29 Kasım 2015

Süt Alerjisi, Diyet Listem!

Baran'ın inek sütü alerjisini tespit ettikten sonra, reflüye bağlı otit şikayetimiz üzerine ilk kontrolümüz 3. günde otit için olmuştu, kulaktaki iltihabın dışarıya akması durmuştu fakat içerde sekresyon devam ediyordu, kulak zarının delinmiş olabileceği ihtimali bile göz önüne alındı. Doktorum 10. günde kulağı tekrar görmek istedi, kontrol gününe kadar ilaca devam edicektik, geçmediği takdirde bir kulak burun boğaz uzmanı görücekti.

10. gün kulak ve tartı kontrolü için doktordaydık.  Kulağı çok şükür ki iyileşmişti. Tartıda da kilo alımını görünce diyetin sonuç verdiğini görmüş olduk. Kaka düzeldi, yeşil ve sümüksü kaka yapmıyor artık. Huzursuzluk bitti, yüzü gülüyor. Mutluluktan uçuyordum. On gündür yaşadığım stresin sonucunu bu şekilde almak beni çok rahatlatmıştı. En azından alerjiyi kontrol altına alabilmiştik. Doktorum diyete aynen devam edeceğimizi söyledi. Bir sonraki kontrolümüze kadar alerji damlasına da devam ediyoruz. Reflü için gaviscon kullanmaya başladık, toz saşe. Sabah ve akşamları süt sağıp, sağdığım sütün içinde tozu çözüyorum ve kaşıkla Baran'a içiriyorum. Tadı kötü sanırım çünkü suratı şekilden şekile giriyor içerken :( Reflünün kontrolü için Baran'ı emzirdikten sonra hemen yatırmıyorum, biraz gezdiriyorum, sonra eğimli ana kucağına koyuyorum, geceleri ise yatağının baş kısmını hafif yükselttim, o şekilde yatırıyorum.

Doktorumun yönlendirmesiyle diyetime aynen devam ediyorum. Diyetimden en başta süt ve süt ürünleri olmak üzere çok alerjik olan besinleri çıkardık.

Neler yemiyorum???

·       İnek sütü, koyun-keçi sütü
·       Yoğurt, kefir
·       Peynir, lor, krem peynir, peynir altı suyu (peynir altı suyu paketli gıdaların çoğunda var, bu yüzden etiket okumak çok önemli)
·       Krema (kremalı çorbalar, kremalı sebzeler (patates graten gibi), kahve beyazlatıcı)
·       Kazein, kazeinat içeren gıdalar (gıda etiketleri kesinlikle okunmalı)
·       Sütlü tatlılar, dondurma, muhallebi, puding, profiterol
·       Karamel, çikolata
·       Her türlü susam içeren gıdalar, poğaça, biskuvi, gofret
·       Kazein içeren ancak etikette yazılı olmayan gıdalar (hamburger, sosis, salam) tarhana çorbası, yoğurt çorbası, tüm hazır çorbalar
·       Soya / soya sütü / soya kaplı fındık- fıstık
·       Dana eti (sadece kuzu eti yiyorum)
·       Kuru incir, kuru kayısı
·       Badem, ceviz, fındık, fıstık, tüm kuruyemişler
·       Çilek, tropik meyveler
·       Domates (domates salçası yiyorum ve sadece yemeğin içinde pişmiş domates yiyorum)
·       Turunçgiller (portakal, greyfurt,mandalina, limon), nar
·       Tahin-pekmez


Neler yiyorum???

·       Kuzu eti
·       Yumurta (sadece yumurta, zeytin ve ekmekten oluşan kahvaltımı zenginleştirmek için sabahları sebzeli omletler ya da bol biberli menemen yapıyorum)
·       Makarna, pirinç, bulgur, ev makarnası, firik
·       Kuru baklagiller (kuru fasülye, nohut, kuru börülce, yeşil-sarı-kırmızı mercimek)
·       Yeşil yapraklı sebzeler (kıvırcık, roka, maydanoz, dereotu, reyhan, nane,asma yaprağı, ıspanak)
·       Pırasa, karnıbahar, kereviz, havuç, brokoli, patates
·       Yeşil biber, kırmızı biber
·       Zeytin (yeşil, siyah)
·       Ev reçelleri, bal
·       Sıvı yağlar

Diyetimde ilk gün doktorumla ne konuştuysak, listeye yeni ekleme ya da çıkarma yapmadan o şekilde devam ediyorum. Süt ve süt ürünleri tüketemediğim için günlük kalsiyum takviyesi alıyorum. Tabii ki kaka takibini bırakmadım, vücudunda oluşabilecek herhengi bir egzama için sürekli vücudunu da kontrol ediyorum. Hırıltılarını dinliyorum.Alerjiyi tetikleyen şeyler olduğunda diyet listemi tekrar gözden geçireceğiz. Böyle durumlarda o gün neler yediğimi tek tek yazıyorum böylece aldığım notlardan neyin dokunmuş olabileceğini görebiliyoruz, sonrasında test ederek listemden çıkarıyoruz, size de kesinlikle tavsiye ederim. Kaan'ın alerjisi döneminde yeşil ve sümüksü kakası ve vücudundakiegzamaları düzelmedikçe, gün gün neler yediğimi not ederek doktorumla diyetlistemi sürekli revize ederek alerjiyi kontrol altına almıştık. Böylece kontrolü elden bırakmamış oluyorsunuz.

Tüm bebişlerin en yakın zamanda alerjilerini atlatmalarını diliyor, biz annelere de bu süreçte güç ve sabır diliyorum....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder