23 Kasım 2016

Elmalı Kurabiye Tarifi

Baran ek gıdaya geçtiğimizden beri kendi kendini beslemeyi daha çok seviyor. Belki hatırlayanlarınız vardır, yaptığım sebze pürelerini bile mıncıklaya mıncıklaya eliyle yiyordu.

1 yaşından sonra kaşıkla beslenmeyi iyice reddetmeye başladı. Ne zaman ki elinin tersiyle kaşıklara vurmaya, yemekler havada uçmaya başladı, bulamaç şeklinde beslemeyi bıraktım.

Bizim yediğimiz şekilde yemek istiyordu, tane tane çatalla. Biz de o beslenme şekline döndük. iyi yanları olduğu kadar kötü tarafı da var tabii, istediğin kadar sebzeyi eti doldurup, blendar yapıp yediremiyorsun. Ama o karar verdi tabii zorlayamazdım, çatalla istediği gibi yemeğe başladı.

Bir de eline alıp yemeği seviyor mesela ekmek, ben ekmeyi mıncıklıyım üzerine bal pekmez dökeyim kaşıkla yedireyim hayır, eline alıp ısırarak yiyecek.




O yüzden ona bir de eline alıp yiyebileceği kurabiye yapmak istedim.



Elmalı Kurabiye Tarifi

·       1 su bardağının 3/4 ü un
·       1 su bardağının 1/4 ü zeytinyağ
·       1/2 elma rendesi (cam rendede rendeleyin)
·       3 çorba kaşığı toz şeker
·       1 çay kaşığının yarısı kadar tarçın (alerji varsa eklemeyin)

Tüm malzemeyi karıştırıp elinizle şekil verin. Ben küçük küçük yapıyorum, 1 lokmada ağzına sığacak şekilde.
Kıvamı biraz elinize yapışır şekilde olsun, elinize yapıştıkça un eklerseniz çok sert olur :)
önceden ısıtılmış 180 derece fırında 20-25 dakika pişirin.

Bu kurabiye Baran'ın favorisi, umarım siz de seversiniz.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder