23 Aralık 2015

Ek Gıda Dönemi- Yemek Düzeni Oluşturma!



Minik oğlum büyüyor!, gelişiminde önemli bir evreye daha beraber adım atıyoruz. İlk 6 ayımızı bitirmemizle birlikte, işte ek gıda dönemimiz başlıyor.

Baran'ı ilk 6 ay sadece anne sütüyle besledim. 4,5 aylıkken inek sütü alerjisi tehşisi kondu ve emzirdiğim için o günden beri ben diyet yaparak Baran'ı besliyorum. Şimdi ek gıdalara geçişimizle birlikte Baran'da benim gibi öncelikle süt ve süt ürünleri grubunun diyetini yapıyor olucak.

Kaan'la birlikte ek gıdaya geçiş dönemimizde tecrübesiz bir anne olarak açıkcası çok endişeleniyordum, hangi sebzelerden başlayacağım, nasıl pişireceğim, hazırladığım sebze çorbalarını sevecek mi, kaşıkla beslenmeye hemen alışacak mı, ne kadar yedirmeliyim, doyduğunu anlar mıyım, az mı yedi acaba, saatlerce mama sandalyesinde oturucak mıyız?, ya mama sandalyesinde oturarak yemek istemezse??, yemek yedirirken çizgi film izlemeli mi?? gibi gibi bir sürü sorularım vardı.


Şimdi, bu süreci yaşamış bir anne olarak evet biraz tecrübeliyim, en azından neyi nasıl pişireceğimi biliyorum ama bağzı benzer endişeleri taşımıyor da değilim aslında. Örneğin hazırladığım sebze çorbalarını sevip semeyeceğini yine merak ediyorum. Anne sütünden sonra ek gıdalara vereceği tepkiyi merak ediyorum. İştahlı bir çocuk olup kaşık kaşık yiyecek mi, yoksa bir kaşık yedirebilmek için binbir takla mı atacağım? merak ediyorum.
Tabii bir de süt alerjisi diyetinde olduğumuz için beslenmemiz de farklı olucak. Süt alerjimiz ne kadar sürecek, örneğin yoğurt ne zaman menümüze ekleyebileceğiz merak ediyorum.

Kendimi tanıyorum, yine farklı farklı çorbalar hazırlamak için çılgınca araştıracağım, sürekli yeni şeyler deneyeceğim ama bu sefer alerjiden ötürü biraz daha temkinli ve yavaş ilerleyeceğiz. Özellikle beslenmede 3 gün kuralını çok dikkatli uygulayacağız.

Kaan'ın ek gıdaya geçiş döneminde, en doğru yaptığım şey yemek düzenini ilk günden oluşturmak oldu, bunun faydasını gerçekten çok gördüm. O yüzden ek gıdaya geçiş serüveninde öncelikle yemek düzeni oluşturmaktan bahsetmek istiyorum.

Yemek düzenine nasıl başlarsanız öyle devam ediyor çünkü bebekler sizin onlara sunduğunuz düzene hemen alışıyorlar ve sonra o düzeni değiştirmek  zor olabiliyor.

Bu sebeple doktorumuzun da yönlendirmeleriyle oluşturduğum bu yemek düzenini şimdi Baran için uygulayacağım.

Nasıl mı?

·       Öncelikle evin içinde bebeğinize yemek yedireceğiniz alanı belirleyin ve bunu hiç değiştirmeyin. örneğin mutfak masasının yanında ya da salonda yemek masasının yanında gibi.
·       Bebeğinizi mama sandalyesine oturtun ve yemeğini sadece mama sandalyesinde yedirin. Böylece belli bir süre sonra mama sandalyesine oturduğunda yemek saatinin geldiğini ve yemek yiyeceğini anlamaya başlayacak. Bugünlerde kazanılan bu alışkanlık sayesinde yürümeye başladıktan sonra bir kaşık yedirebilmek için arkasından koşmaktan kurtulacaksınız.
·       Öğün saatinizi belirleyin ve her gün aynı saatte bebeğinizi beslemeye özen gösterin.
·       Bebeğinizin öğün süresini 30 dk olarak belirleyin. 30 dk sonra bebeğinizi mama sandalyesinden kaldırın, bu süre bebeğinizin yemesi için yeterli bir süredir. Aynı zamanda, belirli bir süre içinde yemek yemeği de öğrenecektir.
·       Yemek sırasında televizyon açmayın ve oyuncak vermeyin, bebeğiniz yemek yediğinin bilincinde olarak yemeğini yemeli.
·       Bebeğinize yemeğini yedirirken ağzının kenarını hep kaşıkla toparlayın ve sadece yemeği bittikten sonra ağzını silin. Böylece bebeğiniz ağzı silindiği zaman yemeğinin bittiğini öğrenecektir.
·       Ve istemiyorsa bebeğinize zorla bir kaşık daha yedirmek için uğraşmayın! Bırakın o bir kaşık tabakta kalsın. Zorla yemek yedirilen bebeklerde ileride yeme problemi olacağını unutmayın!!! (itiraf etmeliyim ki, birçok anne gibi benim de bildiğim halde bazen 1 kaşık daha yesin diye Kaan'la uğraştım günler oldu ve gerçekten bu onun yemeğe direnç göstermesini sağladı. O yüzden yemek istemediği zaman Kaan'ı zorlamam, sizin de zorlamamanızı kesinlikle tavsiye ederim)

Oluşturduğum bu yemek düzeniyle, Kaan'la yemek saatleri bizim için hiçbir zaman bir bilinmez olmadı, hep mama sandalyesinde oturduğu için 1 kaşık yedirebilmek için evin içinde peşinden koşmak zorunda kalmadım ve hiç yedi yemedi, doydu doymadı krizleri yaşamadık.

Bebeğinizle düzenli, sağlıklı ve mutlu yemek saatleri geçirmek için yemek düzenini en baştan belirlemenizi kesinlikle tavsiye ederim, ben çok faydasını gördüm, bu düzeninin sizi çok rahatlatacağına eminim.

Tüm annelere, bebeklerin çok iştahlı olduğu, ağızlarını kocaman kocaman açarak yedikleri, çok keyifli yemek saatleri diliyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder