13 Şubat 2016

Ek Gıda Sürecinde Gerekli Ürünler!

Ek gıda süreci başlıyor!

Anne sütüyle ya da formül mamayla beslenerek sakin devam eden hayatımız yerini,
açmıyor bu çocuk ağzını!,
sadece iki kaşık yedi, doydu mu şimdi??,
sevmedi mi acaba?,
bugün başka sebzeler mi denesem?
ay yok kaşığa direniyor bu çocuk!
bir tek benim çocuğum mu yemiyor?!
ahh işte sonunda ters geldi tabak, imdaaaaat!,

gibi sorulara, endişelere,paniklere, isyanlara, bazen de tebessümlere bırakıcak :)

Hazırr mıyızzz???

Ek gıda sürecinin bir de hazırlık kısmı var tabii. Tabağı, kaşığı, önlüğü, mama sandalyesi gibi.
Ben Kaan'da ilk kez bu süreci yaşarken, hangi ürünleri almam gerektiği konusunda birçok anne gibi çok tecrübesizdim bu yüzden bazı ürünleri ihtiyaç doğrultusunda, bazılarını da tecrübe ettikten sonra temin ettim. Mesela kafamdan aşağı bir tabak yemeden önce vakumlu bir tabak kullanmanın önemini bilmiyordum!

İşte tam da bu sebeple ilk kez bu süreci yaşayan annelerle tecrübelerimi paylaşmak istedim ve benim ek gıda sürecinde en çok kullandığım ve memnun kaldığım ürünleri yazdım.

Umarım faydalı olur :) Herkese keyifli, iştahlı bir ek gıda süreci diliyorum :)

Mama sandalyesi: Ben mama sandalyesinin ek gıda sürecinin olmazsa olmazı olduğunu düşünüyorum. İlerleyen günlerde 1 kaşık yedirmek için evin içinde bebeğin peşinden koşmaktansa oturarak yemesini, öyle bir alışkanlık kazanmasını tercih ederim. Nasıl başlarsanız öyle gidiyor inanın. İlk günler onun istediği gibi olsun sonra oturtarak yediririm derseniz, kendinizi minik afacanınızın peşinde koşarken bulabilirsiniz. Bazı markaların mama sandalyeleri ilk aylardan itibaren farklı fonksiyonlarıyla da kullanılabiliyor. Biz Tatamia marka mama sandalyesi almıştık, birçok mama sandelyesine kıyasla biraz pahalı bir ürün evet, ama salıncak gibi de kullanılabilen özelliğiyle bebeğiniz oturuncaya kadar da salıncak olarak kullanabiliyorsunuz. Kaan'ı da Baran'ı da Tatamia da çook salladık :) Farklı oturma kademeleri var ve aynı zamanda tekerlekli olması sayesinde evin içinde çok kolay yer değiştirebiliyorsunuz. Arasıra araba olarak da kullandığımız olmadı değil. Bu ürünü almayı düşünenlere gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim.
Bu ürün veya bir başkası ama bir mama sandelyesi edinmenizi ise mutlaka öneririm.



Buharda pişirme makinesi: Bebeğinizin yemeklerini tencerede haşlayarak da pişirebilirsiniz, ben buharda pişirmeyi tercih ediyorum, Kaan'ın yemeklerini BEABA Baby cook kullanarak hazırlıyordum ama makinem çok uzun ömürlü olmadı. Baran'ın yemeklerini hazırlamak için araştırmalarım sonunda Philips Avent Wasabi Buharlı Pişirici aldım ve gerçekten çok memnunum çok pratik bir ürün.


Tabak: Tercih tamamen size kalmış, ben Kaan'a hep cam kaselerde yedirmiştim, sakin bir bebekti, tabakları çok çekiştirmezdi ama Baran öyle değil, bambudan bir yemek setimiz var onu kullanıyorum. Bir de vakumlu tabaklarımız :)


Vakumlu Tabak: Ek gıdaya geçtiğiniz ilk günlerde, tabağı bebeğimin önüne koyacağım, istediği gibi yesin, mıncıklasın, tadına baksın!, diyorsanız, o tabağın ters gelmemesi için vakumlu bir tabak tercih etmenizi öneririm. Benim o tabak bir kere kafamdan aşağıya geçti !


Bir de kapağı ve kaşığı olan tabaklar var, onlar da seyahatler için ideal alternatifler oluyor.


Kaşık: Birkaç farklı tip kaşık almanızı tavsiye ederim. Her kaşığı sevmeyebiliyorlar sonra da o kaşığa direnç başlıyor. Dışarıya çıkarken de yanınıza almak için kendi kabı olan kaşıkları tercih edebilirsiniz.



Bebeklerin kullanabilecekleri mama kaşıkları da var, bazen o kaşıklarla kendi kendileri yemekten de hoşlanıyorlar.

Önlük: Ek gıdaya geçişle birlikte emzirirken kullanılan pamuklu önlükleri bir kenara bırakmanızı ve komple giyilen, kollarını da kapatacak önlükleriden bol miktarda edinmenizi tavsiye ederim. Zira alışıncaya kadar geçen o ilk aylarda üst baş, kaş göz, saçlar, her yer yemek oluyor, bir de biraz serbest bırakayım derseniz :)



Önü kavisli önlükler de meyve yerken rahatlıkla kullanılabilir. 



Kullan-at mama önlüğü: Tek kullanımlık kullan-at kağıt önlükler çok pratik, dışarıya çıktığınız zamanlarda kirlenen önlüğü çantanıza koymak yerine bu kullan-at önlükleri tercih edebilirsiniz. Kaan da çok kullanmıştım, Baran için de kullanıyorum.


Suluk: İki yanından saplı sulukları, elleriyle daha rahat tutup kavrıyorlar, tavsiye ederim.


Cam rende: 6.ayda ek gıdalara başlandığı zaman, meyvelerini rendelemek için ihtiyacınız olucak. Ben paşabahçeden almıştım ama şimdi büyük marketlerde de rahatlıkla bulabilirsiniz.


Meyve Filesi : Filenin içine istediğiniz meyveyi koyup eline verebilirsiniz, fileyi emerek nasıl kendi kendine yemenin keyfine varacağını göreceksiniz.



Sandalye Yükseltici Mama Koltuğu: Bu da sanırım Kaan'ın ek gıda sürecinde ve şuan Baran için en çok kullandığım ürünler arasındadır. Böyle bir ürüne ilk kez Kaan 7 aylıkken, tekne tatiline çıkacakken ihtiyacım oldu. Mama sandalyesi götüremeyeceğim ve mama sandalyesi bulamayacağım bir yerdi. Benbat YummiGo ile İhtiyaçtan doğan bir arayışla tanışmış oldum.
Her sandalyeye uyabilen bir mama koltuğu olması bence en büyük özelliği! Oturma kısmı açılıyor ve içine bebeğinizin yemeklerini, suyunu, önlüğünü, oyuncaklarını koyabileceğiniz alanı ile saklama çantası olarak kullanabiliyorsunuz. Kapattığınızda çanta gibi omzunuza asarak taşıyabiliyorsunuz, inanılmaz pratik.

Seyahat ederken, bebeksiz bir eve gittiğinizde ya da mama sandalyesinin olmadığı ya da az bulabileceğiniz bir restoranda hayatınızı kolaylaştıracak çok pratik bir ürün, ben bebeğimle çok gezerim diyen annelere kesinlikle tavsiye ederim.

Termostatlı çanta: Bu da ek gıda sürecinde en çok kullandığım ürünlerin başında geliyor. Dışarıya çıkarken sağdığım sütleri ya da hazırladığım yemekleri yanıma almak için kullanıyorum. İçine bir buz kalıbı atarak, buzluktan çıkardığım süt poşetlerini çözülmeden taşıyabiliyorum ya da hazırladığım yemekler için sıcak jeller kullanarak yemeğin sıcak kalmasını sağlıyorum. Böyle bir termostatlı çanta da edinmenizi tavsiye ederim, çok işinize yarayacağına eminim, böyle sütlerinizi ya da hazırladığınız yemeklerinizi sağlıklı bir şekilde yanınızda taşıyabilirsiniz.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder