30 Ekim 2014

KidzMondo; Çocukluğunuza Dönmek İsteyeceksiniz!



Geçen hafta sonu KidzMondo daveti ile, KidzMondo'yu deneyimlemeye gittik oğlumla.

Trump Towers'da yer alan KidzMondo, 4 - 14 yaş arası çocuklar için tasarlanmış kapalı bir tema parkı.  Biz henüz 2 yaşında olduğumuz için Mini Kidizen odasını deneyimledik.


Mini Kidizen odasında da 0-3 yaş çocuklar için herşey düşünülmüş, görevli bir oyun ablası var ve her yaş grubuna hitap eden farklı farklı oyuncaklar mevcut. Kaan odaya girer girmez hemen minik atlara saldırdı, sonra bir orada tanıştığı bir arkadaşıyla oyun halısında top oynadı, boyama yaptı, puzzle yaptı, aktivite masasında farklı oyuncaklarla, arabalarla oynadı ve gayet keyifli vakit geçirdi. Oyun grubuna giden çocuklar için oldukça alışık oldukları ortamlar aslında, o yüzden Kaan hiç yabancılık çekmeden sırayla neredeyse tüm oyuncaklarla oynadı.





Mini Kidizen odasını deneyimledikten sonra KidzMondo içinde de dolaştık tabiki.

Ben gerçekten çok etkilendim, çocuklarımız ne kadar şanslı dedim ve itiraf ediyorum resmen çocuk olmak istedim! KidzMondo da çocuklar gerçekten çok gerçekçi bir ortamda yetişkin rolleri oynuyor.
Orası çocuklar için resmen onların boyutunda gelişmiş koca bir şehir.




KidzMondo da neler mi var? Ne yok desem yeridir...

·       Sanat Okulu
·       Oyunculuk Akademisi
·       Dans ve Müzik
·       Tv stüdyosu, hatta buradaki minik kameramanlardan biri olmak istedi oğlum
·       İtfaiye İstasyonu
·       Polis Karakolu
·       Benzin İstasyonu
·       Hastane
·       Süpermarket
·       Otel
·       Güzellik Salonu, burada kızlar önlüklerini giyip, mankenlerin eline oje sürüyor, saçlarını yapıyor, o kadar tatlılardı ki...
·       Kek fabrikası
·       Süt fabrikası
·       Dondurma fabrikası- kendileri gibi minicik dondurmalar yapıyorlar
·       Gazete
·       Sürücülük okulu - harika bir sürüş pisti var
·       Uçak







Burada tüm faaliyetler eğlenceli eğitim ya da eğlenceli öğrenme konseptine dayalı olarak tasarlanmış. Çocuklar eğlenirken aynı zamanda da temel vatandaşlık değerleri ve kurallarını öğreniyorlar. Örneğin biz MiniKidizen odasında oynarken kapı açıldı ve içeriye minik bir polis arkadaşımız geldi, bize herşeyin yolunda olup olmadığını sordu, biz herşey yolunda memur bey diyince, bir sorun olursa 155'i arayın lütfen dedi ve odayı terketti! inanamadım, o kadar ciddi ve işini benimsemiş bir şekilde yaptı ki bunu, bayıldım!



Çocuklar eğitmenler eşiliğinde her meslek ünitesinden kesinlikle çok şey öğreniyor, gördüğüm kadarıyla bile çok etkilendim. Çocuklar itfaiyeci olup yangın söndürüyor, kek fabrikasında farklı farklı kekler yapıyor, güzellik salonunda müşteri oluyor, doktor olup hasta bakıyor, pistte sürücü ehliyetiyle araba kullanıyor ya da tv stüdyosunda kameraman, sunucu oluyor. Ve bunların tümünü yüzlerinde koca bir gülümseme, büyük bir heyecan içinde yapıyorlar, çok eğlendikleri o kadar belli ki.





Her meslek ünitesinde aktiviteler de gerçekçi bir deneyim yaşatmak için çok detaylı kurgulanmış. Biz Tv studyosunda çekilen bir yarışma programına biraz dahil olduk, kameraman çocukların ekipmanlarına ve kamerayı kullanışlarındaki tavra ve hallerine gerçekten inanamadım, sanki yıllardır bu işi yapıyorlarmış havası vardı. Aynı şekilde güzellik salonundaki kızlar da öyleydi. Oje sürenler, saç yapanlar, dans ve müzik salonunda sahnede ellerinde mikrofonla kareoke yapanlar, karakolda görevli polisler ve hastanede görevli doktor ve hemşireler hepsi harikaydı.





Çocuklar bu aktivitelere dahil olurken yetişkinler de bu minik şehrin sokaklarında dolaşabiliyor ya da onlar için hazırlanmış cafelerde oturabiliyor.

Ben Kaan'ın 4 yaşına gelmesi için sabırsızlanıyorum, orada o kadar güzel vakit geçireceğine eminim ki. Bu haliyle bile içeriden zor çıkardım onu, kareoke yapa kızların arasına kendini piste atmasından bahsetmiyorum bile.



Çocuğuma bu gün nasıl bir aktivite ayarlasam diyen anne babalar için, 4-14 yaş arası çocuklarınızı bir fırsat yaratıp KidzMondo ya getirmenizi tavsiye ederim,  yaşayacağı birbirinden farklı meslek deneyimleri ile nasıl keyifli bir gün geçireceğine inanamıyacaksınız.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder