27 Kasım 2014

Hamilelikte 7. Hafta


Merhaba mide bulantıları, kusmalar ve halsizlik!!!

Kaan'a hamileliğimde 5.ayda başlayan bel ağrılarım dışında çok rahat bir hamilelik geçirdim diyebilirim. Hatta ilk hamilelik belirtilerini hiç yaşamadım. O dönemde çalışıyordum ve hamileliğimin o ilk haftalarında sadece çok uykum geliyordu, işten kendimi eve zor atıyordum ve genelde yemekten sonra da koltukta uyuyakalıyordum.

Ama her hamilelik aynı olmayabiliyormuş. Bu hamileliğim gerçekten bambaşka başladı. Erken gebelik dönemi belirtilerinden, mide bulantıları ile tanıştım. ilk günlerde bu sabah bulantılarını Kaan da da yaşadığımı düşündüm, bazen sabah çok hafif midem bulanır, kahvaltımı yapınca hemen geçerdi. Fakat bu hamileleliğimde mide bulantım çok daha şiddetli, çok şükür kusmuyorum ama gün boyu devam ediyor. Bu sebeple bebeğin kız olduğuna dair yorumların da hatrı sayılır derecede fazla olduğunu söyleyebilirim.



İnanılmaz bir koku hassasiyeti de başladı, özellikle yemekler çok ağır kokuyor ve mide bulantımın şiddeti artıyor, bu yüzden kendimize yemek bile pişiremiyorum bu günlerde, sadece Kaan'ın yemeklerini zorla pişirebiliyorum. Şiddetli bulantılar yaşayan arkadaşlarımı şimdi çok iyi anlıyorum, gerçekten çok zor ve yorucuymuş. Doktorumun da yönlendirmesi ile midem bulantım çok şiddetli olduğunda ilaç kullanıyorum, çünkü mide bulantımın kesilmesi çok daha önemliymiş.


Mide bulantım su içmemi etkilemiyor neyseki zaten önemli olan su içebiliyor olmak. Hamileliğinizin ilk haftalarında yemek yiyemiyor ve buna bağlı olarak kilo kaybediyorsanız, bebeğimi besleyemiyor muyum acaba diye sakın endişelenmeyin, o sizin vücudunuzdaki depodan gayet iyi besleniyor, fakat su içemiyorsanız bu çok önemli, çünkü bebeğiniz için herşey bir yana bol su içmeniz gerekiyor, içemiyorsanız bu durumda mutlaka doktorunuza danışın, en yakın hastaneden bir serum takviyesi almanızı tavsiye edebilir.



Mide bulantılarımdan ötürü yemek yeme şeklim de çok değişti, malesef her yemeği yiyemiyorum, ağır geliyor. Bu yüzden bulantılarımın etkisini azaltmak için bazı önlemler alıyorum, örneğin günde 3 öğünden fazla yiyorum, midemi doldurmamak için az az, sık sık.

Sabah uyandığımda çok kötü olursam Kaan'ın kahvaltısını yaptırırken tuzlu kraker ya da bir parça kızarmış ekmek yiyorum, çok iyi geliyor.

Mideme dokunacak ağır yiyeceklerden kesinlikle uzak duruyorum, çok yağlı yemekler yemiyorum,  zaten düşüncesi bile beni mahvediyor, eyvah bebeğimi besleyemiyor muyum stresine girmiyorum çünkü onun beslendiğini biliyorum, o yüzden o an mideme ne iyi gelecekse onu yemeğe çalışıyorum, bu aralar hamur işleri, bol yoğurtla çok iyi geliyor.

Ekşi ve tuzlu gıdalar mideyi çok rahatlatıyor, o yüzden bol limonlu salatalar yiyorum ve zaten canım da istiyor, aslında biraz vücudumun sesini dinliyorum ve çok mutlu oluyorum.



Kızarmış ekmek ve beyaz peynir ise acil durumlarda favorim! Kahvaltıda zaten bol peynir tüketiyorum, bazen öğle ve akşam yemeklerinde de.

Hamileliğinizde beslenme konusunda kendinizi dinleyin, vücudunuzun neye ihtiyacı varsa sizden onu isteyecektir. Bu dönemde özellikle kalsiyum ihtiyacına da dikkat ediyorum, aslında vücudum istiyor. Bol peynir ve yoğurt yiyorum, ayran içiyorum aslında mide bulantıma da iyi geliyor ve geceleri ılık süt içiyorum.
Süt içmek sizi rahatsız ediyorsa, süt yerine peynir, yoğurt, ayran gibi süt ürünlerini de tüketerek, günlük kalsiyum ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.



Mide bulantılarım için çubuk kraker, galeta ya da kepekli bisküvileri de yanımdan ayırmıyorum, dışarıya çıkarken çantama ilk koyduklarımdan oluyor, midem hafif bulanmaya başladığında hemen birkaç tane yiyorum ve çok rahatlatıyor, kesinlikle tavsiye ederim. Elinizin altında, çantanızda, yatağınızın baş köşesinde mutlaka bulunsun.



Bol su tüketmeyi asla unutmayın ve kalorisi yüksek, besin değeri düşük gıdalardan kaçının!!!

Bebeğiniz bu hafta 10-12 mm boyuna ulaştı bile ve hızla gelişmeye büyümeye devam ediyor! Kalp gelişmekte olan organlara kan pompalıyor! bu bir mucize değil de nedir???



Bebeğiniz amniyos kesesi adındaki sıvı içerisinde koruma altında,  vücud sıcaklığında olan bu sıvı bebeğinizi darbelerden ve ısı değişiminden koruyor. Yani birinin karnınıza dokunması ya da daha daha kilo almadığınız için giydiğiniz mevcut dar kotlarınız bebeğinize henüz zarar vermez.
Ama daha rahat etmeniz için yavaş yavaş dar kıyafetlerinizle vedalaşıp, hamileliğe uygun beli sizi çok sıkmayacak kıyafetlere ufak ufak geçmekte de fayda olablilir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder