3 Haziran 2015

34. Hafta Hamilelik



Son haftalarda belki de en çok dile getirdiğim şey hissettiğim nefes darlığı oldu bunun nedeni büyüyen bebeğim nedeniyle sıkışan akciğerlerim ve diyaframım. Bazen bebeğin de eli kolu, dirseği ayakları ile diyaframıma doğru yaptığı baskı nefes almamı iyice zorlaştırıyor tabii. Bu anlarda olabildiğince dik oturarak nefes almaya çalışıyorum.

Bu hafta hamileliğim boyunca ilk defa ciddi mide yanması şikayetiyle karşı karşıya kaldım. Öğünlerimde çok fazla yemememe rağmen mide yanması şikayetim beni oldukça rahatsız etti diyebilirim. Öğün sayılarını arttırmak ve az az yemek bu durumda yapılacak en iyi çözüm aslında. Öğle yemeğine karşı olan isteksizliğim bu hafta da devam ediyor, sıcakların etkisi kesinlikle çok büyük tabii, belki bu durum bu şikayetimin ortaya çıkmasına da sebep olmuş olabilir. Mümkün olduğunca kendimi aç bırakmamaya çalışıyorum, biraz meyve, biraz süt gibi besinlerle az az, sık sık beslenerek öğle öğünümü geçiriyorum.

Öğle öğünümün açığını akşamları çeşitli yemekler yemeye çalışarak kapatıyorum, aynı zamanda tek tip yemek yemek ileride bebeğin farklı yiyecekler yeme konusunda isteksiz olmasına sebep oluyor bu yüzden de çeşitli yemekler yemek önemli.

Gebelikte varis oluşumu da çok görülen bir durum, özellikle ailede varis varsa anne adayında olma riski zaten çok yüksek oluyor. Son haftalarda ise kilo arttıkça bacaklarda varis olma riski artıyor. Benim bacaklarımda varis olmadı ama uzun süre ayakta kaldığımda hele ki bu sıcaklarda bacaklarımda ödem oluşmasa da şişmeler hissediyorum. Bu durumda ayaklarımı yukarıya kaldırıp uzanmak en iyi çözüm oluyor.

Vücut ısım kaç derece bilmiyorum ama çok yüksek olduğunu hissediyorum, bu sıcak havalarda bu durum beni çok bunaltıyor, evde arabada klimasız yaşayamaz hale geldim bile! Son haftalar kesinlikle daha zor olucak tahmin edebiliyorum, bu sıcaklarda hamile olan herkese kolaylıklar diliyorum.

Doğum yaklaştıkça bir panik halim de başladı, ilk bebeğim olmasa da o heyecan ve panik yine oluyormuş onu gördüm. Tüm süreci bilsem de ya erken doğurursam, daha hazır değilim! çığlıklarım yükseliyor arasıra.

Artık doğum ve sonrası için tüm hazırlıkları yavaş yavaş tamamlamak gerekiyor, benim hazırlıklarım henüz tam değil stresim de biraz o yüzden. Bu hafta miniğim için biraz alış veriş yaptık, ikinci bebekte ilk bebekte olduğu gibi büyük bir alışveriş yapmıyorsunuz, çünkü büyük ana ihtiyaçlar, bebek arabası, ana kucağı, steril makinesi gibi daha saymadığım birçok ana ihtiyacınız ilk bebeğinizden kalmış oluyor. Size bebeğin odasını hazırlamak, birbirinden sevimli kıyafetler almak gibi alışverişler kalıyor, o minicik sevimli kıyafetleri alırken kendinizi kaybedebilirsiniz!!!



Bu haftalarda olması muhtemel kısa süreli ve düzensiz, biraz ağrılı  kasılmalarım da oldu, vücut kendini doğuma hazırlıyor. Gece uykumdan ani ve ağrılı kramplarla uyanmalarım ,geceleri sık sık idrara çıkmak için uyanmalarım, karnımın iyice büyümesinden kaynaklanan zor uykularım derken bu haftalarda yorgunluğum iyice arttı. Vücut aynı zamanda uykusuz gecelere de kendini hazırlıyor sanırım. O ani bacak krampları beni en çok zorlayan aslında, kaslarım ertesi sabah bile çok ağrıyor oluyor. Gece yatmadan önce magnezyum takviyesi alsamda bazı geceler bu krampları yaşıyorum. Uykum gece çok bölündüğü için sabah çok enerjik kalkamıyorum, biraz halsiz olduğum günler oluyor, gözüm hep yatakta ama Kaan'ı okula götür, o okuldayken işlerini hallet derken yine dinlenemiyorum. 



Artık uzun süre oturduğum zaman da rahatsız olmaya başladım, ayaklarımda kan toplanıyor, geçen akşam arkadaşımın doğumgünü yemeğinde uzun süre masada oturdukda sonra kalkarken ayaklarımın nasıl şiştiğini farkettim, karnımda rahat etmiyor, dışarıdaysam kısa süre yürümek evdeysem de biraz uzanmak kan dolaşımını hızlandırdığı için iyi geliyor.

Bebekler genelde bu haftadan sonra doğum hazırlığı için baş aşağı dönmeye başlarlarmış, bizim doktor kontrolümüz önümüzdeki hafta, bakalım minik ne durumda? çok çok merak ediyorum!

Aslında erken doğum riskine karşı hastaneye giderken hem anne için hem de bebek için hatta ve hatta baba için ihtiyaç olan doğum çantasını bu haftalarda hazırlamak gerekiyor. Benim de henüz hazır değil ama önümüzdeki günlerde yapacağım ilk iş doğum çantamı hazırlamak olucak. Erken doğum ihtimalini düşünmek istemiyorum ama ne olur ne olmaz biz hazırlıklı olalım. 34. ve 37. haftalar arasında doğan bebeklerin akciğerleri gelişmiş olduğu için herhangi bir sağlık problemleri yoksa yenidoğan ünitesinde belli bir süre kaldıktan sonra 9 aylık bebekler kadar sağlıklı oluyorlar. Kaan 41. haftada doğmuştu, o yüzden bu haftalarda doğumu düşünmek beni biraz heyecanlandırıyor, henüz hazır hissetmiyorum ama her türlü duruma hazırlıklı olmakta fayda var, değil mi? :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder