mamasıyla hazırladığım pancake i hiç yediremedim.

Aslında alerji mamasını hiç yediremedim. Neyin içine koyduysam tükürdü, biberonda zaten içiremedim.

1.     pancake yaptım yemedi,
2.     mama hazırlayıp pekmezle karıştırdım yemedi,
3.     fırında elma pişirip, elmaları blendardan çektim ve içine koydum yemedi,
4.     Çorbasına koydum yemedi,
5.     Süt hazırlayıp verdim biberon havalarda uçtu.
Yani ben bu çocuğa o mamayı yediremedim.

Ama pirinç sütüyle kekler, kurabiyeler, tatlılar yaptım. O en çok keki sevdi ve bir de kitaptan sütsüz yumurtasız bir kurabiye tarifi buldum ona çıldırıyor.


Şimdilik beslenme düzenimiz bu şekilde, mamayı yedirememiş olsam da ufak değişiklikler oldu, alternatifllerimiz arttı darısı peynir, yoğurt yiyebileceğimiz günlere.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder