2 Temmuz 2014

Kaymaklı Güllaç Tarifi


Güllaç, Ramazan ayının vazgeçilmez tatlılarından biridir. Benim içinse tek tatlısı diyebilirim, her Ramazan ayında bolca yerim hatta üniversite yıllarımda gece ders çalışırken sipariş vermeye bayılırdım. Son yıllarda kendim yapıyorum, eşimin teyzesinden harika bir kaymaklı güllaç tarifi aldığımdan beri sadece bu tarifi yapıyorum, eşim kaymaklı güllaca bayılıyor.

Ben hep güllacın üzerine kaymak koyup yerdim fakat kaymağı güllacın içine koyarak yapınca da harika oluyor daha önce denemediyseniz, kesinlikle denemenizi tavsiye ederim.




Kaymaklı Güllaç tarifi;
Malzemeler

·       1 paket güllaç
·       3 lt süt
·       750 gr şeker (1 kg bana çok şekerli geliyor, biraz daha tatlı olmasını isterseniz 1 kg şeker kullanabilirsiniz)
·       Küçük bir kase ya da ağzı geniş bir fincan, (güllaçlara şekil vermek için)

Süslemek için
·       Antep fıstığı (dilerseniz ceviz de kullanabilirseniz)
·       Nar (mevsimine göre nar da ekliyorum)

Yapılışı
3lt sütü şeker ile birlikte kaynatın ve soğumaya bırakın, ılık hale gelmesini bekleyin. Güllaç yaprağını yuvarlak bir tepsiye alın ve üzerine ılık sütten bir iki kepçe dökün, biraz bekleyin yumuşasın, sonra bir spatula yardımıyla güllacı ikiye katlayın ve bir kepçe süt daha dökün, sonra spatula ile güllacı tekrar ikiye katlayın, yani bir güllaç yaprağını dörde katlamış olucaksınız. Daha sonra bu katladığınız, yumuşamış güllaç yaprağını spatula yardımıyla alarak kasenizin üzerine koyun ve içine kaymağı doldurup kenarlarını kapatın. Siz diğer güllaç yaprağını ıslatmaya başlayın, o sırada güllaç kasenin içinde kıvamlansın daha sonra bir borcama ters çevirin.
Bu şekilde tüm yaprakları bitirin ve kalan sütü borcamdaki güllaçların üzerine dökün. Daha sonra buzdolabına soğumaya alabilirsiniz.
Servis etmeden önce bol antep fıstığıyla süsleyebilirsiniz.

Şimdiden afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder