20 Haziran 2015

Hamilelikte 38. Hafta



Doktorumla artık sık sık görüşüyoruz. Bu hafta gittiğimiz kontrolümüzde yine önce NST'ye bağlandım, bebeğin kalp atışları gayet düzenli, hala hareket edebileceği bir yer ver, kasılmalarım da henüz başlamamış. Sonrasında doktorumun yaptığı ultrasonografi kontrolünde bebeğimin 3550 gr ve 51 cm e ulaşmış olduğunu da gördük, bu ölçülerde yanılma payı tabiiki olabilir ama yine de büyümüş, artık hızına yetişemiyorum. Çok büyümesinden ve doğumun zorlaşmasından korkuyordum ki doktorum beni bu konuda rahatlattı, ikinci doğum olduğu için çok daha rahat olurmuş.
Sonra yaptığı muayenede rahim ağzı kalınlığının geçen haftaya göre 1 cm inceldiğini görünce bu hızla incelmeye devam ederse önümüzdeki hafta tüm yakınlarını çağır, önümüzdeki hafta sana 2-3 gün içerisinde doğum gerçekleşebilir diyebilirim dedi! Önümüzdeki haftaya kadar doğurup doğurmama olasılığım da %50- %50 imiş. Çok iyi bir yüzde değil mi? Doktorumdan çıktığım andan itibaren panik halindeyim, kendimi hazır hissetmiyorum, kendimi son haftaya hazırladım ama ben! Bütün aileye telefon açıp şehir dışındaki herkezi alarma geçirdim bile!

38. hafta benim için biraz zor ve yorucu geçti, Kaan çok hastalandı, çok ciddi ateşlendi, bu güne kadar hiç böyle ateşlenmemişti yine bu sene ilk defa ateşlenmiş o da bir gecede geçmişti. Bu sefer günlerce süren bir ateşle uğraştık, uykusuz geceler ve gün içinde sürekli başında olmam beni hayli yordu. Geceleri yalancı kasılmalarım sıklaştı, doktorumla sürekli irtibat halinde oldum ve bana sürekli bol su iç ve dinlen dedi. Sorun da dinlenemememdi zaten yine de her fırsatı değerlendirip uzanmaya çalıştım. Yorgunluk son haftalarda hamileliği gerçekten etkiliyor, mümkün olduğunca kendinizi yormamaya çalışın.




Bebeğimin kilosu 3 kg aştığı ve  hareket alanı iyice daraldığı için hareketleri yavaş ama oldukça etkili ve gözle görülebilir durumda. Doktorum kontrolden ayrılırken benden tek birşey istediğini söyledi, bebeğin hareketlerini takip et! Bebek uzun süre hareket etmezse tatlı, çikolata, şeker tarzı küçük bir şeyler ye ve bebeğin hareketlerini izlemeye devam et, hala tepki vermiyor ve uzun süre tepki vermemeye devam ediyorsa, hemen en yakın hastaneye gidip bir NST çektir ve beni haberdar et. NST ile bebeğin hareketleri ölçülerek bebeğin sağlık durumu takip ediliyor, bebeğin yeri iyice daraldığı için hareket edemiyor ve çıkartın beni artık burdan diyor olabilir!!! Bebeğinizin hareketlerini bir nevi aklınıza kazıyın.

Doğumların çok yüksek bir oranı 38- 42. hafta arası gerçekleşiyor. 38. haftasını tamamlamış bir anne adayı olarak ben de bu listeye girdiğimin farkındayım ama Kaan'ı 41. haftada doğurduğum için sanki bu doğumumda öyle olucakmış gibi bir hissiyatla psikolojik olarak kendimi hazır hissetmiyorum diyorum.
Ama ne olursa olsun artık doğum sancılarım her an başlayabilir ve ben buna hazır olmalıyım.



Kaan'ı 41. haftada hala gelmeyince suni sancı ile normal doğum yaparak dünyaya getirmiştim. Evde sancılanıp ya da suyum gelip hastaneye gitmediğim için doktoruma Kaan'da ben doğum sancısı yaşamadım diyince mutlaka kasılmaların olmuştur ama çok yüksek olmadığı ve tanımlayamadığın için öyle söylüyorsun demişti. Tabii şimdi bir doğum yapmış olduğum için kasılmaların nasıl olduğunu ve şiddetinin giderek nasıl arttığını çok iyi biliyorum.

Normal doğum sancılarını bildiğim için de yalancı kasılmalarla ayırt edebiliyorum, çok yorulduğum 38. haftamın için de özellikle geceleri yalancı kasılmalarım oldu, düzenli olmayan ve şiddeti artmayan kasılmalar. Ama Kaan'a hamileliğimde bunları bile yaşamadığım için bu sefer gerçek doğum eylemi kasılmalarım başlayacak ve ne olduğunu daha anlamadan kendimizi hastanede bulacağız gibi hissediyorum.

Gerçek doğum eylemi kasılmalarında önce az az ve düzenli aralıklarla gelen doğum sancıları giderek şiddetini ve sıklığını arttırır ve uzanıp istirahat ettiğinizde geçmez. Saatinize bakın, dakikaları hesaplayın kasılmalarınız belli bir düzene girdiyse ve uzandığınız halde geçmiyorsa, doktorunuzu arayıp hastaneye doğru yola çıkma vaktiniz geldi demektir.

Doğuma yaklaşırken göğüslerinizin iyice büyüdüğünü görebilirsiniz, ama emin olun doğumdan sonra çok daha büyük olucaklar. Bu haftalarda göğüslerinizden süt de sızıyor olabilir bunlar normal şeyler endişelenmeyin. Olmuyorsa da neden olmuyor diye endişelenmeyin, bunların hepsi normal.

Doğum eyleminin her an gerçekleşebileceği bu haftalarda vajinal akıntılarınız fazlalaşmış olabilir. Günlük ped ve pamuklu iç çamaşırı kulllanmanızı tavsiye ederim. Ve kanlı vajinal akıntıya dikkat edin, genişleme ve incelme sırasında rahim ağzındaki kan damarlarının yırtılmasıyla pembemsi veya kahverengi vajinal akıntınız olabilir. Doktorunuz ile biran önce irtabat haline geçin, bu doğum eyleminin yakın bir zamanda başlayacağı anlamına gelebilir!!!



1 yorum:

  1. Merhaba Pelin hanım 😊 ben kuzunun doğum kilosunu merak ettim de hani 3550 idi tahmin n kadar oynuyor acaba.. Teşekkürler.. Iki yavruyu da öpüyorum

    YanıtlaSil