27 Şubat 2017

Baran'ı Memeden Kesme Süreci, Ön Hazırlık




Baran 19. ayını doldurduktan sonra geceleri meme için biraz daha fazla uyanmaya ve gün içinde sıklıkla meme diye üzerime saldırmaya başladı.

Benim 2 yaşına ya da şu güne kadar emzireceğim diye bir planım yok, tam aksine emzirmenin planlı programlı bir eylem olduğunu düşünmüyorum. Emzirmenin tamamen anne ile bebek arasındaki bir bağ olduğuna inanıyorum ve bunun ne zaman kesileceğine de yine anne ile bebeğin karar vereceğini düşünüyorum. Dışarıdan birilerinin yeter artık memeden kes, daha kaç yaşına kadar emzireceksin?, yemek yiyor zaten çocuk emzirmenin ne anlamı var? 1 yaşından sonra emzirmenin hiçbir faydası yok! boşuna emzirme, söylemleriyle bir bebeğin memeden kesileceğine inanmıyorum.
Emzirme ne zaman ki günlük hayatı olumsuz etkilemeye başlar, gece meme için uyanmalar sıklaşır, bebek her anneyi gördüğünde meme istemeye başlar, işte o zaman benim için memeden kesme zamanı gelmiştir. Çünkü gece çok sık uyanan anne ve bebek, uykularını tam alamadıkları için güne yorgun ve huzursuz başlıyor. Uykusunu tam alamayan bebek yemek de yemiyor, sürekli emmek istiyor, düzensiz öğle uykusu yapıyor derken tüm günlük rutin bozuluyor.


Ben Kaan'la aynen bu bahsettiğim süreci yaşadım artık gece uykularımız uyku olmaktan çıkmıştı ve güne ikimizde çok yorgun başlıyorduk. Benim tahammül eşiğim çok düşmüştü, saat gibi kurulu düzeni olan Kaan'ın tüm düzeni şaşmıştı. 16 aylıktı ve doktorumuzla da konuşarak artık memeden kesmek istediğimi söylemiştim, bu yaşadıklarımızı anlatınca o da çok doğru bir zamanda bu kararı verdiğimi söyledi. Kararlıydım, zor olacaktı ama yapmak zorundaydım. Bu yüzden memeden kesme sürecinde annenin de bebek kadar hazır ve kararlı olması gerekiyor.
Baran'la henüz bu kadar ciddi bir evreye gelmesekte gün içinde sık sık meme diye beni yoklamaya başladı ve geceleri de daha fazla uyanmaya başladı. Gün içindeki meme istemesini seveceği atıştırmalıklar sunarak geçiştirebiliyorum fakat gece emmelerini geçiştiremiyorum.



Aslında çocuk açıktığı için memeye kalkmıyor, emerek uykuya geçtiği için, emerek uyumayı biliyor, uyku geçişlerinde  uyandığında da uykuya devam edebilmek için bildiği uykuya dalış yöntemi olan memeyi istiyor. Belli bir süre sonra meme emzik görevi görmeye başlıyor.


Bu süreçte bebeği memeden keserken, ona yeni bir uykuya geçiş yöntemi öğretmek gerekiyor.
Ben Kaan'ı memeden kestikten sonra, kendi odasında kendi yatağında uyumasını öğretmek için çok uğraştım, günlerce haftalarca, sonunda oldu öğrendi ama ilk hastalıkta çıkıp yanımıza geldi, diş çıkardı yatağımıza geldi, korktu geldi, ses duydum dedi geldi, derken uykuya dalışta yine beni aradı aslında.

Bu sefer Baran'ı memeden keserken bir uyku oyuncağı denemek istiyorum, uykuyla onu bağdaştırsın, yatağı odası nerede olursa olsun, uyandığında uyku oyuncağıyla tekrar uykuya dalabilsin istiyorum. Geç mi kaldım, bu saatten sonra alışır mı ? bilmiyorum ama deneyeceğim.
Memeden kesmeden önce yavaş yavaş uyku zamanlarında yatağına bir uyku oyuncağı koyarak başlayacağım. Önce öyle bir oyuncağa alışsın, sonra da memeden keseceğim.

Memeden kesme sürecini memeyi azaltarak mı yapsam acaba diye de düşündüm ama sanırım o daha sancılı bir süreç, o yüzden birden kesmeyi düşünüyorum. Lakin böyle bebeğin dönüm noktaları ikinci çocukta daha zor olabiliyor. Bu süreçte Baran gece meme için çığlık çığlığa ağlarken Kaanın da uyanıp aramıza katılması ya da yatağına Baran'ı yatırdığımda kıskanıp olay çıkartması işleri daha da çıkmaz bir hale sokacağı için daha yavaş ilerliyorum. Baran'ın hayatını planlarken hep Kaan'ı da düşünüyorum. Çünkü birinin hayatında yaşanan bir değişim, diğerini dolayısıyla hepimizi etkiliyor.

O yüzden Baranı memeden kesme sürecinde daha yavaş ve daha orgazine ilerleyeceğim.
Kaan'ın yatağını değiştirdik, şimdi o yeni odası ve yetağına alışken Baran'ı da biberonda süt içmeye ve bir uyku arkadaşına alıştırmayı planlıyorum.

Sonrasında da bir hafta içerisinde memeden keseceğim. Bu süreçte tabii ben de kendimi hazırlıyorum çünkü kararlı olmak gerekiyor. Geri adım atmak çocuğu gereksiz yıpratır, o orada çığlık çığlığa ağlar ve memeeeee diye bağırırken ve sana yapışırken de güçlü ve kararlı durmak şart. Lakin ben Kaan'ı ilk gecede sabah karsı dayanamayıp emzirmiştim, sonra da madem emzirecektin saatlerdir çocuğu niye ağlattın diye kendimi parçaladım.
Yine böyle birşey yaşar mıyız? bilmiyorum ama başlıyorsam geri adım atmayacağımı biliyorum.



Baran'ın inek sütü alerjisi var, ben bu yüzden olabildiğince Baran'ı emzirmek istedim. Çünkü inek sütü alerjisinden ötürü süt ve süt ürünlerini tüketemiyor, dolayısıyla alabileceği tek süt anne sütü, o yüzden alabildiği kadar alsın istedim.


Baran 17 aylık olduğunda yavaş yavaş keçi sütü ve keçi yoğurdunu tüketmeye başladı, 18. ay itibari ile de keçi sütü süt olarak diyet listemize girdi. Artık süt tüketebilecek olması beni çok mutlu etmişti fakat Baran henüz daha keçi sütüne alışamadı. Keçi sütünü belirli aralıklarda farklı şekillerde Baran'a vermeye devam ediyorum. Bu süreçte biberondan keçi sütüne alışırsa daha rahat memeden keserim diye de düşünüyorum. Vicdan olarak da daha rahat hissedeceğim. Bir taraftan da anne sütü olduğu sürece keçi sütüne alışmayacak, ne zaman ki mecbur kalıcak o zaman içecek diyorum. Bakalım yaşayarak göreceğiz. İçinde bulunduğumuz durum bizi henüz çok yormadığı için yavaş yavaş yıpratmadan bu süreci yönetmeyi düşünüyorum.

Umarım kısa sürede, sancısız bu süreci atlatırız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder